• BIST 81.712
  • Altın 147,398
  • Dolar 3,8050
  • Euro 4,0356
  • İstanbul 6 °C
  • Ankara 0 °C
  • İzmir 6 °C

Hızlı kilo verdiren kahvaltı önerileri

Hızlı kilo verdiren kahvaltı önerileri
Kahvaltınızı bilim adamları hazırlıyor! İşte araştırmalar sonucunda ortaya çıkan ve hızlı kilo vermede etkili olan zayıflatıcı kahvaltı önerileri!

Eskiden diyet denlince akla "Ne kadar az yersem o kadar iyi" düşüncesi geliyordu. Zaman içinde bilimin de ilerlemesiyle bu doğru olmayan diyet düşüncesinden kurtulduk. 

Fazla kilolardan kurtulmaya çalışırken sabah öğünlerine ağırlık vermek yapılacak en akıllıca şey! 

Sağlam bir kahvaltı gün içinde midenizin kazınmasını, kendinizi halsiz ve yorgun hissetmenizi önler ve bu nedenle diyet yapanlar için kahvaltının ne şekilde yapıldığı önemli. 

Eğer kilo vermeye çalışıyorsanız, sabah öğünlerinize özen göstermelisiniz. Bilimin kanıtladığı , sıfır hatalı ve son derece lezzetli bu kahvaltı taktikleriyle hedeflerinize kısa zamanda ulaşın!

Büyük taneli kahvaltılık gevrekleri tercih edin! 

Tahıl gevreklerinin ebatları kahvaltınız için önemli. Penn State Üniversitesinde yapılan bir araştırmada, araştırmacılar tahıl gevreklerini incelemek için büyüklü küçüklü 4 farklı boyutta ineceleme yapıyor. 

Çünkü gevrekler ufalanarak daha küçük parçalı hale getirildiğinde daha yoğun bir içeriğe sahip oluyor. Tahıl gevrekleri kaselere boşaltıldığında ise içerdikleri kaloriler daha az zannediliyor. 

Bu bilgiye göre, kahvaltılık gevrek seçimlerimizde büyük taneli tahıl gevreklerini tercih etmeliyiz ve böylece hiçbir değişiklik fark etmeden daha az kalori tüketmeye başlayacağız.

Yulaf kepeği tüketin

Yulaf kepeğinin kahvaltıda yenecek en lezzetli yiyeceklerden biri olmadığını itiraf etmeliyiz fakat bu besin maddesi kahvaltıda tüketeceğiniz en akıllıca şey!

Yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre yulaf kepeğinin içindeki lifler daha uzun süre tok kalmanızı sağlıyor. 

Yulaf keğeinin içerdiği yoğun lifler, gün boyunca açlık ve tatlı krizleri geçirmenizi önlerken midenizin kazınmasını da engelliyor.

Daha büyük porsiyonlar tüketin!

Kahvaltınızı daha büyük porsiyonlarda tüketin, bu daha çok kalori alacağınız anlamına gelebilir ama aynı zamanda kilo verme konusunda da oldukça etkili bir etken. 

Yapılan bir araştırmada bir gruba 700 kalorilik kahvaltı , 500 kalorilik bir öğle yemeği ve 200 kalorilik akşam yemeği yedirilirken diğer gruba ise kahvaltıda 200 kalori, öğlen 500 kalori akşam ise 700 kalori değerindeki yemekler yedirilmiş. 

12 hafta sonra kahvaltıda 700 kalorilik öğün tüketenler, diğer gruba göre 2,5 kat daha fazla kilo kaybına ulaşmış. Bunun nedeni ise vücut metabolizmasının sabah saatlerinde daha etkili olması. 

Erken saatlerde protein tüketin

Açlık krizlerini önlemek ve iştahınızı kontrol altına almanın diğer bir yolu da sabah protein ağırlıklı baslenmek. 

Missouri Columbia Üniversitesinde yapılan bir araştırmaya göre,sabah protein ağırlıklı bir kahvaltı kuvvetli bir tokluk hissi yaratan peptid adındaki aminoasitlerin üretilmesini sağlıyor. 

Yapılan çalışmadan protein açısından zengin bir kahvaltı tüketen katılımcıların daha az açlık hissettiği ve akşam yemeğinden sonra daha az şey atıştırdığı saptanıyor. 

Açlık krizlerinize son vermek için sabahları protein ağırlıklı beslenmenizde fayda var!

Sabahları iki yumurta !

Yeni bir araştırmaya göre sabahları 2 adet yumurta tüketmek , kilo verme konusunda ekmek yememekten daha etkili. 

Bu düşünceye göre yüksek miktarda protein sizi tok tutarken, yumurtaların içerdiği kolin adlı bir besin maddesi de sinir sisteminizin işleyişine ve kardiyo vasküler sisteminize oldukça faydalı.

Kolay ve sağlıklı bir kahvaltı seçeneği arıyorsanız, ekmeğinizin üstüne fıstık ezmesi sürmeyi deneyin! 

Bizlerin daha çok amerikan filmlerinde görmeye alışık olduğumuz bu pratik yiyecek son derece sağlıklı.

Yapılan bir çalışmada katılımcılar sabah saatlerinde fıstık ve fıstık ezmesi tüketyor ve peptid hormonu seviyeleri yükselirken, kendilerini doymuş hissediyorlar. 

Sabah saatlerinde fıstık ve fıstık ezmesi tüketen katılımcılar, öğlen yüksek karbonhidret içerikli beslendiklerinde ise kan şekeri seviyelerinde çok hafif bir artış görülüyor. 

Fıstık ezmesi konusunda dikkat etmeniz gereken tek şey ne kadar tüketmeniz gerektiği çünkü 1 yemek kaşığı fıstık ezmesinde 190 kalori olduğunu bilmenizde fayda var!

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim