• BIST 82.685
  • Altın 147,692
  • Dolar 3,7847
  • Euro 4,0437
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 2 °C
  • İzmir 13 °C

Kaan Terzioğlu Turkcell'in gelecek dönem şifrelerini verdi

Kaan Terzioğlu Turkcell'in gelecek dönem şifrelerini verdi
Turkcell'in yeni Genel Müdürü hedefini “Küresel Turkcell” olarak açıkladı.

Ekonomi basınıyla buluşan Kaan Terzioğlu, Süreyya Ciliv döneminde Turkcell'in bir teknoloji hamlesi yaşadığını, kendi dönemlerinde ise Turkcell'i küresel boyuta taşıyacaklarını söyledi. Yeni dönemde Turkcell'le ilgili önemli açıklamalarda bulunan Terzioğlu, Turkcell'in “Türkiye Turkcell” ile “Uluslararası Turkcell” olarak ikiye ayrılacağını belirterek şunları kaydetti: “Turkcell, yirmi yıllık tarihinde birçok ilke ve önemli başarılara imza atarak Türkiye'nin ve dünyanın takdirini kazandı.

Şimdi, bu başarıyı ileri taşıma zamanı. Turkcell'i artık entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri sunan küresel bir şirket olarak konumluyor ve işlerimize bir bütün olarak bakıyoruz. Bu kapsamda telekomünikasyon sektöründeki tüm faaliyetlerimizi 'Turkcell Türkiye' ve 'Turkcell Uluslararası' olmak üzere iki ana gruba ayırdık. “Turkcell Türkiye” çatısı altında mobil, sabit ve TV işlerimizi daha etkili yöneteceğimize inandığımız yeni bir yapıya geçtik; böylelikle işlerimizi bireysel, kurumsal ve toptan olmak üzere üç ana segmentte yöneteceğiz.

Kurumsal müşterilerimize sunduğumuz çözümlerde hâlihazırda yansıttığımız bu yenilikçi yaklaşımı, bireysel segmente de taşıyoruz. Geniş ürün ve servis portföyümüz, güçlü finansal yapımız ve başarılı takım çalışmamızı, bütünsel olarak yönettiğimiz mobil ve fiber şebeke altyapımız ile destekliyoruz. Mobil ve sabit yakınsama tekliflerimiz ile de müşteri bağlılığını, rekabet gücümüzü ve operasyonel verimliliğimizi artırarak, sürdürülebilir büyüme hedefliyoruz.”

DİJİTAL AÇIK CARİ AÇIK KADAR ÖNEMLİ

Türkiye'nin tek açığının cari açık veya enerji açığı olmadığını ifade eden Terzioğlu, “Türkiye'de çok ciddi bir dijital açık var. Biz bu açığı kapatmaya da talibiz. Bugün Google üzerinden yapılan bir aramada bilgi Amsterdam ya da Frankfurt üzerinden geliyor.

Bunun kesintiye uğraması durumunda ne olacağı hesaplanmalı ve bu dijital açık mutlaka kapatılmalı. Gebze'ye 150 milyon dolar yatırımla veri merkezi kuruyoruz. 7 bin metrekare üzerine kurulu bir depolama var, 8 petabaytlık bir kapasitesi var bunu 3 kat büyütmeyi hedefliyoruz. Şu anda 100 senelik HD videoyu kaydetme kapasitesi var ama bu geliştiriliyor” dedi.

G planımız hazır, 4-5 fark etmez

Terzioğlu 4G ve 5G ile ilgili açıklamalarda da bulundu. 4G'nin bir an önce hayata girmesini istediklerini belirten Terzioğlu, “Bir hizmet şirketiyiz 4G ya da 5G farketmez bizim G planımız hazır. 4G, 5G'den önce mi gelmeli bu tartışmaya girmek istemiyorum. Zaman gelir 4G 5G'den sonra da gelir. Turkcell olarak 4G'de de 5G'de de sorumluluk almaya hazırız. Bu tartışmaları sağlıklı buluyorum” dedi.

Tarihinin en iyi 1. çeyrek geliri

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, şirketin birinci çeyrek sonuçlarını değerlendirdi. Terzioğlu kur etkisi sayılmazsa Turkcell'in tarihinin en iyi birinci çeyrek gelirine imza attığını belirterek, “Yüzde 10 ile çift haneli büyüme kaydeden Turkcell konsolide bazda 2 milyar 978 milyon TL gelire ulaşırken, FAVÖK yüzde 4,5 artışla 927 milyon TL oldu. Konsolide FVÖK ise yüzde 9,2 artarak 533 milyon TL'ye yükseldi. Uluslararası iştiraklerin bulunduğu ülkelerdeki para birimlerinin değer kaybından etkilenen grup net kârı, 141 milyon TL olarak gerçekleşti. Turkcell'nin performansında yıllık bazda yüzde 46 artan data gelirlerinin katkısı etkili oldu” ifadelerini kullandı.

Turkcell'in net karının Ocak-Mart döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 61 gerileyerek 141.6 milyon liraya inmesiyle ilgili olarak Terzioğlu, kardaki gerilemenin Ukrayna ve Belarus'taki iştiraklerinde yerel para birimlerindeki değer kaybına bağlı oluşan kur farkı giderinden kaynaklandığını söyledi. Faturalı abone sayılarının arttığını da belirten Terzioğlu, “Çeyrek bazında 313 bin artış gösteren faturalı mobil abone sayısı 15,5 milyona ve toplam mobil abone bazının yüzde 45,3'üne ulaştı. Turkcell Türkiye'nin 2015 1. Çeyreğindeki toplam mobil abone sayısı ise 34,3 milyon oldu. Mobilde ARPU, yüzde 8,1 artarak 22,7 TL'ye ulaştı” dedi.

 

Etiketler:
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim