• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 1 °C
  • İzmir 7 °C

Eklem rahatsızlıklarına çözüm pilates!

Uzun süre aynı pozisyonda kalan eklemler, bir süre sonra vazifelerini yitiriyor ve eklem ağrıları oluşuyor. Düzenli yapacağınız pilates egzersizleriyle ve kendinize ayıracağınız 5 dakikalık pratik egzersizlerle bu ağrılardan kurtulmak mümkün.
Masa başı çalışanlarının ortak sorunu, sabah oturdukları masadan ancak mesai bitiminde kalkıyor olmaları. 
 
Çalışırken vücudumuzda hissettiğimiz ağrılar ve bitmeyen kronik yorgunluğumuz iş verimimizi düşürüyor.
 
Yapılan araştırmalarda kas iskelet sistemi probleminin, çoğunlukla masa başı çalışanlarda ve öğrencilerde görüldüğü ortaya çıkıyor.
 
Uzun süre aynı pozisyonda kalmaktan oluşan vücut duruşu bozukluğu için ise pilates egzersizleri öneriliyor. Performans ve kondisyonlarda iyi seviyede olmanızı sağlayan pilates egzersizleri, vücudunuzu kontrol edebilmenizi sağlıyor. Çalışırken yaşadığınız boyun ağrıları, eklem ağrıları ya da klavye kullanmaktan oluşan ağrılar, pilates egzersizleriyle son buluyor. Pilates kasları esnetiyor ve stresi ortadan kaldırıyor.
 
MASA BAŞI ÇALIŞANLAR İÇİN ÖNERİLER
 
Çalışırken yaşanan bacak ağrıları, diz ve bel ağrıları önlem alınmadığı takdirde ileriki yaşam için sorun teşkil ediyor.
 
Dizlerin aynı pozisyonda uzun süre kalması sonucunda, diz ekleminde oluşan sürekli gerilme, eklemin beslenmesinin bozulması, diz kaslarındaki kuvvetsizlik diz rahatsızlıklarına zemin hazırlıyor.
Pozitif Enerji Spor Merkezi Kurucularından Buse Levent şu açıklamaları yapıyor:
 
“Masa başında tüm gün hareketsiz kalmak sağlığınızı ve formunuzu tehlikeye atacaktır. İş ortamında yapacağınız 5 dakikalık egzersizler sizi rahatlatır. Uzun vadede sağlıklı omurga, vücut ve eklemler için ise size özel oluşturulan pilates egzersizlerine başlamanız gerekiyor. Doğru eğitmenlerle yapacağınız vücudunuza özel pilates egzersizleriyle sağlıklı kalın.“
 
DOĞRU PİLATES NASIL YAPILMALI?
 
Pilates egzersizlerinde başarılı olabilmek için öncelikle pilatesin 6 prensibini bilmek gerekiyor. Konsantrasyon, kontrol, merkezlenme, akıcı hareket, kesinlik ve nefes egzersizleri, sizi hayalinizdeki vücuda kavuşturuyor. Yapılan araştırmalar sonucunda düzenli pilates yapanların bağışıklık sistemi kuvvetleniyor ve pilates yapmayanlara göre daha az hasta oluyorlar.
 
Pilatesin sadece zayıflama amacıyla değil, sağlıklı yaşam için de gerekli olduğunu savunan Burcu Levent “Pilates hareketleri kalbi yormuyor ya da vücuda basınç uygulamıyor. Pilates ile bütün kaslarınızı çalıştırıyorsunuz ve sağlıklı bir omurgaya kavuşabiliyorsunuz. Ancak pilatesin doğru eğitmenlerle yapılması gerekiyor. Doğru yapıldığı takdirde hiçbir sakatlanma riski yok. Pilatesi her yaştan herkes yapabilir çünkü pilates diğer egzersizlere oranla insana kendini bitmiş tükenmiş hissettirmiyor” dedi.
 
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim