• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 11 °C
  • İzmir 14 °C

Mesleki Eğitime Endüstri 4.0 Vizyonu

Mesleki Eğitime Endüstri 4.0 Vizyonu
Ankara Sanayi Odası ile Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğiyle Mesleki Teknik Eğitiminde Endüstri 4,0 paneli Ankara Sanayi Odası (ASO) 1'nci Organize Sanayi...

Ankara Sanayi Odası ile Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğiyle Mesleki Teknik Eğitiminde Endüstri 4,0 paneli Ankara Sanayi Odası (ASO) 1'nci Organize Sanayi Bölgesinde düzenlendi.

Özdebir, yüksek katma değerin, bilgi ve teknoloji yoğun mal üretilen sektörlerde gerçekleştiğine işaret ederek, bu sektörlerin, temel bilimler ve matematik donanımlı, el becerileri gelişmiş, değişen koşullara uyum sağlayabilen yaratıcı bireyler istediğine değindi. Türkiye'nin, küresel yetenek rekabetçiliğinde 109 ülke arasında 63'üncü sırada yer aldığını belirten Özdebir, "Görüldüğü gibi beceri ve yetenek açığımız önemli boyutlardadır. Bu beceri açığını kapatmak sınai politikalarımızın temel amacı olmalıdır. Biz (Okul Sanayi Eğitim Programı) OSEP projesini bu amaçla başlatıp ASO Teknik kolejini bu amaçla kurduk. Çıraklık eğitiminin zorunlu eğitim kapsamına alınması da bu yönde atılmış çok önemli bir adımdır" ifadesini kullandı.

Dünyada ise yeni bir sanayi devrimi yaşandığını vurgulayan Özdemir, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Bu devrime "Endüstri 4.0" deniyor. Bu devrim, değer zinciri organizasyonunda kullanılmaya başlanan yeni teknolojileri ve yeni kavramları anlatmak için kullanılıyor. Endüstri 4.0'da bilgisayarlar, internet üzerinden birbirine bağlanarak akıllı fabrikaların oluşturulması hedefleniyor. Bu akıllı fabrikalarda bilgisayarlar, üretim süreçlerini sürekli denetlemekte, makinelerin bakım ve onarım programlarını düzenlemektedir. Satış yerlerindeki bilgisayarlar ile kurdukları iletişim sayesinde yeni siparişlere göre üretim miktarını ayarlıyor ve fabrikadaki insanların aldıkları kararların uygunluğunu denetleyerek gerekirse uyarılarda bulunuyorlar. Birbirleriyle bağlananlar sadece fabrikalar da değil. Evler, arabalar, hastaneler deki bilgisayarlar da internet üzerinden birbirleriyle sürekli iletişim içinde insanlara yardımcı oluyor, karar alma süreçlerini kolaylaştırıyor. Bu günlerde sayılarının 15 milyar olduğu tahmin edilen birbirleriyle iletişimdeki cihaz sayısının 2020'de 50 milyara yükseleceği tahmin ediliyor. Bütün bu gelişmelerin bizleri doğrudan ilgilendirmeyeceği ve etkilemeyeceğini düşünmek büyük bir hata olur. Çünkü geleceğin dünyası Endüstri 4.0 ile şekilleniyor ve geleceğin kurallarını koyuyor."

"İnovasyon ve yaratıcılık konusunda Türkiye'nin genç nüfusunun harekete geçirilmesi gerekiyor"

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan Erdem, 2023, 2071 gibi iddialı hedefleri bulunan Türkiye'nin teknoloji oyununda yer alması gerektiğine işaret etti. Geç kalmadan yeni bir stratejinin belirlenmesinin ve bu stratejiyle küresel ihtiyaçlara cevap verecek ürün ve hizmetlerin üretilmesi gerektiğine işaret eden Erdem, "İnovasyon ve yaratıcılık konusunda Türkiye'nin genç nüfusunun harekete geçirilmesi gerekiyor" şeklinde konuştu.

Erdem, "Sektörün arzuladığı nitelikli iş gücünü yetiştirmek hem de gençlerin istihdam edilebilirliğini kolaylaştırmak için son yıllarda mesleki ve teknik eğitimde yapılan yenilikler, okulların kalitesi ve öğrencilerin bilgi beceri düzeylerinin yükseltilmesi hedeflerimiz arasındadır" ifadelerine yer verdi.

Bu kapsamda mesleki ve teknik eğitimle ilgili bir kanun tasarısının bulunduğunu anımsatan Erdem, "Yapılan çalışmalarda temel hedeflerimizin en önemlilerinden birisi mesleki eğitim sistemimizin günümüz bilgi ve teknolojisi ile uyumlu hale getirilmesi, sanayinin dijitalleştirilmesi ve yüksek teknolojiyle donatılması olan 4. Sanayi devrimi olarak nitelendirilen endüstri 4.0 gibi yüksek nitelikli insan gücüne olan talebin arttırılmasına cevap vermektir" açıklamasında bulundu.

Milli Eğitim Bakanlığı'na (MEB) bu konuda büyük sorumluluklar düştüğünü vurgulayan Erdem, bu kapsamda son yıllarda eğitimde kullanılan teknolojinin altyapısını güçlendirme konusunda çok büyük yatırımlar yaptıklarını ve yapmaya da devam etiklerine değindi. Özellikle mesleki ve teknik eğitimden mezun öğrencilerin endüstri 4.0'ın talep ettiği niteliklere sahip olması gerektiğinin farkında olduklarını, bunu çok önemsediklerini belirten Erdem, bu doğrultuda eğitim ve öğretim programlarını ve donanımları güçlendirmeye çalıştıklarını kaydetti.

Mesleki Eğitime Endüstri 4.0 Vizyonu

Mesleki Eğitime Endüstri 4.0 Vizyonu

Mesleki Eğitime Endüstri 4.0 Vizyonu

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim