• BIST 98.314
  • Altın 144,066
  • Dolar 3,5732
  • Euro 3,9941
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 11 °C
  • İzmir 18 °C

Orucunu kolaylaştıracak yiyecekler

Orucunu kolaylaştıracak yiyecekler
Aşırı sıcaklar ve Ramazan aylarını daha rahat geçirmenizi sağlayacak yiyecekler

Ramazan ayında oruç tutan kişilerin, her besin gurubundan, gerektiği gibi gıda tüketmeleri gerekiyor. Kişiler, Ramazan ayında çok fazla açlık ile karşı karşıya kaldıkları için bu açlık süresi içinde kan şekeri düşebiliyor. İftarda birden fazla miktarda yemek yenildiğinde kan şekeri yükseliyor. Bu nedenle, az ve sık beslenme ilkesi iftar ve sahurda uygulanmalı ve kişiler, mutlaka hafif bir sahur yemeği yiyerek oruç tutmalı.

Ramazan ayında yemek saatlerinin değişmesine rağmen dengeli ve yeterli beslenmenin mümkün olduğunu belirten Diyetisyen Güneş Akyıl Aynacı, sağlıklı Ramazan sofrası hakkında önemli bilgiler verdi.

“TANSİYON HASTALARI ORUÇ TUTMASIN”

Tansiyon hastalarının kesinlikle oruç tutmaması gerektiğini ifade eden Diyetisyen Güneş Akyıl Aynacı, insülin direnci, şeker hastalığı, yüksek tansiyon gibi, kısaca kronik rahatsızlığı olanlar ve doktorun önermediği kişiler, oruç tutmamalı. Yaz günlerinde sıvı alınamadığı ve uzun süre aç kalındığı için sağlık açısından riskli durumlar oluşabilir, dedi.
“Eğer bu tarz kronik rahatsızlıkları olup yine de oruçta ısrar edenler olursa, dikkatli bir şekilde ilerlemeleri gerekiyor” açıklamasını yapan Dyt. Güneş Aynacı, sağlıklı bir insan orucunu tuttuğunda en önemli nokta sıvı alımı oluyor.
Bu durum, havaların sıcak olmasından dolayı, vücutta dehidradyasyona neden olur. Kişinin herhangi bir rahatsızlığı yoksa bile tansiyonunda, şekerinde düşme gibi sorunlar görülebilir. Bunlara karşı bir önlem yok; ancak sofralarda dikkat edilmesi gereken noktalar var, diyerek sağlıklı bir Ramazan sofrasında neler olması gerektiğinden bahsetti:

“SIVIYI ANİDEN ALMAYIN”

Özellikle sıcak günlerde, sıvıyı birdenbire almamak çok önemlidir. Bu noktada, mutlaka maden suyunun kullanılmasını öneriyoruz. En azından bir tane iftarda ve bir tane de sahurda maden suyu tüketmek kişiyi rahatlatır.

“AĞIR YEMEKLERDEN KAÇININ”

Sofralarda ağır yiyeceklerden kaçınmak gerektiğini belirten Dyt. Güneş Aynacı, yemeğe başlarken çorba içmek vücudu rahatlatır. Hafif zeytinyağlılar tüketilebilir, protein ihtiyacını karşılamak için fırınlanmış tavuk, balık veya kırmızı et yarım porsiyon olarak tüketilebilir.

“KAN ŞEKERİNİZİ DENGELEYİN”

Su ihtiyacından dolayı, hemen su içip karın şişmesi yaşanmaması için; cacık, komposto, hoşaf, özellikle kan şekerini dengelemek adına, önemli görevleri olduğu için tercih edilmelidir.

“YAVAŞ YEMEK YİYİN”

Dondurma yaz mevsiminin olmazsa olmazları arasında yer alır. Dondurmayı da iki toptan fazla yememekte fayda var.
Yavaş yemek yemenin önemini vurgulayan Güneş Aynacı, iftardan sahura kadar, aralıklı şekilde atıştırmak daha sağlıklıdır, dedi.

“SAHURDA KARPUZ VE PEYNİR TÜKETİN”

Meyve tüketiminin oldukça önemli olduğunu belirten Güneş Aynacı, sahurda karpuz ve peynir, yanında da bir-iki dilim çavdar ekmeği yemek, hem tokluk hem de susuzluk açısından avantaj sağlar. Ayrıca bir dilim peynir, gondol şeklinde bir karpuz, zayıflamak isteyenler için de uygun besinlerdir, dedi.

“BOL BOL MEYVE TÜKETİN”

Aynacı, yumurta rahatsızlık vermiyorsa sahurda tüketilebilir. Tuzlu gıdalardan uzak durmak gerekir. Sahuru kahvaltı tarzında yapmak daha iyidir. Hafif bir börek, hoşaf eşliğinde sahur yapılabilir. Bu yaz günlerinde, özellikle sahurda meyve tüketmek, mineral dengesini sağlamak açısından oldukça önemlidir, dedi. 

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim