• BIST 96.625
  • Altın 144,646
  • Dolar 3,5682
  • Euro 4,0160
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 13 °C
  • İzmir 23 °C

CHP'nin eleştirdiği TRT Genel Müdürü izne ayrılıyor!

CHP'nin eleştirdiği TRT Genel Müdürü izne ayrılıyor!
Seçim öncesi CHP'nin hedefinde olan TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin'in izin alacağı ve onun koltuğuna yeni birisinin geleceği öne sürülüyor.

Yerel seçim öncesinde yaptığı yayınlar ile tartışma gündemine giren TRT yönetiminde, olağanüstü gelişmeler yaşanıyor. Ana muhalefet Partisi CHP'nin seçim sürecindeki tutumunu tartışma gündemine taşıdığı TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin'in, kulislerde izne çıktığı konuşuluyor. Kulislerde yine Ak Parti iktidarının, TRT Genel Müdürlüğü'ne yeni bir ismi getireceği söylentileri dolaşıyor.

CHP'Lİ ÜYE İSTİFASINI İSTEMİŞTİ

30 Mart'taki seçimin ardından 12 Nisan tarihinde, CHP kontenjanından seçilen RTÜK üyesi Ali Öztunç ile TRT Genel Müdürü İbrahim Şahinarasındaki "istifa polemiği" boyutlanmıştı. TRT'nin, CHP'nin sözcüsü olmakla suçladığı Öztunç, "TRT Genel Müdürlüğü'nün asılsız ve çirkin ifadelerini kendilerine iade ediyorum" demişti. Öztunç, YSK kararlarının ardından seçimde tarafsız olmadığı gerekçesiyle TRT Genel Müdürüİbrahim Şahin'in istifa etmesini istemişti.

TRT AÇIKLAMA YAPMIŞTI

Bunun üzerine TRT'den yapılan açıklamada, "Kamu görevini yaparken olması gereken tarafsız yönetimi unutup, kendisini makama getiren siyasal partinin (CHP) basın sözcüsü gibi demeçler veren Sayın Öztunç,TRT kurumunun saygınlığına, tarafsızlığına ve güvenilirliğine zarar veremeyecektir. Tarafsızlığını kaybetmiş bir RTÜK üyesi bir başka kamu görevlisini istifaya davet edecek en son kişidir." denilmişti.

"İBRAHİM ŞAHİN TARAFSIZLIĞINI YİTİRDİ"

TRT'nin açıklaması üzerine RTÜK üyesi Öztunç, bir açıklama yaparak şunları dile getirmişti:
"Bir kamu görevlisi üslubuna yakışmayan ifadelerin yer aldığı açıklamadaTBMM tarafından RTÜK Üyeliğine seçilen şahsım hedef alınmış ve kontenjanını kullandığım siyasi partinin sözcüsü olduğum iddia edilmiştir. Öncelikle TRT Genel Müdürlüğü’nün asılsız ve çirkin ifadelerini kendilerine iade ediyorum. TRT’nin dolayısıyla da Sayın Genel Müdür İbrahim Şahin’in tarafsızlığını yitirdiğini ben değil aslında Yüksek Seçim Kurulu’nun verdiği kararlar söylüyor. YSK’nın 15 Mart 2014 tarih ve 2014/769 sayılı kararında TRT’nin 'Siyasi partiler ve demokratik gruplar ile ilgili tek yönlü veya taraf tutar nitelikte olamaz' hükmüne aykırı yayın gerçekleştirdiği gerekçesiyle yaptırım uygulanmasına oy birliğiyle karar verilmiştir.

KANUN GEREĞİ GÖREVDEN ALINMALI

İstifa talebi benim kişisel görüşüm değil kanunun açık hükmü gereğidir. Üstelik seçim döneminde, TRT’nin ne denli tarafsız yayıncılık yaptığı, kamuoyu tarafından da iyi bilinmektedir. Tarafımıza atfedilen taraflılık ifadelerini, YSK’nın TRT’yi mahkum ettiği üç yargı kararıyla iade ediyorum.TRT Genel Müdürü, kendi kuruluş kanununu detaylı şekilde okursa, taraflı yayının ne demek olduğunu daha iyi görecektir. TRT bir kamu yayıncısı olarak TRT Kanununa riayet etmek zorundadır. Tarafsız yayın yapıldığının tespiti halinde, TRT Genel Müdürünün görevden alınacağını ben değil Anayasa ve kanunlar söylüyor.

TRT Kanununun 13. Maddesinde bu durum çok açık bir şekilde belirtilmiştir: 'Genel Müdür, milli güvenliğin ve kamu düzeninin gerekli kıldığı, Devlet memuru olma niteliğini yitirdiği, ağır hizmet kusuru işlediği veya tarafsızlığın ihlal edildiği hallerde, bu hallerin gerekçeli olarak belirtilmesi suretiyle ve Radyo ve Televizyon Yüksek Kurulunun teklifi veBakanlar Kurulu kararı ile görevden alınır.' Tüm bu gerekçelerle TRTGenel Müdürü Sayın İbrahim Şahin, TRT’nin saygınlığına, tarafsızlığına ve güvenilirliğine zarar vermektedir."

YSK'DAN TRT'YE YAPTIRIM KARARI

16 Nisan'da Anadolu Ajansı tarafından yayınlanan bir haberde, YSK'nın yaptırım kararı aldığı televizyon kuruluşları arasında TRT'de yer almıştı.Anadolu Ajansı'nın haberinde, "YSK tarafından TRT Haber'e 2, TRT Türk,CNN Türk, Beyaz TV, Samanyolu Haber, A Haber, Bugün TV, Kanal 5, Cem TV, Ülke TV, TGRT Haber, Koza, 24, Sokak, Kanal D, Meltem TV, Bengü Türk, flash tv, Haber Türk, NTV, NTV Avrupa, Haber Türk, Mehtap TV, TV net, +1 TV, 360 TV, Fox tv, Halk TV, Pamukkale TV, Em TV, TV 10, Kayseri TV, Ulusal 1, Atlas TV, Adana TV, Kanal A ve Mesaj TV'ye 1'er uyarı müeyyidesi uygulanması kararlaştırıldı" ifadeleri yer almıştı.

İZNE AYRILDI

Bu gelişmelerin ardından nisan ayının son günlerinde TRT Genel Müdürü Şahin'in izne ayrıldığı yönündeki iddialar kulislerde öne çıktı. Milliyet'inhaberine göre; CHP Grup Başkanvekili Engin Altay, 30 Nisan çarşamba günü saat 14.00'de RTÜK Başkanı Davut Dursun'u ziyaret edecek. Ziyaretin ana konusu, TRT'nin seçim dönemindeki taraflı yayıncılığı olacak. Bu arada, Ankara kulislerinde, yeni TRT Genel müdürü olarakAnadolu Ajansı Genel Müdürü Kemal Öztürk'ün adı şimdiden konuşulmaya başlandı. 3 yıldır Anadolu Ajansı Genel Müdürü olan ve ajansta yeni bir konsept oluşturmaya çalışan Öztürk'ün, bu göreve atanıp atanmayacağı kulislerde merak ediliyor.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim