ÖSYM'den şikayetçi olan öğrenciler sınavdaki yanlışlıklarını öğrenemedikleri için, sınavın tarafsız olup olmadığını denetleyemedikleri için, sorularn gerçekten yanlış olup olmadığını öğrenemedikler için dilekçe ile komisyona başvurdu.
Milliyet'in haberine göre, TBMM Dilekçe Komisyonu öğrencilerin bu şikayetlerini idikkate alarak konuyu ÖSYM’ye iletti. ÖSYM ise TBMM’ye itiraf niteliğinde bir yazı gönderdi.
Yazıda, kurumun her yıl 40’a yakın merkezi sınav yaptığını, yılda ortalama 4 bin soru kullandığını dile getirerek soruların açıklanmasını 3 somut gerçeğe bağladı:
TBMM Dilekçe Komisyonu’nu Ankara’dan N.G.Ö adlı öğrenci başta olmak üzere yüzlerce öğrenci ÖSYM’nin sınav sorularını açıklamaması nedeniyle dilekçe yağmuruna tuttu. ÖSYM’den şikayetçi olan öğrenciler, sınavlarda yaptıkları yanlışları öğrenemediklerini, soruların gerçekten yanlış olup olmadığı öğrenme imkanının ortadan kalktığını ve ÖSYM’nin tamaman tarafsız bir sınav gerçekleştirip gerçekleştirmediğini denetleme zemininin yok olduğunu dile getirdi.
TBMM Dilekçe Komisyonu öğrencilerin bu şikayetlerini derhal işleme alarak konuyu ÖSYM’ye iletti. ÖSYM ise TBMM’ye itiraf niteliğinde bir yazı gönderdi.
Yazıda, kurumun her yıl 40’a yakın merkezi sınav yaptığını, yılda ortalama 4 bin soru kullandığını belirtti. ÖSYM, yazısında soruların açıklanmamasına ilişkin şu üç somut gerekçeyi dile getirdi:
* UÇLARA KAYIYORUZ: Bugüne kadar ÖSYM’nin yaygın uygulaması ‘bir sınavda sorulmuş sorunun bir başka sınavda sorulmaması’ ilkesi olmuştur. Bu uygulama diğer yandan soru hazırlamada her gün daha uç alanlara daha ince detaylara gitme riski oluşturmakta ve bazı önemli sınavlarda çok ciddi kısıtlamalar getirebilmektedir.
* TEKRAR SORAMIYORUZ: Soruların kolaylık/zorluk/ölçme kalitesi dereceleri sadece soru yazarlarının belirlemesine bağlı olarak tespit edilebilmektedir. Oysa soruların gerçek kolaylık/zorluk/ölçme kalitesi dereceleri bilimsel anlamda sadece adayların sınav anında verdikleri cevaplar ile belirlenebilmektedir. Bu da soruların fiilen gerçekleştirilen bir sınavda denenmesi ile mümkün olmaktadır. Ölçme kalitesi yüksek soruların tekrar sorulabilmesi imkanından vazgeçilmesi düşünülemez.
* SORU ÜRETEMİYORUZ: Artık ‘elektronik sınav’ modern bilişim çağının bir kaçınılmazı haline gelmiştir. Bu sınavlarda sorulmuş olan soruların hemen sınavdan sonra açıklanması gibi bir uygulamanın sınavların istenilen sayıda yürütülmesini imkansız hale getirmektedir. Bu nedenlerle dünyada sınav yapan kuruluşlar kesinlikle soruları açıklamamaktadır.
KAYNAK: MİLLİYET
ÖSYM: Soru üretemiyoruz
ÖSYM'nin sınav sorularını açıklamamasından dolayı TBMM Dilekçe Komisyonu'na Ankara'dan öğrenciler dilekçeler gönderdi. ÖSYM, soru üretemediklerini ifade etti.
Diğer Haberler
YÖK'ten sınav kararıYÖK, üniversitelerde bahar dönemi sınavlarının 1 Haziran'dan sonra yapılmasına karar verdi.
MEB duyurdu! Okullarla ilgili flaş gelişme, isteyen katılabilecekMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, resmi ve özel örgün eğitim kurumlarında 4'üncü sınıftan 12'inci sınıf düzeyine kadar öğrenim gören istekli öğrenciler için 3 Temmuz-1 Eylül arasında sürecek yaz okulları açılacağını bildirdi.
MEB' ten deprem bölgesindeki 4 ilde öğretmenlere ilgili flaş karar!Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş ve Malatya illerinde görev yapan kadrolu öğretmenlere yaz döneminde, il içinde isteğe bağlı yer değişikliği hakkı verildi. Başvurular 6-10 Nisan tarihleri arasında elektronik ortamda alınacak.
YÖK, lisans ve lisansüstü burslarına zam yaptıYükseköğretim Kurulu'nca lisans ve lisansüstü öğrencilerine verilen burs miktarları farklı miktarlarda artırıldı.
1/20
- Askeri gemi mezarlığındaki terk edilmiş gemilerin etkileyici görüntüleri
- Kapadokya'nın 'kalbi' Narlıgöl ilkbaharda bir başka güzel
- Ziyaretçisiz kalan Akdamar Adası badem çiçekleri ile görsel bir güzellik
- Haftanın fotoğrafları
12345678
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim