• BIST 116.593
  • Altın 162,981
  • Dolar 3,8063
  • Euro 4,6601
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 4 °C
  • İzmir 14 °C

'Kış uykusu' kilo aldırabilir

'Kış uykusu' kilo aldırabilir
Yrd. Doç. Dr. Özgür Enginyurt, insanların günlük uyku süresinin metabolik hız için önemli olduğuna dikkat çekerek "Uzun kış gecelerinde günde 8 saatten fazla uyunmamalıdır.

ODÜ Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Özgür Enginyurt, kış mevsiminde beslenmeye ve uyku düzenine dikkat etmek gerektiğini vurguladı. Uzun kış gecelerinde günde 8 saatten fazla uyunmaması gerektiğini belirten Yrd. Doç. Dr. Enginyurt, "Havaların soğumasıyla fiziksel aktivite azalması ile birlikte, kapalı ortamlarda geçirilen zaman artmaktadır. Aynı zamanda gecelerin uzun olması tüketilen besin miktarında artma ya da uyku süresinin uzaması gözlenmektedir. Bu da dolaylı yoldan metabolizma hızının yavaşlamasına ve kilo artışına sebep olmaktadır. Günlük uyku süremiz metabolik hız için önemli olduğundan uzun kış gecelerinde günde 8 saatten fazla uyunmamalıdır" dedi.

KIŞIN YEMEKLERE DİKKAT!

Soğuk ve kış döneminde hastalıklardan korunmak için bağışıklık sistemini ayakta tutmak gerektiğini, bunun içinde düzenli beslenmek gerektiğini anlatan Yrd. Doç. Dr. Özgür Enginyurt, "Düzenli ve sağlıklı beslenme önerilerine dikkat etmek gerekir. 3 ana ve 3 ara öğünde 4 ana besin grubundan süt, et, yumurta, kurubaklagil, sebze, meyve, ekmek, tahıl gibi çeşitli besinler dengeli olarak öğünlere dağıtılmalıdır. Yeterli miktarda vitamin ve mineral alınmasını sağlamak için mevsim sebze ve meyvelerinin tüketimi arttırılmalıdır. Savunma sistemini güçlendirici özelliği olan A ve C vitamini gibi antioksidan vitaminlerden zengin, havuç, brokoli, kabak, lahana, karnabahar, maydanoz gibi sebzelerin yanı sıra kış aylarında bol miktarda bulunan portakal, mandalina, greyfurt gibi narenciyelerin tüketimi önemlidir. Kış sebzeleri olan pırasa, karnabahar, brokoli gibi sebzeler çocuklar tarafından çok sevilen besinler değildir. Ancak bu besinler sevilmiyor diye çocukların tüketmemesi kabul edilmemelidir. Annelerin bu sebzeleri çocukların sevebileceği sunumlarla tüketimini sağlaması gerekmektedir" diye konuştu.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Organları iki kişiye yaşam umudu oldu17 Ocak 2018 Çarşamba 13:43
  • Enerji verici ve kan yapıcı süper gıda dut17 Ocak 2018 Çarşamba 13:28
  • İyi bir gülümseme kişide özgüveni arttırıyor17 Ocak 2018 Çarşamba 13:18
  • Kış ayında cilt bakımına dikkat17 Ocak 2018 Çarşamba 13:18
  • Ultrasonik Rinoplasti ile konforlu burun estetiği17 Ocak 2018 Çarşamba 13:03
  • Bilinçsiz diş macunu kullanımına dikkat17 Ocak 2018 Çarşamba 12:53
  • Yayla Ortaokuldan kan bağışı17 Ocak 2018 Çarşamba 12:48
  • 10 adımda sağlıklı ve kaliteli uyku17 Ocak 2018 Çarşamba 12:48
  • Ahıska Türklerine ücretsiz sağlık hizmeti17 Ocak 2018 Çarşamba 12:30
  • "Koyu renkli ballar daha az şekerlenir"17 Ocak 2018 Çarşamba 12:28
  • ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim