• BIST 9791.27
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 25 °C
  • İzmir 23 °C

Defacto, 10 Yıllık Hedeflerini Açıkladı

Defacto, 10 Yıllık Hedeflerini Açıkladı
DeFacto, gelecek 10 yıllık döneme ilişkin hedeflerini açıkladı. Şirket, 2016 yılında 206 milyon TL yatırım hedefliyor.

DeFacto, gelecek 10 yıllık döneme ilişkin hedeflerini açıkladı. Şirket, 2016 yılında 206 milyon TL yatırım hedefliyor. Global moda markası olma vizyonuyla yatırımlarına devam edeceklerini açıklayan şirketin Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, 2016'da 2 bin 750 kişiye iş olanağı sunacaklarını, yurt için ve yurt dışında mağaza sayılarını arttıracaklarını ve inovatif ürünlere odaklanacaklarını açıkladı.

Hazır giyim markası DeFacto, yıllık değerlendirme toplantısında gelecek 10 yıllık hedeflerini ve yatırım planlarını gerçekleştirilen basın toplantısında açıkladı. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş'in katıldığı toplantıda şirketin gelecek hedefleri hakkında bilgiler verildi. Ateş, inovasyonun şirketler için çok önemli olduğunu vurgulayarak, "İnovasyon her şirket için önemli fakat fiyatlar nedeniyle yaygınlaşamıyor. Biz fiyat politikamızla bunu başardık inovasyonları lüks olmaktan çıkararak yaygınlaştırdık, renk değiştiren t-shirtümüz geçen yıl iki buçuk milyon satış rakamına ulaştı" dedi.

Şirketin son 6 yılda 10 kat büyüdüğünü açıklayan Ateş "Türkiye'nin en büyük ikinci hazır giyim markası olduk. Gelecek 10 yılda 7 kat büyüyeceğiz. Büyümek önemli ama kar etmek de önemli, kar ederek büyümek istiyoruz" ifadelerini kullandı.

2015 yılında DeFacto olarak belirledikleri hedeflere ulaştıkları söyleyen Ateş, "Globalleşme vizyonuyla stratejilerini kadın ve moda alanına odaklanmak olarak belirledik. 2016 yılındaki yol haritamızda birinci sırayı kadınların "moda ve sürekli yenilik" beklentisini karşılamak alıyor. Ajandamızın diğer ana konularını da inovasyon, yurt dışında büyüme, dijitalleşme ve verimlilik olarak özetleyebilirim. Bu yıl 206 milyon TL'nin üzerinde yatırım yapmayı, 100 yeni mağaza açmayı ve satış gelirlerimizi yüzde 41 oranında artırarak 2 milyar 300 bin TL'ye yükseltmeyi planlıyoruz. Yurt içi mağaza sayımızı 321'e, yurt dışı mağaza sayımızı 100'e, satışlarımızı da 100 milyon adede çıkarmayı hedefliyoruz. 2016 itibariyle büyüyeceğimiz pazarlar arasında Doğu Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türki Cumhuriyetler olacak. 2016 yılında Katar, Romanya, Suudi Arabistan, Tunus, Makedonya, Lübnan ve Dubai olmak üzere 7 ülkeye girerek yurt dışında büyümeyi planlıyoruz" dedi.

Modada kişiselleşmiş ürünlerin önemli olduğunu belirten Ateş, "Hazır giyim sektöründe en kişiselleşmiş ürün sanırım gömlek yakasına ve koluna eklenen isimi baş harfidir ki bunun da maliyeti yüksektir. Biz yakın bir t-shirtlerde bile model seçimi ve isim gibi kişisel eklentiler yapılabilen ürünleri tüketici ile buluşturuyoruz" ifadelerini kullandı.

Yeni hedefler doğrultusunda 2 bin 750 kişiye iş olanağı sunmayı hedeflediklerini açıklayan Ateş, "Bugün 8 bin 900 kişilik büyük ve mutlu bir aileyiz. Her kademedeki çalışanlarımız, global bir moda markası olma hedefimizde know-how'larıyla bize değerli katkılar sunan expat arkadaşlarımız ve yönetim kadromuz ile çok güçlü bir ekibiz. Bu yıl içinde toplam 2 bin 750 kişiye daha istihdam sağlayacağız ve çalışan sayımızı 11 binin üzerine çıkaracağız. Sektörümüze kattığımız ilklerimize insan kaynakları yönetiminde de devam ediyoruz. Mutlu bir ekip olmayı çok önemsiyoruz ve çalışma arkadaşlarımıza bu yönde destek sağlamak için, 2007 yılında Türkiye'de ilk kez şirket bünyesinde bir Mutluluk Müdürü istihdam ettik. Şirketimizde 27 tane spor klubü var. Geçen sene hep beraber diyete girdik. Diyetisyen kontrolünde şirketce 1 ton kilo verdik, benim katkım 9 kilo oldu. Kadın çalışma arkadaşlarımıza pozitif ayrımcılık uyguluyoruz ve çalışma şartlarını daha da iyileştirmek için ayda bir gün evden çalışma, doğumdan sonra 3 ay fazladan izin gibi ayrıcalıklar tanıyoruz. Çalışanlarımız mutlu olunca müşterimizin de mutlu olduğunu gördük. Müşteri memnuniyeti anketinde ortalamamız 10 puan arttı" dedi.

2008 yılından bu yana satış gelirlerini yıllık ortalama yüzde 47 oranında artırarak, son 6 yılda 10 kat büyüdüklerinin ve ortalama yüzde 15 EBITDA'ya ulaştıklarının altını çizen Ateş, moda sektöründe ilk 10 marka arasında en hızlı büyüyen şirket olduklarını belirtti. Ateş; "Son 10 yılda çarpıcı büyüme rakamlarına ulaşan DeFacto, büyüme stratejisini başarılı bir şekilde hayata geçirmesi sayesinde dünyanın en prestijli strateji ve performans yönetimi ödüllerinden "Hall of Fame"i alan Türkiye'nin ilk moda markası oldu. Sadece 2015 yılında gelirlerimizi yüzde 39 artışla 1 milyar 631 milyon TL'ye yükselttik, 130 milyon TL yatırım yaparak mağaza sayımızı Türkiye'de 63 şehirde 283'e, yurt dışında 12 ülkede 50'ye çıkardık, 7 yeni ülkeye giriş yaptık. 2015 yılı içinde mağazalarımıza ve e-ticaret sitemize 287 milyon ziyaret aldık ve yılda 73 milyon, yani saatte 8 bin 333 adet ürün sattık" şeklinde konuştu.

Buse Terim ile çalışmaları ile ilgili olarak Ateş, "Satışta bir Buse Terim bereketi yaşadık. Mağazacılıkta kullanılan deyimiyle Buse Hanım'ın eli çok hafifmiş koleksiyonun satış rakamları çok iyi oldu" dedi. Ateş, önümüzdeki günlerde yerli ve yabancı ünlü isimlerle çalışmaya devam edeceklerini de söyledi.

Fiziksel büyümenin yanı sıra müşterilerini daha fazla mutlu etmek için çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Ateş; "Modayı ulaşılabilir hale getirmek DeFacto'nun bu yıl da öncelikli yatırım alanlarından biri olacak. Modayı yakından takip etmek isteyen kadınların beklentisi, dünyada trendler neyse onu bulmak ve uygun fiyatlarla bu ürünlere sahip olmak. Biz de kadınların bu beklentilerini karşılamak üzere Buse Terim'le başladığımız işbirliklerimize moda dünyasından isimlerle devam edeceğiz. 2016 ayrıca, modanın yanı sıra özel koleksiyonlarımızdan inovatif ürünlerimize, hatta mağaza içi uygulamalarımıza kadar her alanda müşteri odaklı uygulamalarımızı geliştirmeye devam edeceğimiz bir yıl olacak. Tüm mağazalarımızın konseptini yenilemek ve minimum bin 500 metrekarelik alanlarda müşterilerimize konforlu ve rahat bir alışveriş deneyimi yaşatmak için bu alanda uzman İspanyol bir tasarım ofisiyle çalışmalarımızı başlattık. Bu yılın ortasında yeni konseptimizle ilk mağazamızı açacağız" dedi.

Defacto, 10 Yıllık Hedeflerini Açıkladı

Defacto, 10 Yıllık Hedeflerini Açıkladı

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim