• BIST 97.533
  • Altın 145,647
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 8 °C
  • İzmir 16 °C

İş stresinizi azaltmak için 5 etkili ipucu

Dünyanın en büyük çalışanlara yardım programları sağlayıcısı ComPsych 800 kişiyle anket yaptı.
Araştırmalara göre kendisini stres altında hissedenler, annesiyle ya da bir sevdiğiyle kısa telefon konuşması yaptıklarında stres hormonları düşüyor, sevgi hormonları yükseliyor.
 
Kendinizi tükenmiş mi hissediyorsunuz? Annenizi arayın... Özellikle işyerinde ağır ve sıkıntılı bir sürecin ardından annesiyle kısa bir telefon konuşması yapanların kortizol yani stres hormonlarında düşüş görüldü. En büyük stres kaynağı ise işyeri... Yeni yayınlanan ComPsych anketine katılan bin 800 kişiden yüzde 63'ü iş hayatında yaşadıkları tükenmişlik sendromunun asıl kaynağının stres olduğunu söyledi. Stres aynı zamanda verimliliği etkiliyor. Yorgunluk ve mental tükenme kişide konsantrasyon kaybı ve fazla hata yapmaya neden oluyor. Esasen, işyerinde fazla stres yapanlar, daha az üretken oluyor. Bu da kısır döngü yaratıyor. Fizyoterapist Gamze Şenbursa, iş stresinizi azaltmak ve bu kısır döngüden kurtulmak için 5 etkili ipucu sunuyor.
 
AİLENİZLE TELEFON GÖRÜŞMESİ YAPIN
 
Ne kadar yetişkin olursanız olun annenizle ya da ailenizden biriyle yapacağınız kısa bir konuşma sizi iş stresinden uzaklaştırıp, rahatlatabilir. Proceedings of the Royal Society B dergisinde yayınlanan çalışmaya göre katılımcıların stresli bir görevi tamamladıktan sonra telefonda anneleriyle konuşmaları, kortizol (stres) hormonunu düşürmüş ve oksitoksin (sevgi hormonu) seviyesini yükseltmiştir.
 
ÇİKOLATA ATIŞTIRIN
 
Journal of Proteome Research'de yayınlanan bir çalışmaya göre, çikolata yemek rahatlamanıza yardımcı olur. 2 hafta boyunca her gün yarım parça siyah çikolata yiyenlerde stres hormon seviyeleri düştü.
 
DEDİKODU YAPIN
 
Eğer çalışma arkadaşlarınızın hareketleri sizi rahatsız ediyorsa yapabileceğiniz en güzel şey bunu başka biriyle paylaşmanız. Journal of Personality and Social Psychology'de yayınlanan çalışmaya göre bu davranış stres seviyesini ve kalp hızını düşürüyor. Dolayısıyla çoğu zaman kötü alışkanlık olarak düşündüğümüz dedikoduyu lehinize çevirebilirsiniz.
 
MESAİ DIŞINDA MAİLLERE BAKMAYIN
 
Kaliforniya Üniversitesi'nde yapılan çalışma, iş maillerinize biraz ara vermenin stresi azalttığı ve odaklanmayı arttırdığını göstermiştir. Hafta sonları iş telefonunuzu kapatmayı deneyin böylelikle maillere bakmak zorunda hissetmezsiniz veya şahsi telefonunuzun mail ayarlarını kapatın. Bir başka deyişle işi eve taşımayın.
 
GÜLME ARASI VERİN
 
Eğer gergin hissediyorsanız, kendinize biraz vakit ayırın ve internette komik bir video izleyin. Mayo Klinik'e göre iyi bir kahkaha önce stres tepkinizi alevlendirir ve sonra sakinleştirir, kan basıncınızı ve nabzınızı yükseltir. Sonuç: Sakinleşme hissi işinizi daha ciddi bir şekilde yapmak için sizi tekrar sarj eder.
 
 
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim