• BIST 108.550
  • Altın 154,159
  • Dolar 3,8341
  • Euro 4,5219
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 9 °C
  • İzmir 11 °C

Sindirim sorunlarına doğal çözümler

Yemekten sonra gaz veya mide ağrıları, şişkinlik gibi sorunlar yaşıyor musunuz?
Çok ciddi bir şey olmadığını düşünüyor olabilirsiniz. Ciddi sıkıntı vermese bile, bu tarz şikayetlerinizin hiç olmaması gerekiyor. Bu şikayetler genellikle yanlış beslenme alışkanlıkları ve yanlış gıdalar tüketmek sebebiyle ortaya çıkar.
 
Yiyecek ve içecek tükettiğinizde vücudunuzun tepkilerine dikkat edin. Eğer sindirim sisteminde sorunlar derin ise, tepkilerinin büyüklüğünü fark edersiniz.
 
Atalarımız otların, çiçeklerin, yaprakların ve köklerin tıpta kullanıldığını ve ne işe yaradıklarını biliyorlardı ve her zaman doğal özlerle tedavide çözüm buluyorlardı.
 
Sindirim rahatsızlıkları basit ve zararlı yan etkilere neden olmadan birçok şifalı bitkiyle tedavi edilebilir.
 
Bitkisel infüzyon
 
Sindirim sırasında bağırsaklarda kaynaklanan ekstra gaz, kandaki toksinlerle birleşince midenizi rahatsız edebilir. Gaz ve şişkinlik için faydalı bazı bitkiler var. Iratabile barsak sendromu ve bağırsak enfeksiyonlarından mustarip olanlar limon, fesleğen, zencefil, nane ve papatya infüzyonundan yararlanabilirler.
 
Sıcak suda 10 dakika boyunca bekletip süzün ve günde 2 kere yemeklerden 1 saat sonra için. Ancak sorun kronikleşmişse doktorunuza başvurun.
 
Sabahları 1 bardak yeşil çay içerek sindirim sistemini temizleyin.
 
Her yemekten sonra bir bardak sıcak suya attığınız bir miktar rezene tohumunu içebiliriz.
 
Eğer ağrılı dışkıdan sıkıntı duyuyorsanız, kırmızı et ve yumurta sarısından, ayrıca tüm işlenmiş gıdalardan uzak kalmak iyi gelecektir.
 
Yardımcı yiyecekler
 
Her yemekle birlikte bir akse yoğurt tüketmek, sindirim sistemindeki sorunları düzenlemeye yardımcı olur. Ancak yoğurda şeker veya tuz eklemekten kaçının.
 
Limon suyu sindirim sistemindeki toksinleri yıkamaya yardımcı olur. Sabahları limon suyunu domates, salatalık gibi sebzelerin veya dereotu, maydanoz gibi otların üzerinde tüketebilirsiniz. Sindirime yardımcı belli başlı yiyecekler arasında soğan, sarımsak, keten tohumu ve papaya da yer alır.
 
Ayrıca ananas, kabak çekirdeği, lahana, yağlı balık, yapraklı sebzeler ve buharda pişmiş brokoli de sindirim dostu besinlerdir.
 
Böbrekleri temiz tutun
 
Sabahları bir bardak ılık su içmek, böbrekleri temizlemenin en iyi yoludur. Eğer sabah içtiğiniz çay veya kahveden şekeri ortadan kaldırırsanız, o da işe yarayacaktır.
 
Böbreklerin iyi çalışması için gün boyunca bol su içmek yararlıdır. Ayrıca sık tuvalete çıkarak bağırsakların temizlenmesine destek olur.
 
Egzersiz
 
Güneş ışınlarının dik olmadığı saatlerde her sabah, ılık suyun içine limon ve bir çay kaşığı bal atıp için. Ardından yürüyüşe çıkın. Bu fiziksel aktivite, karın bölgesindeki yağlara saldıracaktır.
 
Aç ve tok uyumak
 
En ideal olanı akşam yemeğinden 2-3 saat sonra uyumaktır. Mideniz çok fazla doluyken veya çok açken uyumayın. Sindirim sistemi bu durumlarda rahatsız olur.
 
Mutlu olun
 
Araştırmalar, kişilerin ruh hallerinin iştah ve sindirimle ilgili olduğunu ortaya koyuyor. Stresli durumlarda sindirimde sıkıntılar oluşabiliyor.
 
Özellikle iş hayatında gerginlikler yaşıyorsanız, gevşeme egzersizlerinden yardım alın. Meditasyon ve yoga gibi taktikler geliştirin, öğrenin ve uygulayın.
 
 
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim