• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 15 °C
  • İzmir 16 °C

Ofiste formu korumanın püf noktaları

Ofiste formu korumanın püf noktaları
Uzman Diyetisyen Nilay Keçeci, “Obezitenin en çok büyük komplikasyonlarından biri şeker hastalığı, hareketsiz yaşam stili ve sağlıksız ara öğünler şeker hastalığı başta olmak üzere, kalp ve benzeri hastalıkları da tetikliyor.

Özellikle ofis çalışanları için gercekleşen araştırmalar da bu sorunun daha çok büyük bir problem olduğuna dair veriler sunulmakta.

Ofis çalışanları, hareketsiz iş hayatı, sürekli oturarak çalışmak ve ofiste tüketilen sağlıksız ara öğünler sebebi ile obeziteye yakalanma riski en yüksek olan gruplardan biri olarak saptadı " diye açıkladı.

Sağlıksız ara öğünler

Ofis çalışanlarının kilogram almadan sağlıklı hayatını devam etirmeye devam etmek ve hastalıklardan kurtulmak için yapılması gerekenleri sıralayan Uzman Diyetisyen Nilay Keçeci, şu şekilde devam etti:

“Öncelikle sağlıksız ara öğünleri, ofise dışardan getirilen tatlı, baklava ve çikolata gibi yağ oranı ve şeker oranı yüksek olan besinleri raflara kaldırmalı veya hiç tüketmemeliyiz.

Bu besinler akabinda daha çok acıkmamıza sebep olacak kan şekerimizi düşürecek ve çok yemek yeme isteğini tetikleyecektir.

Özellikle ofis çalışanlarının, galeta peynir veya 1 porsiyon süt ve yoğurt grubu beraberinde 1 orta boy meyve veya 1 avuç karışık kuruyemiş veya kuru meyve tarzında sağlıklı ara öğünler tüketmeleri gerekmektedir.

Oturdukları masadan veya bilgisayar başından kalkarak biraz hareket etmeleri veya asansör yerine merdiven kullanmaları hareketsiz önceki iş günlerinin de toparlanmasına yardımcı olacaktır. Özellikle ofislerde iş verimliliği ve sevinçli bir faaliyet ortamının oluşabilmesi için kişilerin kendilerini iyi hissetmeleri ve tükettikleri besinlere dikkat etmeleri başlıca unsurdur.

Yapılan araştırmalar, masa başı çalışan kişilerde kilogram almak ve kilogram koruyamamak durumlarının iş verimliliği ve faaliyet şekillerini etkilediğini belirlemiştir.

Özellikle öğle yemeğini ofis içerisinde tüketen personelin , ortak çıkan yemeklerdeki yağ ve tuz miktarını bilemediklerinden ağır yemekler ertesi evde akşam yemeklerini hafif bir şekilde geçirmeleri gerekmektedir.

Yağlı ve şekerli öğün tüketenler bugün hem yürüyüş yapmalı hem de akşam yemeğini salata veya hafif zeytinyağlı bir sebze yemeği beraberinde 1 kase yoğurt ile geçirebilirler bu durum kontrol edilemeyen beslenme düzenini toparlamaya yardımcı olur."

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Eşi ve 2 çocuğu gözlerinin önünde eriyor25 Mart 2017 Cumartesi 12:44
  • Asansör kabızlığı tetikliyor25 Mart 2017 Cumartesi 11:38
  • Sigara bağımlılığındaki mitler25 Mart 2017 Cumartesi 10:53
  • Safra kesesi ameliyatında aort damarının kesildiği iddiası25 Mart 2017 Cumartesi 10:44
  • Grip artık daha uzun sürüyor25 Mart 2017 Cumartesi 10:23
  • Kanser tedavisinde yeni umut25 Mart 2017 Cumartesi 10:23
  • Yaşlılarda ihmal ve istismara dikkat25 Mart 2017 Cumartesi 10:23
  • "Örümcek estetiği ile cildinizi yenileyin"25 Mart 2017 Cumartesi 10:08
  • Görünmez diş telleri ile korkunuzu yenin25 Mart 2017 Cumartesi 10:03
  • PRP tedavisi ile saçsızlık problemine son25 Mart 2017 Cumartesi 09:53
  • ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim