• BIST 72.950
  • Altın 107,538
  • Dolar 2,9905
  • Euro 3,3175
  • İstanbul 27 °C
  • Ankara 32 °C
  • İzmir 36 °C

Gün boyu enerjik olmak için öneriler

İşte gün boyu enerjik olmak için 5 öneri.
Gün içinde enerjiklik düzeyimiz hep aynı seviyede ve hep yüksek olmaması normaldir. Ama bazen öyle günler ya da gün içinde öyle saatler olur ki tamamen hâlsiz, isteksiz ve bitkin oluruz. Bize ne olduğunu bile anlayamadığımız böyle anlarda bir bitkinlik ve isteksizlik bizi ele geçirir ve verimimizi de düşürür. İşte böyle anlardan kurtulmak ve bunları olabildiğince az yaşamak için, yani gün boyu enerjik olmak için öneriler!
 
Yeterince demir alın
 
Demir, kanın işlevini yerine getirebilmesi açısından önemlidir. Hücrelerimize "yakıt" taşıma görevini yerine getiren kan, demir eksikliği durumunda bu görevini yerine getirmekte de zorlanır. Bu duruma özellikle kadınların dikkat etmesi gereklidir. Düzenli olarak regl olduklarından, kadınların demir ihtiyaçları daha fazladır. Demir eksikliği durumunda da bitkinlik görülmesi doğaldır.
 
Bitki çaylarını deneyin
 
Yeşil çay, ginseng, biloba gibi bitkilerin enerji ve dinçlik verici etkileri bilimsel olarak da kanıtlanmıştır. Gün içinde belirli aralıklarla bunların çaylarını içebilirsiniz. Kahve de içebilirsiniz. Ama kahve tüketimini sınırlı tutmaya dikkat edin. Kafeinin uyku açıcı etkisi devredeyken uykunuz gelmez; fakat kafeinin etkisi geçmeye başladığında uyku daha şiddetli şekilde bastıracaktır.
 
İşlenmiş gıdaları ve şekeri azaltın
 
İşlenmiş gıdalar, özellikle şeker kendinizi bitkin hissetmenize neden olabilir. Beyaz şeker, insülin seviyemizin aniden yükselmesine ve ardından hızla düşmesine neden olur. Bu durum bitkin düşmemize ve yorgun hissetmemize neden olabilir .Aynı şekilde beyaz un, paketli hazır gıdalar ve benzeri kalitesiz karbonhidrat kaynakları da böyle bir etkiye sebep olarak yorgun düşmemize neden olabilir.
 
Egzersiz yapın
 
Egzersiz yapmak metabolizmayı hızlandırır. Düzenli olarak egzersiz yaparsanız, vücudunuz enerji düzeylerini ayarlamayı daha iyi öğrenir. Egzersiz genel olarak daha dinç hissetmenizi ve yorgunlukla mücadele etmenizi de kolaylaştırır. Aşırı yoğun egzersizler yapmanıza gerek yok; haftada 3-5 gün ve 30-45 dakikalık egzersizlerle kendinizi çok daha enerjik hissedebilirsiniz.
 
Biraz kestirin
 
İnsanların uyumaya en eğilimli saatler sabah 4-6, öğleden sonra 12-2'dir. Bu saatler arasında uyumanın, vücudumuzun doğal eğiliminden dolayı olduğu düşünülmektedir. Günümüzde öğlen uykusunu bir gereksinim olarak kabul eden ve öğlen yemeğinden sonra personeline 15-20 dakika kestirme izni veren şirketler vardır. Bu durum henüz ülkemizde yaygınlaşmadığı için; bu yönteme başvuracaksanız patronunuza yakalanmamaya çalışmakta fayda var. Eğer uygun şartları yakalarsanız 15 dakika kestirmek çok daha dinç ve verimli olmanızı sağlayabilir.
 
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Ege’de dev bir batık şehir bulundu01 Eylül 2015 Salı 15:24
  • Çocuğun ismi ayrılık getirdi01 Eylül 2015 Salı 14:31
  • İnşaatta sıva yaparken düştü, hayatını kaybetti01 Eylül 2015 Salı 14:21
  • Kayseri'den sonra bir ile daha kar yağdı01 Eylül 2015 Salı 14:13
  • 'Düğünde herkes ateş ediyordu, öleni ben vurmadım'01 Eylül 2015 Salı 14:08
  • Oğlunun katilini ipten alan kadından barış mesajı01 Eylül 2015 Salı 14:05
  • İstanbul eylüle karanlık başlayacak31 Ağustos 2015 Pazartesi 16:58
  • Ali İsmail'in ailesinin evi soyuldu31 Ağustos 2015 Pazartesi 15:30
  • Leman Sam bayramda ülkeyi terk ediyor31 Ağustos 2015 Pazartesi 14:50
  • Hopa'da kahraman ebe31 Ağustos 2015 Pazartesi 14:04
  • ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim