escort ankara bayan brazzers porno kadıköy escort ümraniye escort ümraniye escort kombi servisi
  • BIST 106.239
  • Altın 161,321
  • Dolar 3,8713
  • Euro 4,5671
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 1 °C
  • İzmir 10 °C

Kilo verememenin nedenleri

Diyet yaptığınız halde bir kilo bile veremiyorsanız, diyetisyen Müge Özyurt'un önerilerine kulak verin.
Bütün gün aç kalıp akşam olunca yemeğe saldırmak başa dönmektir. Ayrıca ara öğünde ve hafta sonları yediklerinizin kalorisine dikkat edin.
 
AKŞAMLARI ÇOK YEMEK
 
Bütün gün yediklerinize dikkat edip akşam kendinizi kontrol edemiyorsanız; enerji ve kan şekeri dengenizi iyi kuramıyorsunuz demektir. Bunun için gün boyunca yediklerinizi gözden geçirin.
 
Çabuk kana karışıp kan şekerini yükselten ve kısa süreli enerji veren poğaça, bisküvi, şeker ve çikolata gibi basit şeker içeren besinler tüketiyorsanız; akşam açlık krizi geçirmeniz normal.
 
NE YAPMALI?: Güne dengeli bir kahvaltı ile başlayıp öğün atlamamalısınız. Akşam öğününüzü, sindirime yeterli zaman kalması için yatmadan dört saat önce yemelisiniz. Yemekten iki saat sonra meyve yiyebilir ya da bir bardak yağsız süt içebilirsiniz.
 
ARA ÖĞÜNE YÜKLENMEK
 
Sık aralıklarla beslenmek; kan şekerinizi dengede tutar, metabolizmanızı hızlandırır ve bir sonraki öğünde daha az besin tüketmenizi sağlayarak kilo vermenize yardımcı olur. Ama "Sık sık beslenelim" diyerek ara öğünlerde çok yiyerek kilo alınabilir!
 
NE YAPMALI?: İyi veya kötü besin yoktur. Besinleri hangi miktarlarda tükettiğimiz önemlidir. Bu nedenle ara öğünlerdeki porsiyonlarınızı küçük tutun.
 
Karışık bir meyve tabağı yerine bir küçük elma, 10 tane çilek ya da küçük bir muz yiyebilirsiniz. Unutmayın; iki adet ceviz veya 10 fındık, bir tatlı kaşığı zeytinyağı; iki adet tatlı diyet bisküvi ise bir dilim ekmek kadar kalori içerir.
 
İŞTAHIN AÇIK OLMASI
 
Her zaman yemek için yeriniz var ve iştahınızı kontrol edemiyorsanız, bunun altında hormonal bozukluklar yatıyor olabilir.
 
NE YAPMALI?: Mutlaka bir uzmandan destek almalısınız. Dengesiz beslenmek, kan şekerinde dalgalanmalara neden olacağı için sürekli bir şeyler atıştırmanıza sebep olur. Ufak ufak tükettiğiniz besinler ise gün sonunda ihtiyacınızdan fazla kalori almanıza neden olur. Beslenmenizi üç ana öğün ve bunu destekleyen üç ara öğün olarak planlayın.
 
KAN ŞEKERİ YÜKSELMESİ
 
Akşamüstleri yani kan şekeri seviyesinin iyice azaldığı saatlerde; hızla kana karışıp kan şekerini yükselten çikolata, bisküvi, tatlı gibi besinler tüketmek kilo aldırır. Yediklerinize dikkat edin!
 
NE YAPMALI?: Acıkmadan yemek yemeyi öğrenmelisiniz. Öğle yemeğinden üç saat sonra, kendinizi tok hissetseniz bile bir ara öğün yapmaya gayret edin. Böylece akşam yemeğinde çok acıkmamış olur, ihtiyacınızdan fazla yemekten kaçınmış olursunuz.
 
HAFTA SONLARI ABARTMAK
 
Pazar sabahları uzun bir kahvaltı, unutulup giden diyet, ertesi gün yeniden başlamak... Bu kısır döngüyü kırmazsanız, ömür boyu kronik diyetçi olarak yaşarsınız. Uyguladığınız diyete, sağlıklı beslenme süreci olarak bakmalı ve hayatınızın her günü, her anı için bir beslenme şekli oluşturmalısınız.
 
NE YAPMALI?: Uyanınca meyve veya süt ile bir başlangıç yapın. Hafta sonu yapılan en büyük diyet yanlışı ise sadece iki öğün beslenmektir. Bu durumda hem metabolizmanız yavaşlar, hem de ihtiyacınızdan daha fazla yersiniz. Bunun için akşam yemeğine kadar iki ara öğün tüketin.
 
KALSİYUM EKSİKSE...
 
Araştırmalar, kalsiyumlu gıdalarla beslenenlerin yağ yakımını hızlandırdığını gösteriyor. Kalsiyumun en iyi kaynakları ise süt, yoğurt, peynir ve koyu yeşil yapraklı sebzelerdir. Süt ürünlerinden alınan doymuş yağı azaltmak için yağsız olanlarını tercih edebilirsiniz.
 
PROTEİN YETERSİZSE
 
Vücudumuz; proteinleri sindirirken karbonhidratlara kıyasla daha fazla enerji harcarlar. Süt, yumurta, peynir, balık, et gibi proteinden zengin gıdalar ise metabolizmayı hızlandırır. Günlük almanız gereken enerjinin yüzde 20sini proteinlerden karşılamalısınız.
 
YEDİĞİNİ UNUTMAK
 
Sağlıklı bir beslenme biçimi oluşturmak istiyorsanız; ne yiyip içtiğinizi bilmeniz şart. Günlük tutmak; bu yöndeki farkındalığınızı artırır ve diyete adapte olmanızı sağlar. Size küçük gibi görünen ama aslında büyük kalori içermeyen kaçamaklarınızı kolayca fark edersiniz.
 
SİNİRLİYKEN ÇOK YEMEK
 
Sinirlendiğinizde kendinizi buzdolabının önünde buluyorsanız; bir saniye düşünün. Gerçekten aç mısınız, yoksa duygusal açlığınızı bastırmak için mi yemek istiyorsunuz? Böyle durumlarda kendinizi oyalayın ve evde aburcubur bulundurmayın.
 
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim