• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 10 °C
  • İzmir 14 °C

Karlı yolda araç kullanma teknikleri

Karlı yolda araç kullanma teknikleri
Türkiye'de karlı ve soğuk havanın etkisini göstermesiyle birlikte sürücüler için zorlu bir dönem başlıyor.

Türkiye'de karlı ve soğuk havanın etkisini göstermesiyle birlikte sürücüler için zorlu bir dönem başlıyor. Karlı yolda araç kullanma tekniklerini anlatan ileri sürüş teknikleri uzmanları, kış lastiği takılması konusunda sürücüleri uyarıyor. Uzmanlar, kış lastiği takılan otomatik araçlarda frene sert basılması, manuel araçlarda ise debriyaj ile birlikte basılması gerektiğini belirtiyor.

Cihan Haber Ajansı'na (Cihan) konuşan ileri sürüş teknikleri uzmanı Mert İntepe, İstanbul için Ekim ayının başından Mart ayı sonuna kadar kış lastikleri ile gezilmesi gerektiğini ifade etti. Kış lastiğinin amacının doğru anlaşılması gerektiğini belirten İntepe, "Amaç kar yağması ya da zeminin buzlu olması değildir. Kış lastiklerinde fren ve manevra kabiliyetiniz artıyor demektir. Ama siz yağları, sıvı seviyelerini, bakımları, antifrizi ya da silecek suyuna antifrizli su koymamışsanız tabii ki dışarıdaki şartlarda sürüşünüz çok daha riskli hale gelecektir." dedi.

Araçtaki motor sıvı seviyeleri ve motor hidroliğini kontrol edilmesi gerektiğini, araçta buz kazıyıcı ve yangın söndürücü olmak zorunda olduğunu anlatan İntepe, özellikle kış lastiği kullanımının önemine dikkat çekti. Kış lastiklerinin yaz lastiklerinin farklı olarak kılcal damarlara sahip olduğunu ve bunun da yol tutuşu ciddi şekilde etkilediğini kaydeden İntepe, şu uyarılarda bulundu: "Kış lastikleri görüntü itibariyle de yaz lastiklerinden farklıdır. Üzerinde kar birikintilerini dışarı atmak için kanallar bulunur. Kar lastiklerinin içindeki hamur tutunmayı artırıcı bir etkiye sahiptir. Oysa yaz lastiklerinde hava sıcaklığı 7 derecenin altına indiğinde daha katılaşıp sertleşir ve direksiyon manevralarında büyük problem yaşatır. Tutunma ve fren kabiliyetleri için 4 tane kış lastiği olmadan şu günlerde seyahat etmek çok risklidir. 50 kilometre ile seyrederken yaz lastiği ile kış lastiğinin fren farkı 8 metredir. Yani kış lastikli araç 8 metre daha önce durur. Bu mesafe iki araba demek, onların içinde de 8 insan demek. Bu insanlar kaza anında ya ölür ya da yaşar. Güvenli sürüş böyle bir şey demektir."

'NE YAPARSANIZ YAPIN ARAÇ KAYAR'

İntepe, araçta çekiş olan tarafta iki adet kış lastiği takılmasının da büyük risk oluşturduğunu bunun tavsiye edilmediğini de belirtti. Kar ve buzlu yollarda fren kabiliyetini yaz ve kış lastikli araçlarda anlatan İntepe, kış lastiği takılı aracın çok daha etkili durma performansı sergilediğini ifade etti. İntepe şöyle konuştu: "Karlı yolda yaz lastikli araç, ne yaparsınız yapın direksiyonu çevirdiğinizde kaymaya başlıyor. Ama kış lastikli araçta yumuşak bir direksiyon hareketi yaptığınızda tehlikeden kaçıp yeniden şeridinize dönebiliyorsunuz. Amacımız ve beklentimiz de budur. Yani kar yağışlı yolda debriyajla birlikte frene basacağız. Otomatik vitesli arabalarda ise tüm gücünüzle frene basıp yumuşak direksiyon hareketiyle gitmek istediğiniz yöne gidin. Seyir halinde siz var olan hız limitinin üzerindeyseniz, yol koşullarını dikkate almamışsanız, lastik havanızı ayarlamadan hareket ediyorsanız, takip mesafenizi ayarlamıyorsanız en iyi kış lastiği ve en iyi arabayla bile kaza yapabilirsiniz. İstanbul'da yoğun trafik akışında kazayı değil ama ölümlü kaza ihtimalini azaltabilirsiniz. Kış lastiğinizi aldınız, takip mesafesini doğru kurun, kavşaklardan önce yavaşlayın, gizli buzlanma olabildiğini düşündüğünüz viyadük geçişlerinden önce yavaşlayın."

Karlı yolda araç kullanma teknikleri

Karlı yolda araç kullanma teknikleri

Karlı yolda araç kullanma teknikleri

Karlı yolda araç kullanma teknikleri

Karlı yolda araç kullanma teknikleri

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim