• BIST 107.041
  • Altın 143,194
  • Dolar 3,5623
  • Euro 4,1506
  • İstanbul 31 °C
  • Ankara 31 °C
  • İzmir 34 °C

Çekmeköy Belediyesi Sosyal Medya Kullanımında İlk 3’te

Çekmeköy Belediyesi Sosyal Medya Kullanımında İlk 3’te
Dijital Araştırmalar Derneği'nin "Sosyal Medyayı En İyi Kullanan Belediyeler" araştırmasında Çekmeköy Belediyesi ilk üçte yer aldı.

Dijital Araştırmalar Derneği'nin "Sosyal Medyayı En İyi Kullanan Belediyeler" araştırmasında Çekmeköy Belediyesi ilk üçte yer aldı.

Dijital Kent 2015 Yerel Yönetimler Dijital Varlık Reytingi'ne göre, 2015 yılında dijital varlıkları en iyi kullanan belediyeler arasında araştırma gerçekleştirildi. İstanbul'da 39 belediye arasında yapılan araştırma sonuçlarına göre Çekmeköy Belediyesi; Twitter, Facebook, Instagram, Flickr, Google+, Youtube, Pinterest, Periscope, Vine, Klout ve Linkedin gibi çeşitli sosyal mecraların kullanımına göre BBB+ reytingiyle üçüncü sırada yer aldı.

ARAŞTIRMA NASIL VE NEYE GÖRE YAPILDI?

81 il belediyesi ve başkanı ile 39 İstanbul ilçe belediyesi ve başkanı olmak üzere 120 belediye ve 120 belediye başkanının 970 sosyal ağ hesabı, 202 internet sitesi, 128 mobil uygulama olmak üzere toplamda bin 300 dijital varlığı incelendi. Belediyelerin ve belediye başkanlarının 2015 yılı içerisindeki tüm dijital çalışmaları, etkileşimleri, paylaşımları ve yayınları yapılan değerlendirmenin ardından, Dijital Varlık Reytingi metodolojisi ile derecelendirildi. 0-100 puan arasına endekslenen ve AAA++/E-- ölçeğinde 50 aşamalı harfli not sistemine dönüştürülen reyting bundan böyle her 3 ayda bir güncellenecek.

Dijital Araştırmalar Derneği'nin yaklaşık 4 aydır sürdürdüğü veri madenciliği çalışmalarında ele alınan belediyelere ve başkanlara ait 202 websitesi, 128 IOS ve Android uygulamasının yanı sıra, Dijital Kent 2015 Reyting Sistemi 11 sosyal ağda 240 kullanıcıya ait 970 sosyal ağ hesabında dijital varlıkların derecelendirmesini yaparken, bir belediyenin veya belediye başkanının hesabının bulunup bulunmadığı, takipçi, beğeni, hakkında konuşan, paylaşım gibi metrik verilerinin durumu, lokasyon ve hesap dili bilgilerinin doğruluğu, paylaşımlarda kullanılan bahsetme, etiket ve linklere ait istatistikler, sosyal ağlardaki kullanıcı profillerindeki bilgilerin güncelliği, kapak görselleri, web sitelerinin mobil kullanıma uygunluğu, web sitelerindeki sosyal medya linklerinin güncelliği, web sitelerinin Türkiye'deki sıralaması ve bir kullanıcının günde ortalama kaç dakika zaman geçirdiği gibi parametreleri de içeren 68 değişken kullanıldı.

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim