• BIST 107.206
  • Altın 143,369
  • Dolar 3,5533
  • Euro 4,1312
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 18 °C
  • İzmir 23 °C

Gece çalışmayı tercih edenler dikkat

Gece çalışmayı tercih edenler dikkat
Prof. Dr. Mitat Bahçeci: Sabahları dinç uyanmak ve bağışıklık sisteminizi güçlendirmek istiyorsanız karanlıkta uyuyun.

Beynin hipotalamus bölgesinden salgılanan melatonin hormonu ancak karanlıkta salgılanabiliyor. Gece çalışanların daha çok kansere yakalandığını belirten Endokrinolog Prof. Dr. Mitat Bahçeci, melatoninin kanser ve diyabetten koruduğunu vurguladı.

Karanlıkta salgılanan melatonin hormonu kanserden koruyor

Endokrinoloji Uzmanı Prof. Dr. Mitat Bahçeci, kanser ve diyabete karşı koruyucu etkiye sahip olan melatonin hormonunun ancak karanlıkta salgılanabileceğine dikkati çekerek, "Gece çalışıp gündüz uyuyanlarda kanser oranları daha yüksek. Sabahları dinç uyanmak ve bağışıklık sisteminizi güçlendirmek istiyorsanız karanlıkta uyuyun" dedi.

Bahçeci, vücudun uyku sırasında kendisi için yararlı çalışmalar yapmaya devam ettiğini, güneş batıp hava kararınca beyin ortasında bulunan bezelye büyüklüğündeki pineal bezinin melatonin hormonunu salgılamaya başladığını anlattı.

Yapay ışıklarda etkiliyor

"Drakula hormonu" da denilen melatoninin yeterli salgılanmasının karanlıkta uyumayla mümkün olduğunu, parlak ışık altındaki uyku sırasında yeterli salgılanmadığını belirten Bahçeci, şunları kaydetti: "Bu hormon, kanser ve diyabete karşı koruyucu etkiye sahip. Gece çalışıp gündüz uyuyanlarda kanser oranları daha yüksek. Sabahları dinç uyunmak ve bağışıklık sisteminizi güçlendirmek istiyorsanız karanlıkta uyuyun. Melatoninin salgılanmasını sadece gün ışığı değil, yapay ev içi aydınlatma ve özellikle mavi ışık da engelliyor. Bu hormon kişinin dinç kalmasını sağlıyor. Diyabet ve kanser dahil pek çok hastalığa karşı olumlu etkileri olduğu gösterilmiş. Gece mesaisinde çalışan insanlar incelendiğinde gündüz çalışanlara göre kanser görülme oranı daha yüksek olduğu saptanmış. Kişi devamlı gece çalışıyorsa ve gündüz de loş ya da karanlık ortamda uyumuyorsa melatonin düşük salgılandığı için koruyucu etkisi de ortadan kalkmış oluyor. Bu birçok hastalığa ve olumsuz sonuçlara yol açıyor."

Bahçeci, üzüm, zeytinyağı ve muzun melatonin açısından zengin yiyecekler olduğunu sözlerine ekledi.

http://www.istanbulhaber.com

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim