• BIST 104.977
  • Altın 146,309
  • Dolar 3,5122
  • Euro 4,1828
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 25 °C
  • İzmir 27 °C

Kahvaltıya zaman yoksa kuruyemiş var!

Kahvaltıya zaman yoksa kuruyemiş var!
Beslenme ve Diyet Uzmanı Müge Özturna, işte olan veya yemek yiyecek zamanı olmayan kişilere akşam yemek yemek yerine, gündüz uygulayabilecekleri tavsiyeler veriyor.

Yoğun iş temposundan düzenli yemek yiyemiyor, akşam yemeklerine yükleniyor ve vücuttaki yağ, enerji dengesini kontrolde tutamıyor; yorgunluk hissediyorsanız yeterli miktarda tüketilecek kuruyemişlerle zinde kalabilir, sağlıksız bir beslenme alışkanlığından kurtulabilirsiniz.

Bu öneri; Beslenme ve Diyet Uzmanı Müge Özturna’dan geldi. Yağlı besinlerin tokluk hissi verdiği belirten Özturna, yağda eriyen A, D, E ve K vitaminlerinin vücutta kullanımını sağladığı için beslenme düzenindeki yağ miktarının günlük enerjinin yaklaşık yüzde 25-30'unun yağlardan gelecek şekilde planlanması gerektiğini belirtti. Özturna, kompleks karbonhidratların tüketiminin ise daha çok tokluk sağladığı için artırılması gerektiğini dile getirerek, ''Besinlerin yüzde 55-60'ı karbonhidratlardan gelecek şekilde ayarlanmalıdır'' dedi.

Özturna, insan vücudunun normal fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için bütün besin öğelerine gereksinim duyduğunu belirtti. Özturna, ''Unutulmamalıdır ki yeterli ve dengeli beslenme dört besin grubunda bulunan besinlerin yeterli miktarda tüketilmesiyle sağlanır'' dedi.

Ceviz kalp sağlığını koruyor

Özellikle yoğun iş temposunda çalışanların, sağlıklarının bozulmaması için beslenmede şeklinde dikkatli olmaları gerektiği uyarısında bulunan Özturna, ''Gündüz yemeğe zaman ayıramayan ve yoğun çalışanlar zinde kalmak ve vücuttaki yağlanmayı önlemek için akşam yemelerinde dikkat etmelidir'' dedi.

Özturna, şeker ihtiyacının karşılanmasında taze meyve ya da kuruyemişlerden faydalanılabileceğini vurgulayarak, şunları kaydetti:

''Ceviz, fındık, badem gibi kuruyemişler, diyet bisküviler, hem tüketim açısından pratiklik sağlıyor, hem de çabuk enerji vererek kan şekeri düşüklüğünün neden olduğu yorgunluğu azaltıyor. Sık tercih edilen ve toplum olarak beslenme alışkanlığımızda bulunan kuru kayısının içerdiği yüksek potasyum, tüm kasların ve sinirlerin iyi çalışmasını sağlıyor. Kayısı, yüksek lif içeriği ile sindirim sorunlarına iyi geliyor, başta bağırsak kanseri olmak üzere kanserden koruyucu rol oynuyor. Üç kuru kayısı 50 kalori ediyor. İncir yüksek oranda içeriğinde bulunan B1, B2 vitaminleri ve fosfor, potasyum gibi minerallerle hücrelerin yenilenmesine yardımcı oluyor. Ceviz ise yorgunluğu azaltıyor.''

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Kahve sevdası dişleri sarartıyor21 Eylül 2017 Perşembe 10:43
  • Göz nezlesi olma durumuna dikkat21 Eylül 2017 Perşembe 10:33
  • Gebeler dikkat21 Eylül 2017 Perşembe 10:24
  • "Arılardan gelen doğal koruma, ’Propolis"21 Eylül 2017 Perşembe 10:03
  • Okul çağındaki çocuklar için beslenme uyarısı21 Eylül 2017 Perşembe 09:58
  • Erkeklerde prostat hastalıkları yaş ilerledikçe artıyor21 Eylül 2017 Perşembe 09:38
  • Çocuklarda göz sağlığı20 Eylül 2017 Çarşamba 17:48
  • Kanser savaşçısı bitki artık Türkiye’de de üretiliyor20 Eylül 2017 Çarşamba 16:33
  • Ailesinde Alzheimer hastası bulunanlar daha fazla risk altında20 Eylül 2017 Çarşamba 16:18
  • "Elden Dile Dilden Gönüle" projesinde sertifikalar verildi20 Eylül 2017 Çarşamba 16:08
  • ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim