• BIST 98.653
  • Altın 143,637
  • Dolar 3,5674
  • Euro 3,9918
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 18 °C
  • İzmir 26 °C

Tav’ın Büyüme Stratejisi Harvard’a Ders Oldu

Tav’ın Büyüme Stratejisi Harvard’a Ders Oldu
Havalimanı yapımı ve işletmeciliğinde dünyanın en büyük grupları arasında yer alan TAV'ın iş modeli ve büyüme stratejisi, yönetim bilimleri alanında...

Havalimanı yapımı ve işletmeciliğinde dünyanın en büyük grupları arasında yer alan TAV'ın iş modeli ve büyüme stratejisi, yönetim bilimleri alanında dünyanın önde gelen okullarından Harvard Business School'da (HBS) ders oldu.

Yönetim bilimleri alanında dünyanın önde gelen okullarından Harvard Business School (HBS), İstanbul'dan çıkarak küresel bir marka haline gelen TAV üzerine vaka çalışması gerçekleştirdi. Çalışma kapsamında Çırağan Sarayı Yıldız Salonu'nda basın toplantısı düzenlendi. Toplantıya, TAV Grubu CEO'su Sani Şener, TAV Havalimanları Başkan Yardımcısı Burcu Geriş, Harvard Business School Öğretim Üyesi Prof. Dr. Juan Alcacer, HBS İstanbul Araştırma Merkezi Direktörü Dr. Esel Çekin ve davetliler katıldı.

Harvard Business School Öğretim Üyesi Prof. Dr. Juan Alcacer ve HBS İstanbul Araştırma Merkezi Direktörü Dr. Esel Çekin tarafından kaleme alınan vaka çalışmasında, TAV'ın küresel pazarda önemli bir markaya dönüşme yolculuğu anlatılarak, entegre hizmet sunmaya dayanan iş modeliyle rakiplerinden ayrıştığı vurgulandı. Ayrıca yapılan vaka çalışmasında, bir Türk şirketinin sıfırdan, yap-işlet-devret projesiyle çıktığı yolda, vizyonunu ve hedeflerini geniş tutup dünyanın en büyük havalimanı işletmesi platformlarından biri haline gelmesi yer aldı.

Toplantıda konuşma yapan TAV Grubu CEO'su Sani Şener, "Bilginin bu kadar çok yoğun üretildiği ve transfer edildiği küresel bir ekonomide iş yapıyoruz. Böylelikle ekonomide iş yaparken kendi şirketinizin başarıları, hataları sizin geleceğe tahkim etmenize yetmiyor. Başka şirketlerin de başarı ve hatalarını bilmeniz gerekiyor. Harvard Üniversitesi gibi bir üniversitenin yaptığı vaka çalışmaları çok önemlidir. Biz de yıllardır TAV'ın üst düzey yöneticisi olarak Harvard'ın vakalarını kendimize gelecekte yön verebilmek için hep okuduk. Çünkü başka firmaların başarıları ve hataları çok faydalı oluyor. Bu açıdan çok önemlidir. Biz çünkü inovasyonun sadece bir değeri üretmek değil, bu değeri bulmak, araştırmak ve sorgulamak da inovasyon oluyor. Onun için burada TAVA'ın bir değer ürettiği malum, TAV sadece 15 yıllık bir firmadır. Yani Türkiye'de HBS'nin araştırma merkezi Harvard Üniversitesi'nin hocaları vasıtasıyla birkaç şirkette daha vaka çalışması yaptılar. Ancak bizim önemimiz şudur; biz 15 yıllık bir şirketiz, 21. yüzyıl şirketiyiz. 15 yılda öyle bir yerlere gelmişiz ki, demek ki dünyanın en büyük işletme fakültelerinden biri yine dünyanın en büyük 25 işletme fakültesinde vaka çalışmalarının yüzde 85'i okutulan üniversitelerden birisi TAV'ı vaka çalışması yapmak için seçmesi bizim için onur kaynağı oldu. Çünkü başkaları tarafından incelenmek, araştırılmak bizim başarımızın en iyi bilenler tarafından araştırılması, bizi çok mutlu etti. Hocamız vaka çalışmasını yazdıktan sonra Harvard'ın yetkili kurumları tarafından da onaylandı ve yayınlandı. Ayrıca finans stratejimiz case oldu. Finansımız da case olma sürecinde devam ediyor" dedi.

"Bu yapılan vaka çalışmasıyla bizi şuan mevcut küresel liderler ve CEO'lar tanıyacak" diyen Şener, "Aynı zamanda gelecekte ekonominin başına gelecek olan bu üniversitelerin öğrencileri de, TAV'ı tanıyacak. Bilinirliğinin arttığı da görülecek. Uluslararası bilinirlik ve tanınabilirliğin de ölçülebilmesi açısından bu çok önemlidir. TAV gelişmekte olan bir ülkenin şirketidir. Gelişmekte olan bir şirketin özellikle gelişmekte olan ülkelerde yaptığı işler, önemli bir vaka olarak ortaya çıkıyor" ifadelerini kullandı.

Harvard Business School Öğretim Üyesi Prof. Dr. Juan Alcacer ise, "Dünyadaki en eski ikinci business okuluyuz. Vaka metodu üzerinde ilk olarak öğrencilerimize veriyoruz. 100 yıldan uzun zamandır bu metodu kullanıyoruz ve dünyadaki en önemli 25 okul case metodu kullanıyor. Okullarda kullanılan caselerin yüzde 85'ini üretiyoruz. Son dönemde ABD dışında global caseler yaratmaya yöneldik. Bir grup profesörü yolluyor, 20-25 öğretim üyesi diğer ülkelere gidiyor. İki üç yıl önce Türkiye'ye geldik. 12-13 şirkete gittik bakanlarla görüştük Gaziantep'e gittik. Türkiye hakkında bilgi edindik. TAV bunlardan biriydi ve çok etkilendik. Arthur diğer hocayla presentation alıyorduk. Burası çok iyi dedim. O da not almaya başladı ama benim dedim ve kavga ettik. Sonuçta iki case çıktı. Çok local havalimanı işletmeciliği ama global oluyor ve çok hızlı büyüyor. Genç bir şirketin bu sektöre girip çok ilginç işler yapması çok çekici geldi. Sunumda ve yöneticilere bakarken hepsinin çok genç ve çok eğitimli ve önemli noktalarda çok kadın olduğunu gördüm ve bunun farklı olduğunu düşündüm bu da çok çekici geldi. Dünyadaki caselere nazaran TAV'a bakınca, 3 gün boyunca burada kaldık röportajlar yaptık ve vakayı yazdık. Birkaç sınıfta regular olarak kullanmaya başladık. TAV'ın strateji alanında örnek oluşturan vaka çalışması için HBS öğretim üyeleri iki aylık bir araştırmanın ardından şirket yöneticileriyle birebir ve toplu görüşmeler gerçekleştirdi" diye konuştu.

Öte yandan çalışma çerçevesinde TAV Grubu CEO'su Sani Şener 18 Şubat'ta da ABD'nin Boston şehrinde Harvard Üniversitesi işletme yüksek lisans öğrencileriyle buluşacak.

Dünyanın önde gelen havalimanı işletmecileri arasında yer alan TAV Havalimanları, Türkiye'de İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Milas Bodrum ve Gazipaşa Alanya havalimanlarını işletiyor. TAV yurtdışında ise Gürcistan'ın Tiflis ve Batum, Tunus'un Monastır ve Enfidha-Hammamet, Makedonya'nın Üsküp ile Ohrid, Suudi Arabistan'ın Medine ve Hırvatistan'ın Zagreb Havalimanı'nda faaliyet gösteriyor. Holding, duty free, yiyecek-içecek hizmetleri, yer hizmetleri, bilişim, güvenlik ve işletme hizmetleri gibi havalimanı operasyonunun diğer alanlarında da yer alıyor. Bu çerçevede TAV Havalimanları, Letonya'nın Riga Havalimanı'nda da duty free, yiyecek içecek ve diğer ticari alanların işletmesini gerçekleştiriyor. Şirket 2015'te iştirakleriyle birlikte 780 bin uçak seferine ve 102 milyon yolcuya hizmet sundu.

Tav’ın Büyüme Stratejisi Harvard’a Ders Oldu

Tav’ın Büyüme Stratejisi Harvard’a Ders Oldu

Tav’ın Büyüme Stratejisi Harvard’a Ders Oldu

Tav’ın Büyüme Stratejisi Harvard’a Ders Oldu

Tav’ın Büyüme Stratejisi Harvard’a Ders Oldu

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim