• BIST 9036.18
  • Altın 2297.773
  • Dolar 32.3261
  • Euro 35.0684
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 21 °C
  • İzmir 26 °C

Tüketici Hakları Derneği’nden Dolandırıcılık Uyarısı

Tüketici Hakları Derneği’nden Dolandırıcılık Uyarısı
Tüketici Hakları Derneği Bozüyük Şube Başkanı Hayrettin Sabırlı, ilçede son günlerde artış gösteren dolandırıcılık olaylarına karşı vatandaşları...

Tüketici Hakları Derneği Bozüyük Şube Başkanı Hayrettin Sabırlı, ilçede son günlerde artış gösteren dolandırıcılık olaylarına karşı vatandaşları uyararak, 2015 yılında şubelerine ulaşan dolandırıcılık konularındaki şikayetlerle ilgili açıklamalarda bulundu.

Sabırlı, kendilerini polis, asker veya savcı olarak tanıtarak özellikle terör olaylarında kimlik bilgilerinin kullanıldığını ifade ederek bunun ortadan kaldırılması için para ve ziynet eşyası talep eden dolandırıcılar olduğunu hatırlatarak, bu tür gelen telefonlara asla itibar edilmemesi gerektiğini ve bu numaraların derhal emniyete bildirilmesi gerektiğini söyledi.

"Telefon dolandırıcılarının temel sermayesinden bir tanesi kişilerin iletişim bilgilerinin yanı sıra kredi kartı bilgilerini de ele geçiren dolandırıcılar, vatandaşları bankadan ya da sigorta şirketlerinden aradıklarını kart bilgilerini güncelleyeceklerini ifade ederek doğru bilgilerini tüketiciye söyleyip, telefona gelen şifreyi talep edip, tüketiciden aldıkları şifre ile yurt dışından veya yurt içinden alışveriş yapmaktadırlar"diyen Sabırlı, şöyle devam etti:

"Bu şekilde yapılan uygulama sonucu da tüketicinin telefonuna Ukrayna'dan kartınızla yüklü miktarda alışveriş yaptınız uyarısı gelmektedir. Vatandaşlarımızın yurt dışına fazla çıkışları yok ise özellikle kredi kartlarını yurt dışı alışverişlere kapatmalarını, bankadan arıyoruz diye gelen hiçbir aramayı dikkate almamalarını, eğer şüpheleri var ise arayan teli kapatıp bankanın müşteri hizmetlerini aramaları önerimizdir. Tüketici kendisini herhangi bir kurum adı vererek arayan kişiye bilgilerini vermeden telefonu kapatarak, adı verilen kurumu geri arayıp bilgileri teyit etmesi, eğer telefona mesaj yolu ile bir talep gelmiş ise mesaj hangi kurum adına gelmiş ise o kurum aranılarak mesajı doğruluğu öğrenilmeli. Gelişen teknolojiye paralel yeni dolandırıcılık yöntemlerinden korunmasının güçleşmesi nedeniyle tüketicilerin telefonla ya da günlük hayatta mali bilgilerini paylaşmamaları gerekmektedir."

"0 888'Lİ NUMARALARI ASLA ARAMAYIN"

Tüketicilerin kampanyalı sigorta hediye paketi kargosu teşviki ya da tv programlarına katılma şansı gibi konularda da mesaj ve telefon yolu ile dolandırıldığına dikkat çeken Sabırlı, "Bu tür mesaj ve telefonların dikkate alınmaması gerekir. Özellikle dosya masrafları, kredi kartı aidatları hatta elektrik kayıp kaçak bedellerinin sizin adınıza takip edeceklerini söyleyerek bilgilerinizi ya da sizin takibinizi kolaylaştırmak için size hazırlanmış dilekçe göndereceklerini söyleyerek kargo ya 150 veya 200 TL ödemeli bir zarfın içerisinde boş bir dilekçe gönderilmektedir. Tüm tüketicilere uyarımız, bankaların dosya masraflarının geri ödenmesi için bir yasa çıkmadı. Ancak hakem heyetlerine veya tüketici mahkemelerine yani yargıya gidilir ise bu masraflar geri alınabilmektedir. Bunun için de tüm ilçelerde tüketici hakem heyetlerinde müracaat dilekçeleri mevcuttur. Bu dilekçenin doldurularak ikametgâh edilen ilçenin hakem heyetine verilmesi yeterlidir. Bahsi geçen dilekçe Tüketici Hakları Derneği'nin her şubesinden temin etmek mümkündür. Son 15 gündür ise şubemize ulaşan bilgiler dahilinde çeşitli hukuk büro adı kullanılarak telefonlara mesaj atılarak kişinin adına icra dosya numarası verilerek icra borcu olduğu ve bilgi için 0 888'li numara verilerek aranması istenmektedir. Verilen numara ancak numaranız faturalı ise aranabiliyor ve faturanızdan, çeşitli tutarlarda ödemeler karşı tarafa geçiyor. Bilgi için verilen 0 888'li numaraları asla aramayın" diye konuştu.

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim