• BIST 82.300
  • Altın 147,748
  • Dolar 3,8298
  • Euro 4,0711
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 1 °C
  • İzmir 10 °C

Kurdoğlu son yolculuğuna uğurlandı

Ata Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ertuğrul Kurdoğlu, başta ailesi ve Ata Grubu olmak üzere iş dünyasının önde gelen isimleriyle son yolculuğuna uğurlandı.

Ata Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ertuğrul Kurdoğlu, önceki gün 81 yaşında yaşamını yitirmişti. Başsağlığı dileklerini başta eşi Yurdanur Kurdoğlu olmak üzere, oğulları Erhan ve Korhan Kurdoğlu, kızı Tuna Kurdoğlu  ile gelinleri Didem ve Ece Kurdoğlu kabul etti.

Cenaze törenine Rahmi Koç, Bülent Eczacıbaşı, Muharrem Yılmaz, Mehmet Nazif Günal, Ferit Şahenk, Erdogan Demirören, Yıldırım Demirören, İzzet Garih, Özcan Tahincioğlu, Levent Kızıl, Ali Kibar, Nezih Barut, Ethem Sancak gibi iş dünyasının önde gelen isimleri katıldı.

Ertuğrul Kurdoğlu için 21 Kasım Perşembe günü saat 09:45’te kurucusu olduğu Ata Holding’in Beşiktaş Balmumcu’da bulunan merkezinde veda töreni düzenlendi. Teşvikiye Cami’nde kılınan öğle namazının müteakip cenaze namazının ardından Ulus’taki aile mezarlığında defnedilen Kurdoğlu’nu binler uğurladı. 

Türk mühendislik tarihi ve ekonomisine adını altın harflerle yazdırdı

Türkiye’nin önde gelen gruplarından olan ve adını Atatürk Barajı’ndan alan Ata Grubu’nun kurucusu olan Ertuğrul Kurdoğlu, karayollarında stajyerlikle başladığı iş hayatına ünü dünyaya taşan işler sığdırdı. Genç kuşaklar için miras niteliği taşıyan ve kendi hayat hikâyesini tüm samimiyetiyle sayfalara döktüğü “Ben Buraya Hayallerimle Geldim” adlı otobiyografisinde Kurdoğlu, “Hayaller öğrenilerek kazanılamaz, ama korkularımızdan dolayı kaybedilebilir,” sözüyle hayat felsefesini özetliyor. 50 yıllık iş hayatına imkânsız gibi görünen pek çok hayali sığdıran Kurdoğlu için dönüm noktası hiç kuşkusuz yabancı basınının “dünyanın en büyük beşinci barajı” olarak lanse ettiği Atatürk Barajı oldu. “Atatürk Barajı gibi bir projeyi tamamlamak, gökteki bir yıldızın yere indirilmesi gibidir,” sözleriyle o günleri yad eden Kurdoğlu için Atatürk Barajı, bir inşaat projesinden öte bir memleket meselesiydi.

Vatan sevgisini memlekete faydalı işler yaparak icraata döken Kurdoğlu, mühendis olmayı çocukluğunda kafasına koymuş, 30’larında kendi şirketini kurmuş, girişimcilik ruhunu çocuklarına da aşılayarak onlara el vermiştir. Kurdoğlu başarısının sırrını “Güçlüklerin üstesinden gelebilmek ancak insanın ailesine, dostlarına, içinde bulunduğu ülkesine ve kendisine güvenmesiyle mümkündür,” diye özetliyor. “İçinde bulunduğumuz dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek gelecek nesillere karşı bizim sorumluluğumuzdur” anlayışıyla hareket eden Kurdoğlu’nun adına Anadolu’nun birçok şehrinde okullar ve öğrenci yurtları bulunuyor.

İnşaat mühendisi olarak adım attığı iş hayatında zorlu basamakları büyük bir azim ve heyecanla tırmanan Kurdoğlu’nun kurucusu olduğu ve 1969 yılında faaliyetlerine başlayan Ata Grubu şirketleri bugün; Finans, Teknoloji, Gıda, Lojistik, Gayrimenkul Geliştirme, Yapı Malzemeleri Üretimi, Moda, Turizm ve Dış Ticaret gibi çok değişik alanlarda faaliyet gösteriyor. Ata Grubu, 4 kıta/ 7 ülkede çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren 20’den fazla şirketin sahibi ya da çoğunluğa sahip hissedarı konumunda.

Atatürk Barajı inovatif ve vizyoner bir bakış açısının eseri

Türkiye Cumhuriyeti tarihinin önemli kilometre taşlarından biri olan Atatürk Barajı, Türk mühendisleri ve Türk müteahhitlerinin önünü açan, devrim niteliğinde bir başarı hikayesidir. Yıllarca karayollarına emek vermiş olan Ertuğrul Kurdoğlu için Atatürk Barajı gibi devâsa bir işi Devlet Su İşleri’nden ihaleye girerek almak pratikte imkansız bir süreç. Ne var ki, ilahi kaderle bu işi alabildiklerini her fırsatta dile getiren Kurdoğlu’na göre kendileri için esas sınav barajın yapım aşamasında başladı. Bu tür projelerde baraj dolgusu için kum ve çakıl kullanılır. Ancak Kurdoğlu inovatif ve vizyoner bakış açısı ve deneyimlerine dayanarak kum ve çakıl yerine bir baraj inşaatında ilk kez granit ve bazalt kullandı. Çok tepki çekmelerine rağmen onlar inandıkları yolda yürümeye devam ettiler ve hesaplanandan daha kısa sürede dünya çapında bir barajı Türkiye’ye armağan ettiler.

“15 yıla razıyız dediler, 8,5 yılda Atatürk Barajı’nı devlete teslim ettik”

Ertuğrul Kurdoğlu ve ortakları, Atatürk Barajı’nı 10 yılda bitireceklerine dair mukaveleyi imzalarken, dönemin Barajlar Dairesi Genel Müdür Muavini şöyle bir ifadede bulundu: “Bu işi 10 sene değil 15 senede bitirin, size müteşekkir olacağız.” Ne var ki, Atatürk Barajı, mukavelede belirtilenden daha erken bir sürede, 8,5 yılda tamamlandı. O güne dek Türkiye’nin en büyük barajı Keban’dı ve 10 yılda tamamlanmıştı. Atatürk Barajı ise Keban Barajının 5 katı büyüklüğündeydi ve 8,5 yılda tamamlandı. Projenin devlete 1,5 yıl önce teslim edilmesiyle ülkeye 1,5 Milyar dolarlık bir katkı sağlanmış oldu.

Ertuğrul Kurdoğlu’nun Biyografisi

Ata Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ertuğrul Kurdoğlu, 1932 yılında Artvin’de doğdu. İlk, orta, lise öğrenimini İstanbul’da tamamlayan Kurdoğlu, 1956 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Fakültesi’nden mezun oldu.

Üniversiteden mezun olduktan sonra 5 ay kadar İller Bankası’nda çalışan Ertuğrul Kurdoğlu, 1958-1961 yılları arasında Karayolları Samsun Bölgesi’nde Köprü Şefliği, 1961-1968 yılları arasında Aras T.A.Ş.’de Şantiye Şefliği, Elazığ-Bingöl Demiryolu, Karayolu, Delice-Sungurlu-Çorum karayolu inşaatında Şantiye Şefliği görevlerinde bulundu.

1969 Mart ayında kurduğu Seri İnşaat Tic.Ltd.Şti. ile 1969-1981 yılları arasında Gülüşkür Palu yolu, Ovacık yolu, Urfa şehir içi geçişi, Afşin Elbistan yolu, Elbistan Termik Santral alt yapı ve İdare binaları, Kırıkkale Rafineri, Alt yapı, Demiryolu inşaatı, Bina İnşaatları, Zonguldak-Ereğli, İsmetpaşa-Kurşunlu, Köyceğiz-Dalaman, Eski Foça-Yeni Foça Karayolları İnşaatı gibi pek çok projeye imza attı. Ertuğrul Kurdoğlu, daha sonra 1983 yılında Palet, Seri, Enerji-Su firmaları birleşimiyle ortaya çıkan Ata İnşaat Ltd.Şti. Atatürk Barajı inşaatı projesini de üstlendi.

10 yılda tamamlanması planlanan projenin 8 yılda dünyanın 4. Büyük barajı olarak uluslararası ölçülerde bir kalite standardı ile 1992’de devreye girmesi dünya çapında takdir topladı.

Aynı zamanda, Burger King, Sbarro, Popeyes, Arby’s markalarının Türkiye lisans hakkı sahibi olan TAB Gıda, Fasdat Gıda Dağıtım, Ekur İnşaat, Ekmek Unlu Gıda, AtaKey, Ata Sancak, Ata İnşaat, Ata Yatırım, Escada, Tradesoft, Entegre Harç gibi şirketlerin de aralarında bulunduğu Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarının kurucuları arasında yer almıştır.

İlk şiirini 12 yaşında yazdı

Türkiye’nin yetiştirdiği en önemli mühendislerden biri olan Kurdoğlu’nun şiire ve felsefeye ayrı bir ilgisi vardı. Edgar Allen Poe’dan Baudelaire’e, Ömer Hayyam’dan Aragon’a pek çok şairin mısralarını konuşmaları arasında dostlarıyla paylaşan Kurdoğlu’nun 12 yaşında kaleme aldığı dizelerde dahi hayatı sorgulayan bir duruşu vardı.

“Ben neyim, nedenim, niçinim?

Neden olmuş bu fani bedenim?

Beni çeken bir yer var ki, giderim.

Neden olmuş bu fani bedenim?

Bu pencerelerden görünen ne?

O esrarlı diyarı gören ne?

Hiç durmadan hareket eden ne?

Neden olmuş bu fani bedenim?

Gönlümde kımıldanan bu esrar, Durmadan kendine bir yer arar

Nerede kılacak acaba karar?

Neden olmuş bu fani bedenim?”

E. Kurdoğlu

www.istanbulhaber.com

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim