• BIST 90.383
  • Altın 145,437
  • Dolar 3,5943
  • Euro 3,9036
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 6 °C
  • İzmir 12 °C

Güneşten sonra duş almayın!

Güneşten sonra duş almayın!
Son yılarda D vitaminin faydalarını gösteren araştırmalarda büyük bir artış oldu. İstanbul Florence Nightingale Sağlıklı Yaşam Merkezi Direktörü Dr. Özgür Şamilgil'e göre bu konuda farkındalık da arttı. Kemik erimesi dışında kalp hastalığı, damar sertliği

Deniz mahsulleri, yumurta ve süt ürünlerinde bulunsa da gıdalarla alımının son derece yetersiz olduğunu ana kaynağın güneş olduğu vurgulanıyor. Güneşlenmeyle doğal ürettiğimiz D vitamini ağızdan alınan takviyelerden farklı yapıda ve daha faydalı.

Yazın bile birçok kişide, vücut için büyük önem taşıyan D vitamini yetersizliği yaşanıyor, işte nedenleri ve çözümleri;

GÜNEŞLENME ZAMANI

Güneş ışığındaki UVA cilt kanserine yol açarken UVB ise D vitamini üretimini sağlıyor cilt ve birçok kansere karşı koruyucu etkiye sahip. UVB daha kısa dalga boyuna sahip olduğundan ancak güneşin dik geldiği saatlerde etkili olabiliyor camdan geçemiyor, öğlen 12:00-15:00 arası güneşlenmek gerekiyor. Bu saatlerin öncesi ve sonrası güneşlenmek tersine D vitamini üretiminde azalmaya neden oluyor.

GÜNEŞLENME SÜRESİ 

Yazın cildi kızartmadan pembeleşecek kadar 10-20 dakika haftada 3-5 gün güneşlenmek yeterli oluyor. Süre uzadığında üretilen D vitamini yeterli düzeye gelmişse üretim duruyor ve hatta oluşan fazla vitamin bozuşmaya başlıyor. Dolayısıyla eksilmemesi için düzenli aralıklara kısa süreli güneşlenmeyi sürdürmek gerekiyor.

GÜNEŞLENME ŞEKLİ

Sanıldığı gibi ellerin ve yüzün açık olması yeterli değil vücudun en az %40'ının güneş görmesi üstelik güneş yağı sürülmemesi gerekiyor. Güneş yağları çoğunlukla esas faydalı olan UVB'yi engelliyor. Sürülecekse 10-20 dakika geçince sürülmeli.

CİLT TEMİZLİĞİ 

Güneşlenmeyle ciltte üretilen D vitamini yağ bezleri yardımıyla 24-48 saat içinde cilt yüzeyine çıkıp tekrar geri eminlerek kana karışıyor, güneşlenme sonrası hemen şampuan ve sıcak su (kese) ile duş yapılırsa D vitamini emilemeden ciltten atılıyor. Şampuansız ılık su tercih edilmeli. Hayvanlar bile yalanarak D vitaminlerini ciltten emiyorlar.

CİLT RENGİ 

Koyu ciltlilerin yeterli D vitamini üretimi için daha uzun süre (4-5 kata yakın) güneşlenmeleri gerekiyor.

CİLDİ KORUMA 

D vitamini düzeyiniz zaten çok düşük değilse (takviye almışsanız) cildiniz haşlanmadan daha çabuk bronzlaşıyorsunuz. Kırmızı renkli gıdalar, özellikle somon, karides, domates, havuç vb güneşlenmeden 1 hafta önce bol miktarda tüketilirse aynı koruyucu etkiyi sağlıyor.

 

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim