• BIST 9079.97
  • Altın 2324.114
  • Dolar 32.3616
  • Euro 34.9438
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 14 °C
  • İzmir 14 °C

Keremoğlu’ndan Satıcı Ve Tüketiciye ‘Güven’ Çağrısı

Keremoğlu’ndan Satıcı Ve Tüketiciye ‘Güven’ Çağrısı
Van Ticaret İl Müdürü Murat Keremoğlu, bir ürünün satışı sırasında tüketici ve satıcının eksiklerinin bulunduğunu belirterek, karşılıklı güvenin...

Van Ticaret İl Müdürü Murat Keremoğlu, bir ürünün satışı sırasında tüketici ve satıcının eksiklerinin bulunduğunu belirterek, karşılıklı güvenin tesis edilmesi gerektiğini söyledi.

Geçmiş yıllara oranla alıcı ve satıcı arasında bu tür anlaşmazlıkların yaşanmadığını ifade eden Van Ticaret İl Müdürü Murat Keremoğlu, güven endeksinin bir numara olması gerektiğini belirtti. Bunun için karşılıklı güvenin önemini anlatan Keremoğlu, "Tüketicinin aldığı üründen dolayı mağaza sahibinin sözlerine güven duyması halinde, satıcının hem satışları hem de daha karlı iş ve işlemler yapmasına neden olur. Ama "Ben bugün bunu satayım da, nasıl satarsam satayım yarına bakarız" deyimi ile hareket eden bir esnafımız var. Bu da ister istemiz tüketicinin ona olan güvenini tamamen kırıyor. Tabi kısa sürede belki bir kazanç elde ediyor ama uzun vadeli büyük bir kayba uğruyor. Bundan dolayı tüketici de alışverişini kesiyor ve elinden geldiğince dışarıdan almaya çalışıyor. Bu da tüketici için büyük bir risk oluşturuyor. Çünkü ürünü görmeden alıyor ve hata yapmış oluyor. Bir sorunda orada yaşıyor. Biz diyoruz ki buradaki esnafımız daha güven duygusu ile tüketicinin itibarini kazanacak bir şekilde bir alışveriş içerisinde olması gerektiğini söylüyoruz. Şikayet sayısının tabi ki de iyi değil. Bunun arka planına baktığımız vakit güven eksikliği gibi bir takım eksikliklerle karşılaşıyoruz. Bunun olmaması lazım. Tüketicinin satıcıya duyacağı saygı çok önemlidir. Esnaf günü birlik çalışmamalı, tüketiciye günü birlik endekslenmemeli, bunun uzun süreli bir zamana yayması gerekir. Bu böyle olduğu vakit şikayet sayısı da artmayacaktır. Esnafın biraz daha anlayışlı olmasını istiyoruz. Eğer elinde imkan varsa yardımcı olsunlar. Burada tüketicimiz yüzde yüz haklıdır diye bir şey yok. Tüketicinin de eksikleri var. Tüketici alışveriş yapmadan önce şunu düşünmeli. "Ben bu mağazaya girdim ne alacağım, alırken nelere dikkat etmem gerekir, alacağım malzemenin garanti süresi, garanti belgesi nedir, ben buradan malı alırken, dikkat etmem gereken noktalar nelerdir? Ama ben şimdi alayım da sonra bakarız" diye düşünmesinler. Onun için satıcı da tüketici de haklarını bilmelidir. Karşılıklı güven içerisinde her iki tarafında sıkıntı yaşamadan memnun ayrılacağını göreceklerdir" dedi.

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim