• BIST 9109.99
  • Altın 2325.622
  • Dolar 32.3666
  • Euro 35.0423
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 21 °C
  • İzmir 25 °C

Gençlerin 2016 Seyahat Trendleri Açıklandı

Gençlerin 2016 Seyahat Trendleri Açıklandı
Seyahat Analisti Şengül Durucu, yeni nesil gençlerin 2016'nın seyahat trendlerini açıkladı.

Seyahat Analisti Şengül Durucu, yeni nesil gençlerin 2016'nın seyahat trendlerini açıkladı.

Türkiye'nin önemli uçak bileti sitesi enuygun.com'un Seyahat Analisti Şengül Durucu, yeni neslin seyahat alışkanlıklarını ve destinasyondan konaklamaya, yapılan harcamadan iletişim kanallarına 2016'nın seyahat trendlerini açıkladı. Bugünün insanı için en değerli şey "zaman" olduğunu belirten Şengül Durucu, "Hal böyle olunca yeni nesil seyahatseverler de yalnızca fotoğraf çekip hayran hayran etrafına bakan "pasif turist'lerden olmak istemiyor. Hepsi yeni kültürler keşfetmenin, farklı insanlarla tanışıp konuşmanın, ara sokaklara girip sıradışı çarpışmalar ve karşılaşmalar yaşamanın, dünyayı dolaşırken öğrenmenin, kısacası "gezgin'leşmenin peşinde" dedi.

Özellikle sosyologların X ve Y olarak tanımladığı genç, kariyer sahibi ve ekonomik özgürlüğe sahip yeni kuşağın, aklının çelinmesi zor olduğunu söyleyen Durucu, "Yetinmeyi sevmeyen, aklına estiğini yapan bir karakter sergiliyorlar. Bu da onları yeni yerler aramaya, denemeye, akla hayale gelmeyen şeyler yapmaya itiyor. Yeni nesil seyahatseverler dünyanın en ücra köşelerinde bilmedikleri hikayeleri keşfetmek, yeni hikayelerin kahramanı olmak istiyor. Zenginliğin cepteki para değil, yeni şeyler deneyimlemek olduğunun farkındalar. Onları Sierra Leone'de maden işçileriyle sohbet ederken veya Guatemala'da tarım işçilerini fotoğraflarken görebilirsiniz" ifadelerini kullandı.

"SAĞLIKLI SEYAHAT REVAÇTA"

Tüm gün havuzbaşında yatmak ve snack bar'ın önünde turlamak çok gerilerde kaldığının altını çizen Seyahat Analisti Şengül Durucu, bugünün mottosunun "beden, ruh ve zihin sağlığı" olduğunu açıkladı. İnsanların artık bunun bir lüks olmadığının, tam tersi sağlıklarını korumak için seyahat etmeleri gerektiğinin farkında olduklarını belirten Durucu, şöyle devam etti: "Öyle ki Avrupa ve Amerika'da kimi şirketler, bütçesi uygun olmadığı için seyahate çıkamayan çalışanlarını, masraflarını karşılayıp tatile gönderiyor. Bazı şirketler işe alacağı çalışanın önceki şirketinden ayrıldığı zamana bakıyor ve eğer arada tatil yapmamışsa "dinlen ve öyle başla" diyor. Ayrıca zamanın çok kıymetli olduğu günümüzde insanlar seyahat dönemlerini; sigarayı bırakmak, forma girmek ve detoks (özellikle teknoloji detoksu), yoga-meditasyon gibi ruhu ve bedeni sağaltan yöntemlerle şifa bulmak için kullanıyorlar. Yoğun iş ve şehir yaşamında kaybettikleri sağlıklarını; güzellik/bakım kürleri, masaj, aromaterapi, fitness, yoga ve pilates içeren, doğaya ve kendine dönüş kamplarında tekrar kazanmayı amaçlıyorlar. Son yıllarda sağlık turizmi oldukça revaçta. "Hem seyahat hem sağlık" trendi ise önümüzdeki yıllarda daha da çok önem kazanacağa benziyor.

Yaşadığımız dünyanın gitgide yok olduğununun ve artık üretimden tatile, yaptığımız her şeye özen göstermemiz gerektiğinin hemen hepimiz farkındayız. Dünyanın dört bir yanını dolaşan, doğal hayata tanıklık edip yeryüzünü nasıl bir yer haline getirdiğimize şahitlik eden gezginler, bu konuda daha duyarlı ve bilinçli. Bu da tüm dünyada seyahat de dahil, yavaş ve ekolojik olan her şeye büyük bir ilgi duyulmasını sağlıyor. "Slow travel', "slow city', "slow food" ve "eco travel" tutkunları dünyanın dört bir yanında çığ gibi büyüyor".

"INTO THE WILD"

Seyahat Analisti Şengül Durucu, tıpkı Sean Penn'in yönetmenliğini, Eddie Vedder'ın müziklerini yaptığı modern dünya eleştirisi "Into the Wild" filminde olduğu gibi yeni nesil seyahatseverler doğaya ve giderek de daha el değmemiş, keşfedilmemiş destinasyonlara gitmeyi tercih ettiğini belirterek, "Modern dünyanın ve şehrin yapay, kurgu yüklü dünyasından uzaklaşıp doğal yaşamı yeniden hatırlamak, hayvanların ve bitkilerin vahşi dünyasını keşfetmek isteyen gençler aradıklarını, Afrika kabile yaşamında veya fil, zürafa, aslan, su aygırı ve timsah gibi bölgeye özgü canlıları gözlemleyebilecekleri safarilerde buluyor. Bu doğrultuda Kenya, Botswana ve Tanzanya'nın yükselişi bu yıl da devam edecek gibi gözüküyor. Namibya muhteşem doğasıyla, Darwin'in adası olarak bilinen Madagaskar, dünyanın başka bir yerinde görülemeyecek endemik fauna ve florasıyla ön plana çıkıyor. Etiyopya ve Papua Yeni Gine'de ise seyyahların gözdesi, kabile ziyaretleri.

Bu da nasıl oluyor dediğinizi duyar gibiyiz ama özellikle son yıllarda gezginler bu mantıkla hareket ediyor. Görmek, deneyimlemek istedikleri bir yer, ruh-beden sağlıklarına iyi geleceğini düşündükleri bir program için gerçekten iyi rakamlar ödüyor ama en asgarisi de olur dedikleri standart yemek-konaklama-ulaşım üçlüsünde pazarlık gurusu haline gelebiliyorlar. Cebinde parası olsa dahi akıllı harcama yapan, artırdığı rakamlarla yeni yerler görebileceğinin farkında olan, bu nedenle ince eleyip sık dokuyan bu gezgin tipi daha fazla harcamaya hazır. Yeter ki gerçekten daha sağlıklı ve mutlu olacağına inansın" ifadelerini kullandı.

Bir yere seyahat kararı verirken mimarisi, doğası, yemekleri, eğlence hayatı ve elbette 21'inci yüzyılın anahtar kriteri "hesaplı oluşu" çok önemli olduğunu bildiren Durucu, "Ancak araştırmalar bunun dışında bir şeyi daha çok önemsediğimizi ortaya koyuyor. Dünyadaki gezginlerin yarıya yakını gideceği yeri belirlerken halkının nasıl olduğuna da bakıyor. Yerel halkın yaşantısı, bugüne taşıdığı yaşam kültürü, dünyaya bakış açısı, seyahat kararında oldukça etkili. Eğer o bölgenin insanı ve kültürü ilgilerini çekiyorsa gidiyorlar. Ayrıca seyahat edilen yerdeki küçük topluluklara, niş kültürlere, farklı etnik ve inanç gruplarına duyulan ilgi gün geçtikçe artıyor. Örneğin New York'a üç saat uzaklıktakı Amish Köyü veya Avustralya yerlileri Aborjinlerin köyleri her yıl yüzlerce gezginin rotasında yer alıyor. Beş yıldızlı konaklama devrinin çoktan kapandığını hepimiz biliyoruz. Her adımda özel yaklaşımlar arayan bilinçli gezginler, konaklama konusunda da farklı alternatifler geliştirmiş durumda. Özellikle globalizmin kucağına doğmuş X ve Y kuşağı tüm dünyayı evi gibi görme eğiliminde. Pansiyon, otel, hostel; kendilerini evlerinde gibi hissettikleri her yerde konaklıyorlar. Hatta son dönemde Airbnb, FlipKey, HomeAway, Roomorama gibi ev veya oda kiralama gibi uygulamalar ve Couchsurfing gibi paraya değil referansa/puanlamaya dayalı sistemler sayesinde gittikleri noktalarda yerli halkın evinde kalıyorlar. Bu yaklaşım gezginlere, tasarrufun yanı sıra gittiği yerin kültürüne daha yakından tanıklık etme, yabancılık çekmeme gibi artılar da sağlıyor" diye konuştu.

İNTERNETTEN VAZGEÇEMİYORUZ

Tüm gezginlerin konaklamalarda belki de ilk baktığı şey internet olduğunu belirten Seyahat Analisti Şengül Durucu, dünya çapında yapılan araştırmalara göre, gezginlerin yüzde 46'sının bu hizmeti sunmayan bir yerde konaklamak istemediğini açıklayarak sözlerini şöyle tamamladı: "Kablosuz bağlantı ve klima seyahatseverlerin olmazsa olmaz listesinin başında geliyor. Konaklama türünde ise eğilim genelde oda+kahvaltı yönünde. Pek çok kişi, sabah kalkıp uykulu uykulu bilmediği bir destinasyonda kahvaltı mekanı aramaktansa otelinde kahvaltı yapmayı tercih ediyor. 2016 başından bu yana arama motorlarından en çok New York ve Bangkok şehirlerini arattık. Bu şehirleri sırasıyla Amsterdam, Paris ve Roma ve Berlin izliyor. Uzak destinasyonlar bu yıl oldukça popüler. Küba ve Japonya bu listenin başında geliyor. Geçen yılın 1'incisi Moskova ise bu yıl 9'uncu sırada. Yurtiçinde ise en çok İstanbul, Antalya, İzmir, Ankara ve Adana'ya uçak bileti aradık".

Seyahat Analisti Şengül Durucu, 2016 seyahat trendlerini şöyle sıraladı:

Turist değil gezgin olmak

Sıradışı rotalar ve deneyimler

Sağlık odaklı seyahatler

Yavaş ve çevreci rotalar

Vahşi yaşam tanıklıkları

Bilinçli ve akıllıca harcama

Yerel kültür ve inanışları izleme

Konaklamada ev konsepti

Uzak destinasyonlara yolculuk

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim