• BIST 82.363
  • Altın 147,140
  • Dolar 3,7764
  • Euro 4,0385
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 0 °C
  • İzmir 8 °C

Her gün yapılan 7 hata

Sağlıklı bildiğiniz alışkanlıklar aslında zararlı olabilir.
Hata 1: Her gün duş almak
 
Aşırı sıcak su, tahriş edici sabunlar cildin yağ dengesini bozuyor ve kuruluk, cilt dökülmeleri, pullanma gibi sorunlarla karşılaşabiliyorsunuz.
 
'Çoğu insan aşırı yıkanıyor' diye belirten uzmanlar, her gün duş almak isteyenlere kimyasal şampuan, sabun, aşırı sıcak su yerine cildi kurutmayan sabunsuz duş jelleri, vücut kremi, parafin içeren yağlar, ılık su tercih edilebilir.
 
Hata 2: Günde 8 saat uyumak
 
Loughborough Üniversitesi Uyku Araştırmaları Merkezi Profesörü Jim Horne, günümüzde sıkça dile getirilen her gece en az 8 saatlik uyumanın yorgunluğa neden olabileceğini belirtti. Esnek uyku saatleri ve parçalara ayrılmış uykunun - gün içi kestirmeler de dahil - daha yararlı olduğu görüldü. Buna göre 4 saatte bir 15 dakikalık şekerleme yapmak gece 1 saatlik uykuya bedel. Yüzlerce yıl önce bölerek uyumanın olağan bir şey olduğunu vurgulayan Profesör Jim Horne, 'Öğleden sonra veya ikindi vakti 2 saat uyumak insanların aileleri, arkadaşları ile daha canlı ilişkiler kurmasını sağlıyor. Gece yarısına doğru yatanlar 3 saat sonra yeniden kalkıp birkaç saat sonra 4 saat daha uyuduklarında daha zinde oluyorlar. Bu tarz bir düzenleme ile günde 7 saat uyku yeterli olur. Gece yarısı uyanıp uyuyamama uyku kalitemizi düşürerek, zararlı olabilir.
 
Örneğin gece 03.00'te uyandınız ve huzursuzca uzanıyor uyuyamıyorsunuz. Beynimizi rahatlatacak kitap okuma, yapboz gibi şeyler yapın. Vücudunuz uyumaya hazır olduğunuzun sinyallerini verdiğinde tekrar yatın' dedi.
 
Hata 3: Dişleri fırçaladıktan sonra aşırı şekilde suyla çalkalamak
 
Diş Hekimi Dr. Phil Stemmer, dişlerinizi fırçaladıktan sonra suyla çalkalamayı öneriyor. Ancak aşırı çalkalama diş macununun koruma etkisini azalttığı için tavsiye etmiyor. Dr. Stemmer, 'Dişlerinizi fırçaladıktan sonra en az yarım saat sıvı içecekler tüketmeyin. Bunu ilk başta garipsesenizde çabuk alışacaksınız. Ben dişlerimi fırçalarken fırçamı ıslatmıyorum. Diş macununu kuru fırçaya sıkıyorum ve doğrudan fırçalamaya başlıyorum. Ağzımızda yeterince ıslaklık var. Ayrıca, dişlerinizi yemeklerden hemen sonra fırçalamayın. En az yarım saat bekleyin. Hemen fırçalarsanız gıda asitleri ve şekerler dişlerinizin derinlerine yerleşir. En güzel dişlerinizi yemeklerden önce fırçalamak ve alkolsüz ağız temizleyicilerle bu etkiyi tazelemektir' diyor.
 
Hata 4: Alafranga tuvalet kullanmak
 
Araştırmalara göre modern tuvaletler sağlığımız için zararlı. Alaturka tuvaletler alafranga tuvaletlerden daha yararlı. Çömelerek oturmak daha az ıkınma gerektiriyor. İsrailli bilim adamlarının sindirim sistemi sorunları üzerine yaptıkları araştırmaya göre çömelerek tuvalet yapmak basur ve divertiküler hastalık riskini azalttığı için daha yararlı. Uzmanlar, bu tür sorunlarla karşılaşmamak için alaturka tuvalet kullanılmasını öneriyor.
 
Hata 5: Temizlik yapmak
 
Bu yılın başlarında yayınlanan bir araştırmaya göre, ev işi yapmanın aslında sağlık için kötü olabildiği açıklandı. Amerika'da çalışan 100 kadın ve erkek üzerinde yapılan araştırmaya göre, işten sonra hemen eve gidenlerin tansiyonlarının diğerlerine göre daha yüksek olduğu görülmüş. Bunun nedeninin evde onları bekleyen yemek yapma, temizlik v alışveriş gibi işler olduğu belirlenmiş. Bu stres sağlığa zarar verirken, ev temizleme ürünleri de astım riskini artırıyor. İspanya'da yapılan bir araştırmaya göre haftada bir kullanılan temizlik spreyleri ve oda kokuları her 7 yetişkinden birinde astıma neden oluyor.
 
Hata 6: Yanlış nefes almak
 
Yaşlandıkça daha verimsiz nefes alıp vermeye başlarız. Neyse ki, doğru nefes alıp vermeyi tekrar geri kazanabilirsiniz.
 
Psikoterapist ve Stres Yönetimi Derneği direktörü Neil Shah, birinden derin nefes alması istendiğinde yanlış olarak göğsünü şişireceğini belirtiyor. Shah, 'Tüm bebekler akciğerlerinin tüm kapasitesini kullanır. Büyüdükçe akciğerlerimizi daha verimsiz kullanırız. Bu ciğerlerimizdeki eski havanın ciğerimizin derinlerinde hala kaldığı anlamına geliyor. Yani taze hava ciğerlerimizin altına kadar inemiyor.
 
Ancak akciğerlerimizin alt kısmı en sıcak ve yoğun kan damarlarını içeriyor. Kan damarlarına oksijen taşınması ve gaz değişimi için bu kısma oksijen ulaşması önemli.
 
Derin nefes alın, midenizi şişirmeye çalışıyor gibi yapın. Göbek ve monurganız arasında şişirme bir top varmış gibi düşünün. Nefes alıp verme düzenli ve ritmik olmalı. Bir dakikada 12 ila 20 nefes alıp verin. Nefes aldıktan sonra nefes verirken az bir süre bekleyin.
 
Birkaç gün nefes egzersizlerinizi tekrarlayın. Zamanla alışkanlık haline gelecek, stres gibi sorunların giderilmesine de yardımcı olacaktır' diyor.
 
Hata 7: Akşam yemeğinden sonra rahatlamak
 
Yemekten sonra hiçbir şey yapmadan doğruca yatağa gidiyorsanız kilo alıyor olabilirsiniz. Cambridge Üniversitesi Beslenme Uzmanı Claire MacEvilly, 'Akşam saat 8'de veya 9'da yemek yedikten sonra 20 dakikalık tempolu yürüyüş yaparsanız kilo almazsınız. Hiç kilo almamanın yolu ise, rahat bir egzersiz sonrası hafif yiyecekleri az ve sıkça tüketmekten geçiyor.
 
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim