• BIST 104.123
  • Altın 145,627
  • Dolar 3,4910
  • Euro 4,1702
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 17 °C
  • İzmir 21 °C

Skandal! Suriye'deki Ateşkes Çağrı Merkezinde Arapça Bilen Personel Yok

Skandal! Suriye'deki Ateşkes Çağrı Merkezinde Arapça Bilen Personel Yok
ABD'nin, Suriye'deki ateşkes ihlallerinin bildirilmesi için kurduğu acil çağrı merkezindeki personel Arapça bilmiyor. Suriyeliler, merkeze ihbarda bulunamıyor.

BM Suriye Özel Temsilcisi Staffan de Mistura ülkede ateşkesin başarıyla sürdürüldüğünü belirtirken ABD Dışişleri Bakanlığı'nın, Suriye'deki ateşkes ihlallerinin bildirilmesi için açtığı 24 saat görev yapan çağrı merkezinde çalışanların Arapça bilmediği ortaya çıktı.

TELEFONDA İNGİLİZCE KONUŞUYORLAR

Suriye'den yayın yapan Syria Direct adlı gazeteci platformu, ateşkesi ihlal eden birçok olay gerçekleştiğini ama bu ihlallerin detaylarının ABD yetkililerine bildirilmesinin neredeyse imkansız olduğunu yazdı. Suriyelilere telefonda İngilizce "Merhaba, burası ABD Dışişleri Bakanlığı Suriye çatışmaları sonlandırma çağrı merkezi, size nasıl yardımcı olabiliriz?" denildikten sonra Arapça bilmeyen personel konuşmaya devam ediyor.

TEK KELİME ANLAMADI

Bir görevlinin, Hama'nın güneyindeki Harbnifsah köyünün adını sürekli "Harb Bebsi" yani "Pepsi Savaşı" olarak telaffuz etmesi, çağrı merkezi hakkında ciddi tartışmalara neden oldu. Syria Direct'te bağlı gazeteci Orion Wilcox da Humus bölgesinde tanık olduğu ateşkes ihlallerini bildirmek için hattı aradığını ama telefona çıkan yetkiliye bir şey anlatamadığını aktardı. Wilcox, "Konuşmaya çalışıyor ama başarmıyor. Niçin Arapça bilmeyen bir ABD'liyi buraya koyuyorlar? Ona Humus'taki ihlallerin detaylarını verecektim ama Humus kelimesinden başka bir şey anlamadı" diye konuştu.

TELEFON YÜZÜNE KAPATILMIŞ

Muhabir Usame Ebu Zeyd de, Hama'da Rusların ateşkesi ihlal ettiklerini, çağrı merkezini aradığında ise yanlış numara denilerek telefonun yüzüne kapatıldığını aktardı.

TONER DA KABUL ETTİ

ABD Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Mark Toner de, çağrı merkezinin yeterince gelişmiş olmadığını ve Arapça bilgilerinin yetersiz olduğunu kabul etti. Toner, "Bu hataları düzeltmeye çalışıyoruz çünkü gelen aramalara cevap verebilecek Arapça konuşan birilerinin burada olması önemli." dedi.

BM ÇAĞRI MERKEZİNE ULAŞIYORLAR

Suriyeliler ayrıca başka yöntemlerle de ABD Dışişleri Bakanlığı'na ulaşabiliyor. Bu yöntemler arasında kısa mesaj, email ve Google Voice gibi teknolojik yollar bulunuyor. ABD'nin çağrı merkezindeki dil sıkıntılarından dolayı ise birçok Suriyelinin, Arapça bilen personeli bulunan Birleşmiş Milletler çağrı merkezine ulaştığı bildirildi.

Syria Direct platformu ayrıca çatışma bölgelerindeki Suriyelilerin "ABD'nin Suriye'de sahada neler gerçekleştiğine dair hiçbir fikri yok." dediğini bildirdi.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim