• BIST 97.717
  • Altın 144,143
  • Dolar 3,5683
  • Euro 3,9936
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 11 °C
  • İzmir 23 °C

Dijital reklam pazarı yüzde 30 büyüdü

IAB Türkiye dijital reklam yatırımları raporuna göre, internetin 2013'ün ilk altı ayındaki reklam pazarı 2012'nin aynı dönemine göre yüzde 30 büyüyerek 541.8 milyon liraya ulaştı.
40 ülkede dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin gelişmesi için faaliyet gösteren IAB'nin (Interactive Advertising Bureau) Türkiye merkezi IAB Türkiye, 2013'ün ilk 6 aylık dijital reklam yatırımlarını açıkladı. Buna göre dijital geçen yılın ilk yarısına göre %30 büyüdü. 
 
IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-2013/6 Raporu'na göre; 
 
• Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 541.8 milyon TL, 
 
• Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan "Display Reklam Yatırımları"; 215.3 milyon TL,
 
• Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan "Arama Motoru Reklam Yatırımları"; 266.8 milyon TL,
 
• Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS'den oluşan "Mobil Reklam Yatırımları" 19.8 milyon TL, 
 
• İlan sayfaları reklam yatırımları 34.5 milyon TL olurken, e-posta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı 5.4 milyon TL olarak gerçekleşti. 
 
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim