• BIST 89.931
  • Altın 145,423
  • Dolar 3,5968
  • Euro 3,9078
  • İstanbul 10 °C
  • Ankara 10 °C
  • İzmir 15 °C

Psikolog Baydar: Stresinizi görmezden gelmeyin

Psikolog Baydar: Stresinizi görmezden gelmeyin
Psikolog Dilber Demir Baydar, stresle ilgili yapılan en büyük yanlışların durumu görmezden gelme, fazla yemek yeme ve sigara ve içkiye başvurma olduğunu...

Psikolog Dilber Demir Baydar, stresle ilgili yapılan en büyük yanlışların durumu görmezden gelme, fazla yemek yeme ve sigara ve içkiye başvurma olduğunu söyledi. Baydar, stresle baş etmede ise olumlu düşünmenin etkili olduğunu dile getirdi.

Psikolog Dilber Demir Baydar, Tarsus'ta bir araya geldiği öğrencilere yönelik, "Stres ve stresle baş etmede etkin yollar" konusunda sunum yaptı. Stresi ve strese yol açan nedenleri görmezden gelmek, durumu inkar etmek, başkalarını suçlamak ve duyguları bastırmanın stresle baş etmede yapılan en büyük yanlışlıklar olduğunu anlatan Baydar, "Bu davranışlar strese çözüm değildir. Sadece kendini aldatarak anlık durumdan kurtulmak için sık başvurulan yollardandır. Sigara, içki ve yemeğe yönelmek de yapılan hatalar arasındadır. Oysa bunlar ilk anda çözüm gibi görünse de yol açtıkları sağlık sorunlarıyla tek başlarına stres kaynağına dönüşürler." dedi.

STRESE HAZIR OLUN

Sunumunda stresle baş etmede başvurulabilecek etkili yöntemleri de anlatan Baydar, öncelikle strese yol açan durum ya da duruma gösterilen tepkinin değiştirilebileceğini kaydetti. Olumlu düşünmenin de önemli bir yöntem olduğuna dikkat çeken Baydar, "Strese neden olabilecek duruma girmeden önce kendinizi buna hazırlayın. Örneğin sınav öncesi kendinize cesaret verin. Olumlu düşünün, olumsuz düşünceleri kafanızdan atın. Strese yol açan konulara değil, başka konulara yoğunlaşın. Sorununuzu, yakın olduğunuz bir kişiyle paylaşın." açıklamasında bulundu.

SORUNLARI BİRİKTİRMEYİN

Psikolog Dilber Demir Baydar, stresten korunma yöntemleri konusunda da öğrencilere şu önerilerde bulundu: "Spor yapın. İlgi duyduğunuz bir spora yönelin. Sosyal etkinliklere katılın. Yalnız kalmayın. Sağlıklı beslenin. Bol sebze ve meyve yiyin. Fazla tuz ve şeker tüketmeyin. Sabahları mutlaka kahvaltı yapın. Akşam az yiyin. Kahve ve çay yerine, ıhlamur gibi içecekleri tercih edin. Düzenli uyuyun. Yatakta kitap okumayın, telefonla uğraşmayın. Yatağı sadece uyumak için kullanın. Zihinde canlandırma yöntemi uygulayın. Kendinizi çok rahat bir yerdeymiş gibi hayal edin. Saygı duyduğunuz, değer verdiğiniz duygularınız, düşünceleriniz, değerleriniz, inançlarınız olsun. Sorunları biriktirmeyin. Ortaya çıktıklarında çözüm üretin."

Cihan

Psikolog Baydar: Stresinizi görmezden gelmeyin

Psikolog Baydar: Stresinizi görmezden gelmeyin

Psikolog Baydar: Stresinizi görmezden gelmeyin

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim