• BIST 107.206
  • Altın 143,432
  • Dolar 3,5315
  • Euro 4,1434
  • İstanbul 28 °C
  • Ankara 25 °C
  • İzmir 25 °C

Kuru meyve sektörü Dubai'de tanıtım atağında

Kuru meyve sektörü Dubai'de tanıtım atağında
Türkiye'nin geleneksel ihraç ürünleri çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve Antep fıstığının yurtdışında tanıtımı ve ihracatının...

Türkiye'nin geleneksel ihraç ürünleri çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve Antep fıstığının yurtdışında tanıtımı ve ihracatının arttırılması için faaliyet gösteren Kuru Meyve Tanıtım Grubu (KMTG), dünyanın en büyük gıda fuarları arasında yer alan Dubai Gulfood 2016'da tanıtım yaptı. 21-25 Şubat 2016 arasında Birleşik Arap Emirlikleri'nden Dubai'de düzenlenen fuara, 87 ülkeden 4 bin 200 firma katıldı. Türkiye genelinden ise 154 firma stant açtı.

KMTG Yönetim Kurulu Başkanı Osman Öz, Dubai Gulfood'da yaptıkları tanıtım çalışmalarıyla Türkiye'nin kuru meyve ihracatını, Ortadoğu ülkeleri başta olmak üzere bütün dünyada yaymayı amaçladıklarını kaydetti. Türk kuru meyvelerinin, kalitesiyle rakiplerinin önüne geçtiğini anlatan Öz, "Türkiye, Ortadoğu ülkelerine 2014 yılında 124 milyon dolarlık, 2015 yılında ise 158,7 milyon dolarlık kuru meyve ihracatı gerçekleştirdi. Kuru meyve ihracatımızın gerilediği 2015 yılında Ortadoğu pazarında sağladığımız yüzde 27'lik başarı, Ortadoğu pazarında daha başarılı olabileceğimize ilişkin ümitlerimizi güçlendiriyor." şeklinde konuştu. Kuru meyve sektörünün ana ihraç pazarının Avrupa Birliği olduğunu hatırlatan Öz, şöyle devam etti: "Tanıtım grubunun kurulmasıyla birlikte Uzakdoğu ve Ortadoğu pazarlarında tanıtım atağına kalktık. Yürüttüğümüz tanıtım çalışmalarının meyvelerini vermesiyle birlikte Türk kuru meyve sektörünün 2023 yılı için belirlediği 3 milyar dolar ihracat hedefine ulaşacağız."

TANITIM GRUPLARI "TURKEY" MARKASI ALTINDA BİRLEŞTİ

Türkiye'nin yeni markası "Turkey Discover the Potential (Türkiye'nin Gücünü Keşfet)", hem yurtiçi hem de yurtdışında başlatılan tanıtım atağına bir destek de sektör tanıtım gruplarından geldi. Dubai Gulfood 2016'da KMTG, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, Fındık Tanıtım Grubu, Unlu Mamuller Tanıtım Grubu, Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu, Makarna Bulgur Tanıtım Grubu ve Kanatlı Tanıtım Grubu, ortak "Turkey" standında tanıtım yaptı. Türkiye'den Ortadoğu ülkelerine kuru meyve ihracatında ilk sırayı 46,7 milyon dolarla ceviz alırken badem ihracatı 32,7 milyon dolar oldu. Ortadoğu ülkeleri, Türkiye'den 18,2 milyon dolarlık kuru kayısı alırken kuru incir ihracatı 15 milyon, Antep fıstığı ihracatı ise 14,5 milyon dolar olarak kayda geçti.Cihan

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Serbest piyasada altın fiyatları26 Temmuz 2017 Çarşamba 17:38
  • Arslan: “Bakliyat sektöründe ilk 5 aydaki dış ticaret açığı 96 milyon dolar”26 Temmuz 2017 Çarşamba 16:58
  • Kırıkkale’de nohut hasadı başladı26 Temmuz 2017 Çarşamba 16:18
  • Tariş’ in efsane Başkanı Çetin Burhaniyelilere veda etti26 Temmuz 2017 Çarşamba 16:18
  • Fındığı erken toplamayın26 Temmuz 2017 Çarşamba 13:48
  • Dergilik uygulamasına gazeteler eklendi26 Temmuz 2017 Çarşamba 13:43
  • ASO Başkanı Özdebir ekonomiyi değerlendirdi26 Temmuz 2017 Çarşamba 13:43
  • Borsa ilk yarıda yükseldi26 Temmuz 2017 Çarşamba 13:28
  • Bursa 121 ülkeden fazla ihracat yapıyor26 Temmuz 2017 Çarşamba 13:24
  • Türkiye dolara karşı yükselen avro ile kazanacak26 Temmuz 2017 Çarşamba 13:20
  • ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim