• BIST 9722.09
  • Altın 2428.571
  • Dolar 32.5199
  • Euro 34.8
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 24 °C
  • İzmir 22 °C

Körfez köprüsünde kopan halatları Japonya'dan gelecek ekip sökecek

Körfez köprüsünde kopan halatları Japonya'dan gelecek ekip sökecek
İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü'nde, kedi yolu halatının kopmasının ardından, yolların sökülmesine karar verildi. Biri söküldü kopan yolu ise Japonya'dan gelecek ekip sökecek.

İstanbul- İzmir Karayolu yolculuğunu 3.5 saate indirecek olan otoyol projesinin İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü'nde, catwalk (kedi yolu) halatlarından birinin kopmasının ardından, kedi yolunun ayaklar ile kara bağlantısı arasındaki bölümler söküldü. Ancak iki ayak arasında bulunan ve bağlantı yerinden koptuğu için bir tarafı denizin içine sarkan kediyolu ve halatların sökümünü Japonya'dan gelecek ekipler yapacak. Bu ekibin oluşturulduğu ve ay sonunda Türkiye'de olacakları bildirildi.

JAPON MÜHENDİS ONUN YÜZÜNDEN İNTİHAR ETTİ

İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü'nde, üzerinden araçların geçeceği tabliyelerin yerleştirileceği ana halatların çekiminde çalışacak ekipleri taşıyacak olan ve catwalk (kedi yolu) olarak adlandırılan iki yakayı birleştiren kablolardan biri, 21 Mart cumartesi günü bağlantı yerinden koptu. Bu olayın ardından, kazadan kendisini sorumlu tuttuğu belirtilen Japon Başmühendis Kishi Ryoichi de bir mektup bırakarak intihar etti.

TONLARCA AĞIRLIKTA

Her biri 8'er ton ağırlığında 14 çelik kablodan oluşan kediyolunun Yalova Hersek Burnu tarafındaki ayağın üst bağlantı yerinden kopması sırasında, ölen ve yaralanan olmazken, İzmit Körfezi'ne gemi giriş çıkışı da bir süreliğine durdu.

SAĞLAM OLAN SÖKÜLDÜ

Japon firmasının uzmanlarının incelemesi sonucu, Hersek Burnu ile Dilovası Burnu arasındaki her iki ayak ile kara arasındaki kediyolu yaklaşık 20 günlük çalışma sonucu söküldü. Bunların bağlantı yerlerinin de aynı yerli firma tarafından yapılmış olması nedeniyle değiştirilme kararı alındı.

JAPONYA'DAN ÖZEL EKİP GELECEK

Ancak Köprü ayakları arasındaki kedi yolu ve kabloların sökümüne, bu işte deneyimli özel ekip gerektirdiğinden başlanmadı. Japon firması bunu sökecek ekibi oluşturdu ve yeni bağlantı yeri parçalarını da yurt dışında imal ettirmeye başladı. Japon uzman ekibinin bu ay sonunda özel ekipmanları ile birlikte Türkiye'de olacağı ve bir tarafı İzmit Körfezi'nde su içinde bulunan kediyolunun tamamını bu ekibin sökeceği, yeni bağlantı yerlerinin montajının ardından aynı hattın yeniden çekileceği belirtildi. Bu hattın sökümü son derece riskli olduğundan, bir süre İzmit Körfezi'ne giriş çıkışlar da kapatılacak.

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim