• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 13 °C
  • İzmir 17 °C

Reklam harcamalarının 4'te 1'i 'iki dev'e gidiyor

Reklam harcamalarının 4'te 1'i 'iki dev'e gidiyor
Global reklam harcamasının yüzde 25'i Google veya Facebook'a gidiyor.

Geçtiğimiz yirmi yılda, reklam verenler, bütçelerini geleneksel medyadan (TV, gazeteler ve dergiler) yavaş yavaş çevrimiçi reklamlara kaydırdı.

Akıllı telefonlar insanların içeriği tüketme biçimini kökten değiştirdiği için, akıllı telefonun yükselişi yalnızca bu kaymayı hızlandırdı. Bu nedenle mobil reklam harcamalarının şu anki büyümesi sürpriz olmadı.

Çevrimiçi reklamcılığa geçişin sonucu olarak, reklam harcamalarına daha fazla pay ayrılır oldu. Çevrimiçi dünyanın hakimi olarak adlandırılabilecek Google ve Facebook, küresel çevrimiçi reklam gelirlerinin yüzde 60'ından fazlasını oluşturuyor.

Reklam araştırması şirketi WARC, iki pazar liderinin bu yıl dünya çapında medya reklamcılığına harcanan 4 doların 1'inin sahibi olduğunu açıkladı.

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim