• BIST 9123.21
  • Altın 2323.393
  • Dolar 32.3527
  • Euro 34.951
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 20 °C
  • İzmir 25 °C

İstanbul'un Yeni Mega Projesi: 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli

İstanbul'un Yeni Mega Projesi: 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli
İstanbul Mega Proje Tanıtımı, İstanbul Kongre Merkezi'nde gerçekleştirildi. "Üç katlı büyük İstanbul tüneli" adı verilen projeye göre, boğazın altı Küçüksu'dan Gayrettepe'ye üç katlı dev bir tünelle geçilecek.


Mega proje olarak belirtilen İstanbul boğazına yapılacak "3 katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi" Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun da katıldığı toplantıyla açıklandı.

Toplantıda konuşan Başbakan Ahmet Davutoğlu, 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'ne ilişkin, "Bu projeyle zaman tasarrufu en iyi şekilde değerlendirilecek.

Hasdal-Ümraniye-Çamlık arası 14 dakika, İncirli-Söğütlüçeşme arası 40 dakikada geçilecek. 3 havalimanı, köprü ve bunları birbirine bağlayan akslar tam bir entegre proje halinde zaman tasarrufunu maksimum düzeye çıkacak" dedi.

Davutoğlu, "Bu proje, çevre dostu projedir. İstanbul'un siluetine hiç bir zarar vermeyecek bir projedir. Aksine yeryüzü üzerindeki trafik üzerinden İstanbul'un dokusuna verilecek zararı ortadan kaldıracaktır. Bu projeyle yıllık sera gazları yılda 115 bin ton azalacak, havayı kirleten gazların hacmi 29 bin ton azalacak. Yeni bir arazi kullanılmasına ihtiyaç hissedilmeden İstanbul trafiği rahatlatılacak" diye konuştu.

Başbakan Davutoğlu, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin 7 Haziran seçimlerinden önce ihale işleri tamamlanacağını belirterek, "5 yıl içinde de 2020'ye gelmeden inşallah 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli, İstanbul'a, Türkiye'ye, dünyaya hizmete hazır hale gelecek" şeklinde konuştu.

"ÜÇ KATLI BÜYÜK İSTANBUL TÜNELİ'Nİ SUNUYORUZ" 

İstanbul Mega Proje Tanıtımı Toplantısı'nda ilk olarak Ulaştırma Haberleşme ve Denizcilik Bakanı Lütfi Elvan konuştu.

Elvan, "Şimdi bu mega projeler dizisine yenisini eklemek için start veriyoruz. Dünyada bir ilki başarıyoruz. Bu proje İstanbul’a aşık Türkiye’ye sevdalı milletimizin projesidir. Kültürleri buluşturan sadece kıtaları değil dünyayı birleştiren İstanbul’un fiziğine dokunacak bir projedir. Sizlere İstanbul’un trafiğini rahatlatıp toplu ulaşımına neşter vuran, bir omurgaya oturtan metro hatlarını ve karayolu akslarını birleştiren Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli’ni sunuyoruz" dedi.

Elvan, "Bu mega proje ile İstanbul’da hayat değişecek. Raylı sistemin toplu ulaşımdaki yeri önemli ölçüde artacak. İstanbul’da ulaşımın omurgası kurulacak. 100 yıl sonrasında da toplu ulaşım bu omurga etrafında şekillenecektir. Bugün günde 6,5 milyon insanın kullanabileceği raylı sistem, mega projemiz kapsamında inşa edeceğimiz metro ile birbirine bağlanacak. Boğazın her iki yakasındaki milyonlar diğer yakaya kolay geçecek" diye konuştu.

Bakan Elvan, "Proje görüntü kirliliği oluşturmayacak ve silueti bozmayacaktır. Yap işlet devret modeliyle gerçekleştirilecek ve devletin kasasından bir kuruş çıkmayacaktır. İstanbul’da artık yaklaşık değil dakikalık randevu verilebilme mümkün olacaktır" ifadesini kullandı.

İŞTE 3 KATLI TÜNELİN ÖZELLİKLERİ

İstanbul trafiğini büyük oranda rahatlatacağı tahmin edilen “Üç katlı Büyük İstanbul Tüneli" nin ayrıntıları belli oldu. Raylı sistem ve karayolunu denizin yüz on metre dibinde birleştirecek olan "3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli" projesi, Boğazı iki defa geçmek yerine tek seferde geçilmesi için tercih edildi. 2 ayrı tünel yerine tek tünelle geçiş sağlanacak.

3.5 MİLYARA MALOLACAK

Son teknoloji ile yapılacak tünelin köprülerdeki araç yükünü de azaltması bekleniyor. Entegre edildiği güzergahlarla yolculuk süresini büyük oranda kısaltacak olan "3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli" nin 3,5 milyar dolara mal olması bekleniyor. Proje kamu kaynakları kullanılmadan Yap-İşlet-Devret modeli ile yapılacak. Projenin yapım aşamasında 2 bin 800 kişi, işletme aşamasında 800 kişinin istihdam edilmesi öngörülüyor. 

HEM RAYLI SİSTEM HEM KARAYOLU

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin Marmaray ve Avrasya tünelerinden farkı, hem tekerlekli araçların geçişine hem de demiryolu geçişine imkân vermesi olacak. Bu yönüyle dünyanın ilk örneklerinden olacak tüp geçitte, alt ve üst katlar tekerlekli araçlar, ara kat da raylı sistem için ayrılacak.

HASDAL - ÜMRANİYE ARASI 14 DAKİKA

TEM Otoyolu Hasdal Kavşağı'ndan, Ümraniye Çamlık Kavşağı'na kadar uzanan 16 bin 150 metrelik karayolu hattı üç katlı büyük İstanbul tüneli ile sadece 14 dakikada gidilebilecek. Yeni tünelle bu güzergâhı günde 120 bin aracın kullanması bekleniyor. 

Projenin tamamlanmasıyla Anadolu yakasından 3. Havalimanına doğrudan ulaşılabilen bir aks oluşturuluyor. Bu hatla İstanbul'daki tüm ana karayolu TEM, D-100, Kuzey Marmara Otoyolu, Fatih Sultan Mehmet, Boğaziçi ve Yavuz Sultan Selim Köprüleri ve 3. Havalimanı aksı arasında bağlantı oluşturulmuş olacak. 

İNCİRLİ-SÖĞÜTLÜÇEŞME 40 DK

31 bin metre uzunluğunda İncirli-Söğütlüçeşme arasında yer alması planlanan Hızlı Metro hattı her gün bir buçuk milyon yolcuyu güzergâhındaki 14 istasyona ulaştıracak. Böylece İncirli-Söğütlüçeşme arasındaki mesafe 40 dakikaya inecek. 

TÜNEL 6,5 MİLYON YOLCUYU TAŞIYACAK

9 adet aktif raylı sisteme entegre edilecek ve Marmaray'a bağlanacak olan tünel, 6,5 milyon yolcu taşıyacak. Tünelin, Başakşehir-Bağcılar-Bakırköy, Yenikapı-Aksaray-Havalimanı, Kabataş-Bağcılar, Topkapı-Habipler, Mahmutbey-Mecidiyeköy, Yenikapı-Taksim-Hacıosman, Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe, Kadıköy-Kartal ve Marmaray- Banliyö ile bağlantısı olacak.

GÜZERGÂHLAR ARASI YOLCULUK SÜRESİ KISALIYOR

Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli ile;Sabiha Gökçen Havalimanı'na; Üsküdar'dan 44, Rumeli Hisarüstü, Kağıthane, Taksim ve Beşiktaş'tan 57, Hacıosman'dan 67 dakikada; Üçüncü Havalimanı'na; Mecidiyeköy'den 28, Beşiktaş'tan 34, Topkapı'dan 41, Kozyatağı'ndan 46, Kadıköy'den 49 dakikada;Atatürk Havalimanına; Mecidiyeköy'den 27, Hacıosman'dan 47, Üçüncü Havalimanı'ndan 55 dakikada;Otogar'a; Beşiktaş'tan 23, Altunizade'den 32, Üsküdar'dan 38, ve Kadıköy'den 43 dakikada;Mecidiyeköy'e; Kadıköy'den 25,Tuzla'dan 55, Habipler'den 59 dakikada;Üsküdar'a; Kağıthane'den 25, Başakşehir'den 58 dakikada gidebilecek.

KÜÇÜKSU-GAYRETTEPE ARASI

Karayolu ve metro sisteminin olacağı tünel mevcut metro hatları ve karayollarıyla entegre edilecek. İncirli'den Sögütçeşme'ye yapılacak hızlı metro hattı bu dev tünelin içinden geçecek. Yeni metro hattının Kadıköy -Kartal- Yenikapı- Sarıyer metrolarıyla bağlantısı olacak. Mega tünelin TEM, E5 ve 3. köprüyle de karayolu bağlantısı olacak. Çapı 18.80 metre olacak tünelin deniz yüzeyindeki derinliği 110 metreyi bulacak. Tünelin 3 katlı kesiminin uzunluğu 6.5 km olacak.

2020'DE BİTİRİLECEK

Projenin tanıtım toplantısında konuşan Başbakan Ahmet Davutoğlu 5 yıl süre verdi. Davutoğlu projenin plananan bitirme tarihinin 2020 olduğunu söyledi.

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim