• BIST 103.773
  • Altın 145,843
  • Dolar 3,4963
  • Euro 4,1879
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 22 °C
  • İzmir 23 °C

Ön Germesi En Büyük Köprülü Kavşakta Mutlu Son

Ön Germesi En Büyük Köprülü Kavşakta Mutlu Son
Gaziantep Karataş bölgesini şehir merkezine bağlayan Karataş Köprülü Kavşağı tamamlandı.

Gaziantep Karataş bölgesini şehir merkezine bağlayan Karataş Köprülü Kavşağı tamamlandı. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Fatma Şahin, Gaziantep Şahinbey belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu çalışmaların son aşamalarını yerinde inceledi.

Türkiye'nin ön germesi en büyük kavşağı olan Karataş Köprülü Kavşağındaki, çalışmalar tamamlandı. Kavşak araç ve yaya trafiğine açılırken, içerisindeki bulunan demiryolunun ise kısa sürede tamamlanarak, tramvay seferlerinin hizmete girmesi bekleniyor. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Fatma Şahin'le Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, kavşak yapımındaki son durumu ise yerinde inceleme yaparak, gördü. Kentteki Karataş mevkini kent merkezine bağlayan en önemli köprülü kavşaklardan bir tanesinin hizmete girdiğini anlatan Şahinbey Belediyesi Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, "Hayırlı uğurlu olsun. büyükşehir belediye başkanımıza emeklerinden katkılarından ilçemize yaptığı bu köprülü kavşaktan dolayı çok teşekkür ediyorum. Allah kendisinden razı olsun. Emeği geçen tüm arkadaşlara da çok teşekkür ediyorum. İnşallah bu Şahinbey köprülü kavşağımız hem yeşil vadi bulvarı üzerinde, hem Karataş'ın şehir bağlantısını sağlayan hem de yol üzeri çakıştığı nokta bu yüzden önemli bir kavşak. Buraya böyle bir kavşağın yapılması buradaki trafik yükünü ciddi anlamda rahatlatmış olacak. İnşallah bundan sonraki yapılacak diğer kavşaklarla birlikte şehrimizin ulaşım problemi gün be gün daha da hafiflemiş olacak. Ben tekrar katkılarından dolayı böyle bir kavşağı yaptığından dolayı büyükşehir belediye başkanımıza ekibine herkese teşekkür ediyorum" dedi. Bu şehir her hangi bir şehir değil, Şahinbey'de her hangi bir şehir değil vurgusu yapan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, "Bu gün 1 milyona dayanmış nüfusuyla övündüğümüz gurur duyduğumuz en kıymetli ilçemizden bir tanesi ve en büyük ilçemiz. Dolayısıyla biz büyükşehir belediyesi olarak şehrin yaşam kalitesini artırmak vatandaş memnuniyetini artırmak ve odak şehir öncü şehir olmak noktasında büyük bir vizyonla yola çıktık. Yola çıkışımızda bu hafta ikinci yılını doldurduk. Yola çıkarken biz halkımıza sorduk çünkü demokrasi yerelde başlar, kalkınma yerelde başlar anlayışıyla bu yola çıktık. Bizden istediğiniz nedir diye sorduğumuzda 2 şey öne çıktı 1. Si konut, 2. Si trafikle ilgili bizden ciddi bir şekilde çözümleme istediler" ifadelerini kullandı.

Göreve gelir gelmez imar master planı ve ulaşım master planına aynı anda çalışmaya başladıklarını ifade eden Şahin, "Bir de acil eylem planı yaptık. Ulaşım mastır planı ve imar mastır planı devam ederken çünkü iyi bir mastır planı için en az 1 buçuk sene gerekiyordu. Acil eylem planında da emniyetimizle beraber ve sayın başkanımızın bundan önceki tecrübesinde sıkışma noktaları neresi ise oraları açacak bir eylem planı yaptık. Bu eylem planı içeresinde en büyük bölgemiz burasıydı. Neden? Biraz önce başkanımız söyledi bir çok kavşağın birleştiği ve ayrıştığı nokta 1 milyon Şahinbey'in üniversiteler şehri dediğimiz Gaziantep'in üniversiteler bölgesini ilgilendiren bir alandı ve çok yüksek bir sıkışma vardı. buraya önce bir proje çalıştık. Proje çalışıldığı zaman ciddi bir alt yapı üst yapı hafif raylının geçişi yay geçişi aklınıza gelen bütün unsurlara baktığınız zaman burada 800 fore kazıklığı bakın bu çok önemli bir şey her hangi bir kavşak değil, 800 fore kazık yapıldı. Ön Germe dediğimiz kavşak modellerinde şu anda bu model Türkiye de ön germesi en yüksek olan yani uzunluğu en yüksek olan kavşak oldu. Baktığınız zaman teknik açıdan çok önemli bir çalışmayı birlikte başardık" şeklinde konuştu. Belediye başkanları ve beraberindeki teknik personel, araçlarla kavşakta tur atarak, çalışmaları inceledi.

Öte yandan yapımına Haziran 2015 yılında başlanan Karataş Köprülü Kavşağı, bir ucu Karataş mevkisiyle şehir merkezini, diğer ucu ise Yeşil Vadi tarafındaki 12 şeritli yol ile Burç Kavşağını birleştiriyor. Yapımında 836 adet halat kullanılan köprüde ayrıca, 146 bin metreküp hafriyat kullanılırken, 40 metre genişliğinde 3 parçalı, 81 metre açıklığında olan, tüm açıklık boyunca tek çekimde gerilerek yapılırken, köprünün üzerinde hem hafif raylı sistem hem de karayolu geçişi bulunuyor.

Ön Germesi En Büyük Köprülü Kavşakta Mutlu Son

Ön Germesi En Büyük Köprülü Kavşakta Mutlu Son

Ön Germesi En Büyük Köprülü Kavşakta Mutlu Son

Ön Germesi En Büyük Köprülü Kavşakta Mutlu Son

Ön Germesi En Büyük Köprülü Kavşakta Mutlu Son

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim