• BIST 89.563
  • Altın 146,527
  • Dolar 3,6424
  • Euro 3,9097
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 15 °C
  • İzmir 18 °C

Magnezyum eksikliği stresi artırıyor

Elektrolitler, vücudumuzda çeşitli görevleri olan minerallere verilen addır.
Yeteri kadar elektrolit almadığımızda özellikle sinir sistemimiz bundan etkilenir. Ter ya da idrar yoluyla da vücuttan elektrolit kaybı olduğundan dolayı, elektrolit azlığı yaşamak sık görülebilen bir durumdur. Magnezyum gibi, sinir sistemimiz üzerinde etkili bir minerali yeteri kadar almadığımızda ise aşırı stresli hissetmek gibi ruh hâli değişiklikleri bile söz konusu olabilir.
 
Kendinizi hep yorgun mu hissediyorsunuz?
 
Bacaklarınıza, ayağınıza, ellerinize sık sık kramp mı giriyor, ya da sürekli gerginlik mi hissediyorsunuz?
 
Stres seviyeniz yüksek mi? Zihin bulanıklığı mı yaşıyorsunuz? Tüm bu şikâyetlerinizin sebebi magnezyum eksikliği olabilir.
 
Magnezyum minerali, vücudumuzun yapısında olan elzem minerallerden biridir. Elzem kelimesinin anlamını; olmazsa olmaz yaşamak için mutlaka olmalı olarak tanımlayabiliriz.
 
Magnezyum, vücudumuzda görevli olan pek çok enzimin yapısında bulunur. Enzimler vücudumuzda gerçekleşen enerji protein üretimi ve kas kasılması gibi her türlü fonksiyonları düzenleyen kimyasallardır.
 
Magnezyum kas ve sinir sistemi hücrelerinin devamlılığını sağlar. Böylece kalp atışlarının düzenli olmasında enerjik olmamızda ve zihin aktivitelerinde etki gösterir.
 
Magnezyum kemiklerin yapısında bulunur. Sağlam kemikler için en az kalsiyum ve fosfor kadar önemlidir.
 
Magnezyumun en iyi kaynakları; kurubaklagiller, yağlı tohumlar ve tam tahıl taneleridir. Magnezyum eksikliği yaşamamak için, haftada 1 ya da 2 öğün kuru fasulye, nohut veya mercimek yemeği yememiz veya salatalarınıza haşlanmış olarak kuru baklagil ilave etmemiz, aynı zamanda bitkisel protein ve lif açısından da beslenmemizi dengeler. Her gün 1 avuç fındık, fıstık, badem ve ceviz karışık veya tek tek yersek, magnezyumla birlikte omega-3 ve çinko açısından da beslenmemizi tamamlamış oluruz. Ekmeği tam tahıl olarak tüketmenin sayısız faydasının yanında magnezyum açısından da faydası vardır.
 
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim