• BIST 109.330
  • Altın 155,894
  • Dolar 3,8638
  • Euro 4,5501
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 9 °C
  • İzmir 15 °C

Çocuk Başarısızsa Nedenini Araştırın Tavsiyesi

Çocuk Başarısızsa Nedenini Araştırın Tavsiyesi
Ailelerin, karnesinde başarısız not olan çocuklarını suçlamak yerine, bu başarısızlığın nedenlerini araştırması gerektiği belirtildi.

Ailelerin, karnesinde başarısız not olan çocuklarını suçlamak yerine, bu başarısızlığın nedenlerini araştırması gerektiği belirtildi.

İlk ve orta öğretim öğrencileri bugün karne aldı. Kimi çocuklar mutlu, kimileri notlarının düşük olması nedeniyle evlerine üzülerek gitti.

İzmir Üniversitesi Hastanesi Çocuk Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Zeynep Çubukcuoğlu Taş, karnenin, çocukların bireysel başarısında bir ölçüt olmadığını belirterek onlara kızmak yerine, sorunun çözümü için birlikte hareket edilmesi gerektiğini söyledi. Karnenin çocuğun bireysel başarı ölçütü olarak görülmemesi gerektiğini anlatan Taş, şöyle konuştu: "Bu çocuğun başarısız olmasının sebepleri araştırılmalı. Çocuk derse gerçekten dikkatini verebildi mi, devamsızlığı var mı ya da o dönem evde bir huzursuzluk oldu mu? Bu nedenler göz ardı edilmemelidir. Notların düşüklüğünün sebebi, yapıcı konuşmalar ve uygulamalarla araştırılmalı."

HER KOŞULDA SEVDİĞİNİZİ HİSSETTİRİN

Yrd. Doç. Dr. Taş, çocuklar çok çaresiz olduklarını hissettiklerinde özellikle ergenlik döneminde intihar bile edebileceğini belirterek şunları söyledi: "Başarılı olsun ya da olmasın onlar bizim çocuklarımız. Onları hep seveceğiz ve hissettireceğiz. Dersleri kötü olsa da yanında olduğumuzu bilmelerini sağlamalıyız. "Eksiğin nedir, bu eksiği nasıl kapatalım" demeliyiz. Sorunu büyütmek yerine çözmek için çalışmalıyız."

HAYATINA ETKİ EDİYOR

Çocuk Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Zeynep Çubukcuoğlu Taş, çocukta bir sorun varsa ve ortaya çıkarılamazsa ilerleyen dönemlerde sorunların daha da büyüdüğünü belirterek sözlerini şöyle sürdürdü:

"Notların düşüklüğü ilk başlarda çocukta üzüntü yaratıyor ancak bu kronikleştiği zaman artık umursamıyor. Çocuk bu durumla baş edemediği için görmezden geliyor. Aileler de "çocuğumuz derslerini umursamıyor" diyerek bizden yardım istiyor. Bu soruna kronik hale gelmeden müdahale etmek çok önemli. Umursamazlık kronik hale gelirse ilerleyen dönemlerde okul reddi, okula gitmek istememe ve hayatında yenilgiyi kabul etme ve mücadele etmeme durumları başlıyor. Çocukların gerçek kapasitelerini gösteremiyor."

ÖĞRETMENLER DİKKATLİ OLMALI

Öğretmenlerin dikkatli olması gerektiğini ifade eden Taş, şunları söyledi:

"Dikkat eksikliği olan çocuklarda çok sık şekilde derse katılamama, dikkat sorunlarına bağlı olarak ders çalışamama veya hemen sıkılma durumları yaşanıyor. Bu çocuklar "tembel olduğun için notların düşük" şeklinde çevresinden ve ailelerden olumsuz geri bildirim alıyor. Sorun bu şekilde daha da büyüyor. Bu noktada öğretmenler dikkatli olmalı. Öğretmenler, çocuk çok hareketli, dikkatsiz veya yaramazsa, "bu çocuk zaten böyle" demeden ona ulaşmaya çalışmalı. Bu noktada bir uzmana danışmalılar."

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Migren ağrılarına elle tedavi17 Aralık 2017 Pazar 11:03
  • SDÜ’ye ’Radyonüklid Tedavi Odası’16 Aralık 2017 Cumartesi 16:53
  • Almanya'da ödül verilen Türk doktor ülkesine hizmet etmek istiyor16 Aralık 2017 Cumartesi 16:34
  • 5 yıl beklediği nakil yaşamasına yetmedi16 Aralık 2017 Cumartesi 16:23
  • Bin hastanın 48 ton göbek yağını ameliyatla eritti16 Aralık 2017 Cumartesi 14:23
  • Eğitim Mahallesi’ne sağlık merkezi16 Aralık 2017 Cumartesi 14:08
  • Sarıgöl’de iki günde 70 ünite kan toplandı16 Aralık 2017 Cumartesi 13:48
  • Muşmula çayı binbir derde deva16 Aralık 2017 Cumartesi 13:18
  • Başhekim Balcı göreve başladı16 Aralık 2017 Cumartesi 13:13
  • Kışın kalp hastalarını tehdit eden 3 risk16 Aralık 2017 Cumartesi 12:33
  • ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim