• BIST 83.067
  • Altın 146,538
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 3 °C
  • Ankara -3 °C
  • İzmir -1 °C

İş Adamı Hamdi Akın'dan Turizmi Kurtarma Reçetesi

İş Adamı Hamdi Akın'dan Turizmi Kurtarma Reçetesi
TAV Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, "Turizmdeki sorunun cari açığa etkisinin 11-12 milyar dolar olacağı, 500-600 milyon dolarını harcayarak Türkiye turizmini kurtarabilirsiniz" dedi.

Turizmde bu yıl yaşanan krizin Türkiye için aslında aşılmasının çok kolay olduğunun altını çizen Hamdi Akın, "Turizmde şimdi yaşanan kriz ne ki? Bizim bu krizi aşamamamız beni şaşırtıyor doğrusu. Bizim mutlaka bu krizi aşabilecek enerjiyi göstermemiz gerekiyor. Turizm yatırımcıları Antalya'daki otelleri yaptığında müşterileri yoktu. Ancak bu oteller yapıldıktan sonra otelcilerimizi müthiş performans gösterdi. Çok yaratıcı fikirler geliştirdiler.

"ÇÖZÜM BASİT"

'Her şey dahil' gibi bir sistem geliştirdiler ve Türk turizmini yarattılar. Bu krizi de aşabiliriz. Bunun için gayet çözüm gayet basit. Kuzey Afrika, Afrika, Pakistan, Hindistan, İran gibi pazarlar var. Daha önce Türkiye'ye gelmemiş çok insan var. Oralara yönelmeliyiz. Rus ve Alman pazarına bağımlılığı azaltmalıyız. Pazarımızı çeşitlendirmeliyiz" dedi. Akın, "Turizmde şimdi yaşanan kriz ne ki? Bizim bu krizi aşamamamız beni şaşırtıyor doğrusu.

CARİ AÇIĞIN YÜZDE 5'İ

"Turizmdeki sorunun cari açığa etkisinin 11-12 milyar dolar olacağı söyleniyor. Bu paranın sadece yüzde 5'ini yani 500-600 milyon dolarını harcayarak Türkiye turizmini kurtarabilirsiniz" dedi.

SEKTÖRÜN ZARARI KARŞILANAMAZ

500-600 milyon dolarlık tanıtım ve lobi faaliyetinin ortalığı birbirine katacağını söyleyen Hamdi Akın, "Bu para ile otelleri doldurabiliriz. Ancak bu işi kamunun yapması gerekiyor. Kamu bu iş için para ayırmalı. Kamu turizm sektörüne 'gelin zararınızı karşılayacağım' dese, bu gerçekçi olur mu? Hangi birinin zararını karşılayabilirsiniz?" ifadelerini kullandı.

NÜFUSA GÖRE TANITIM HARCAMASI

500-600 milyon doların turizmi kurtarma fonu olarak ayrılması gerektiğine dikkat çeken Hamdi Akın, "20 tane hedef ülke seçilir. Lobi ve tanıtım kuruluşları ile temasa geçilir. Her ülkede 10 firma ile anlaşılır. Her birine 2'şer milyon dolar verilir. Ve denilir ki: "3 ay çalışacaksınız, Türkiye'nin tanıtımını yapacaksınız." Bu yapılırsa bu sene olmasa bile gelecek yıl kurtarılır. Hedef ülkenin nüfusuna göre tanıtım gideri belirlenir. Hindistan ise 50 milyon dolar ayırırsın, mısır ise 15 milyon dolar verirsin. Makro seviyede master plan yapılır. Türkiye'nin reklamı yapılır" diye konuştu.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim