• BIST 97.726
  • Altın 145,622
  • Dolar 3,5781
  • Euro 4,0001
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 11 °C
  • İzmir 16 °C

RTÜK'ün hukuksuzluğu ortaya çıktı

RTÜK'ün hukuksuzluğu ortaya çıktı
RTÜK’ün Samanyolu Haber’e canlı yayın konuğunun sözleri üzerinden verdiği cezanın hukuksuz olduğu ortaya çıktı.

Danıştay’ın daha önce NTV’deki bir canlı yayın sırasında konuğun sarf ettiği sözlerden dolayı kanala ceza verilemeyeceğine hükmettiği belirlendi.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) Samanyolu Haber Tv'de canlı yayınlanan programda konuğun sözlerinden dolayı verdiği cezanın hukuksuz olduğu belirlendi. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu’nun bu konuda emsal bir kararı bulunuyor.

Danıştay’ın emsal niteliğindeki kararı RTÜK’ün NTV’ye verdiği ceza üzerine açılan davada verildi. NTV’de 22 Ocak 2009’da yayınlanan “Güne Başlarken” isimli canlı yayınlanan haber bülteninde ART televizyonunda yapılan aramaya tepki gösteren CHP Milletvekili Yılmaz Ateş, dönemin RTÜK Başkanı Zahit Akman’ı Deniz Feneri e.V. yolsuzluk davası üzerinden eleştirdi.

ÖNGÖREMEZ

Açıklamalar nedeniyle RTÜK, NTV’ye bir kez yayın durdurma cezası verdi. Ankara 4. İdare Mahkemesi’ne açılan davada RTÜK’ün cezası iptal edildi.

Mahkeme kararında, “Basın açıklamasında konuşmacı tarafından kullanılacak anlık ifadelere yayın kurulunun anında müdahale etmesine imkan bulunmadığı, konuşmacının açıklamasında kullanacağı ifadelerin önceden tahmin edilemeyeceği” tespitlerinde bulunuldu.

MAHKEME DİRENDİ

RTÜK’ün temyiz başvurusu üzerine Danıştay 13. Dairesi, RTÜK Başkanı Akman’ın yayın durdurma kararının verildiği müzakerede oy kullanıp kullanmadığının tespit edilmesini isteyerek kararı  bozdu. Mahkeme, Akman’ın oylamaya katılmadığını tespit ettikten sonra ilk kararında direndi.

DEMOKRASİYE AYKIRI

Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, 30 Nisan 2015 günü verdiği kararında yerel mahkemenin kararını oy çokluğuyla yerinde buldu.

Kurul, cezaya gerekçe yapılan 3984 Sayılı Radyo Televizyon Kanunu’nun Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile ifade özgürlüğü ve basının toplumu bilgilendirme görevi ilkelerine uygun olarak yorumlanması gerektiğini belirtti:

“Bir yayın kuruluşunun, ana muhalefet partisi milletvekilinin yaptığı basın açıklamasını topluma duyurma konusundaki görevini yerine getirmesinden dolayı cezalandırılması, demokratik toplum gereklerine ve AİHS’nin 10. maddesine aykırılık oluşturmaktadır.”

İKİNCİ CEZA İDDİASI

RTÜK tarihinde ilk kez “Cumhuriyet’e hakaret” suçu nedeniyle Samanyolu Haber’e tekrarı halinde lisans iptaline neden olan ağır bir ceza vermişti.

Gerekçe 21 Mart 2015 günü Shaber’de yayınlanan Derin Bakış programında yapılan açıklamalar. Bu cezanın basına yansımasından birkaç gün sonra Twitter fenomeni Fuat Avni, Samanyolu Haber’in kapatılması için RTÜK’ün ikinci bir ceza vereceğini duyurmuştu.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim