• BIST 97.610
  • Altın 145,173
  • Dolar 3,5733
  • Euro 4,0106
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 12 °C
  • İzmir 25 °C

Kılavuz kaptanın sorumsuzluğu, faciaya neden oluyordu!

Kılavuz kaptanın sorumsuzluğu, faciaya neden oluyordu!
"CELESTYAL CRYSTAL" isimli yolcu gemisi ile "STI PIMLICO" isimli nafta yüklü tankerin çatışmasına neden olan deniz kazasının detayları ortaya çıkmaya başladı. Yolcu gemisinde bulunan Y.B isimli Kılavuz Kaptanın gemiden erken indiği öğrenildi.

Dünya denizcilik otoritelerince en tehlikeli deniz kazası olarak gösterilen, bir yolcu gemisi ile tehlikeli madde yüklü tankerin çatışma senaryosu, gece 01.25 sularında Çanakkale Boğazı'nda gerçekleşti.

Çanakkale Boğazı Güney-Kuzey geçişi yapan 162 metre  boyunda, 24 metre genişliğinde ve içinde 1235 yolcu ve mürettebatın bulunduğu Malta Bayraklı "CELESTYAL CRYSTAL" isimli yolcu gemisi ile, Marmara Denizi'nden Çanakkale Boğazı Kuzey-Güney geçişi için seyreden, 187 metre boyunda, 27 metre genişliğinde ve içinde 30 bin ton yanıcı ve patlayıcı nafta yüklü Marshall Adaları bayraklı STI PIMLICO isimli tanker, gece 01.25 sularında Gelibolu Feneri önünde çatıştı.

Tanker ve yolcu gemisinin çatışması sonucu, yolcu gemisinin burnunda hasar oluşurken, nafta yüklü tankerin iskele bordosunda yarık meydana geldi. Kazazede tankerde sızıntının olması üzerine, tankerin elektrik sistemi ve makinesi kapatılarak, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'ne ait römorkörler tarafından soğutulma çalışmaları başlatıldı.

Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, kazazede tankerin römorkörler yardımı ile Şevketiye Demir Bölgesi'ne demirletilmesi talimatı verdiği ve geminin yedeklenerek sabah 06.00 sularında demir bölgesine götürüldüğü öğrenildi.

KILAVUZ KAPTANIN SORUMSUZLUĞU FACİAYA NEDEN OLUYOR DU?

Deniz Haber Ajansı'nın ulaştığı bilgiye göre, gece 23.00 sularında Y.B isimli kılavuz kaptan marifeti ile Çanakkale Boğazı'na giriş yapan CELESTYAL CRYSTAL (LOUIS CRISTAL) isimli yolcu gemisi 01.00 sularında Gelibolu önlerinde rüzgar altı yaparak kılavuz kaptan Y.B'nin inmesini sağladı.

Kılavuz kaptanın pilot indirme bölgesinin 3 mil gerisinde rüzgar altı yaparak gemiden ayrılmasından sonra, rotasından ayrılan CELESTYAL CRYSTAL isimli yolcu gemisi, Çanakkale Boğazı'na kuzeyden giriş yapan patlayıcı ve yanıcı nafta yüklü STI PIMLICO isimli tankerin seperasyon hattına doğru seyrederek, iskele bordasından bodoslama bindirdi.

30 bin ton yanıcı ve patlayıcı nafta yüklü tankerde sızıntı olması üzerine gemideki elektrik tesisatları kapatılarak, gemi motoru stop edildi. Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'ne ait Kurtarma-2, Kurtarma-5, Kurtarma-9 ve Söndüren 7 römorkörleri ile KEGM-2 KEGM-9 isimli acil tahlisiye botları ve Tahlisiye-II çevre botu, olay mahalline sevk edildi.

Geminin yara alan iskele tankından bulunan yükler, sancak tarafından bulunan tanklara aktarılırken, nafta sızıntısının yoğun olması üzerine, tankerde bulunan inertleme sistemi ile gazın dağılması engellenirken, römorkörler yardımı ile soğutma çalışmaları yapıldı.

Sabah 06.00 sularında römorkörler tarafından yedeklenen STI PIMLICO, Şevketiye Bölgesine demirletilirken, geminin çevresine bariyer çekilmediği, sızan yakıtın denize aktığı görüldü.

MSC ROBERTA - AEGAN KAZASI AKILLARA GELDİ

CELESTYAL CRYSTAL isimli yolcu gemisiyle, nafta yüklü STI PIMLICO isimli tankerin çatışması, 3 Nisan 2005 tarihinde aynı bölgede meydana gelen MSC ROBERTA isimli konteyner gemisi ile AEGAN isimli yük gemisinin çatışmasını akıllara getirdi.

3 Nisan 2005 tarihinde, Çanakkale Boğazı'nın Marmara Denizi girişinde, Gelibolu önlerinde saat 04.45'te Gemlik'ten Yunanistan'ın Pire Limanı'na giden 79 bin 892 grostonluk 244 metre boyundaki Panama bayraklı ‘MSC Roberta’ isimli konteyner gemisiyle Marmara Denizi'nden Çanakkale Boğazı'na giriş yaptığı sırada, Gana'nın Tolondi Limanı'ndan Ukrayna'ya yük götüren 23 bin 646 grostonluk 185 metre boyundaki Yunan bayraklı ‘Aegan’ gemisi ‘yakın seyir’ nedeniyle sancak tarafından çarpışmıştı.

Gemi Trafik Hizmetleri'nin Zincirbozan Kulesi radarları tarafından saniye saniye takip edilen çarpışma öncesinde, Zincirbozan Kulesi her iki gemiyi de birbirlerini yakın takip ettikleri ve çarpışmaya neden olacaklarını uyarmasına rağmen Yunan gemisi dümen kırmadığı iddia edilmiş, bu arada Panama bayraklı ‘MSC Roberta’ çarpışmayı önlemek için Gelibolu yönüne manevra yapmıştı.

MSC ROBERTA - AEGAN kazası sonucu 3 gemi mürettebatı hayatını kaybetmişti.

Haber: Recep CANPOLAT / Deniz Haber Ajansı

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim