• BIST 9716.77
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 22 °C
  • İzmir 19 °C

Bursalı bebe giyimciler Rusya açığını Junioshow Fuarı ile kapatacak

Bursalı bebe giyimciler Rusya açığını Junioshow Fuarı ile kapatacak
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), TÜYAP Bursa Fuarcılık ve BEKSİAD işbirliğiyle Bursa'ya kazandırılan Junioshow Fuarı 13-17 Ocak 2016 tarihleri arasında...

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), TÜYAP Bursa Fuarcılık ve BEKSİAD işbirliğiyle Bursa'ya kazandırılan Junioshow Fuarı 13-17 Ocak 2016 tarihleri arasında kapılarını açıyor.

Türkiye'de Bebe Çocuk Konfeksiyonu Sektörü'ndeki üretimin yüzde 80'ini karşılayan Bursa'da düzenlenecek fuar ile özellikle son zamanlarda yaşanan Rusya krizi sonrasındaki açık yeni pazarlarla kapatılacak.

Fuar öncesinde BTSO Altıparmak Hizmet Binası'nda gerçekleştirilen basın toplantısı ile fuar hakkında bilgilendirmede bulunuldu.

BURSA, SEKTÖRÜN ÜRETİM ÜSSÜ KONUMUNDA

BTSO Yönetim Kurulu Başkan Vekili İsmail Kuş, Türkiye'nin üretim ve ihracat üssü Bursa'yı fuarcılık alanında önemli bir merkez konumuna ulaşmasını hedeflediklerini söyledi. Kuş, bebe-çocuk konfeksiyonu sektöründe Türkiye genelinde 4 binden fazla üretim atölyesinde 60 bini aşkın kişinin istihdam edildiğini bildirdi.

Yaklaşık 5 yıl önce sesiz sedasız biten fuarı yeniden canlandıracaklarını anlatan İsmail Kuş, "TÜYAP ile stratejik bir ortaklık yaptık ve bu ortaklı neticesinde de geçtiğimiz yıl Bursa'da 16 fuara ev sahipliği yaptık. İnşallah önümüzdeki yıllarda da Bursa'yı bir fuar merkezi haline getirme gibi bir hedefimiz var. Geçtiğimiz yıl 32 ülkeden 2 bini aşkın firmamıza Bursa'da fuar düzenledik. Bunların yaklaşık 70 ülkeden 3 bin kişi yabancı alım heyeti Bursa'ya davet ettik ve İnşallah bu fuarlarda yaklaşık 150'ye yakın direkt yurt dışı alım heyetini getireceğiz. Bunlarla beraber 350 civarında biz sadece BTSO olarak Bursa'da biz yabancı alıcıyı misafir edeceğiz. Kendi gelenlerle birlikte yaklaşık 500 yabancı alım heyetini Bursa'da ağırlayacağız. Bu ciddi bir rakam, zaten yaklaşık Türkiye'de yabancı bebe ve çocuk giyim alıcısı 600 civarında firma ve biz yaklaşık 500 firmayı ağırlayacağız." yedi.

Junioshow Fuarı'nın sektör için çok önemli olduğunu belirten Kuş, sözlerine şöyle devam etti: "Bursa Türkiye ve dünyanın en büyük hazır giyim üreticilerinden bir tanesi. Özellikle bebe ve çocuk giyiminin önemi de yüksek ve Bursa'da da bu üretimin yüzde 80'ini karşılıyoruz. Yaklaşık olarak Türkiye'deki üretici sayısı konfeksiyon açısından 4 bin civarında ve 60 bin civarında da istihdamı var. Eğer burada başarılı olursak işsizliği de büyük katkısı olur."

BEKSİAD BAŞKANI ATALAY: RUSYA KRİZİ BİZİ DE ETKİLEYECEK

BEKSİAD Başkanı Halil Atalay da Junioshow Fuarı'nın sektöre büyük hareketlilik kazandıracağını söyledi. Atalay, "11 yıl önce Bursa'da bu fuarı hayata geçirmiştik. Ancak o günün imkanları ve şartlarıyla şehrimizin yöneticilerinden yeterli desteği göremedik. BTSO Yönetim Kurulu Başkanımız İbrahim Burkay'ın "Bursa Büyürse Türkiye Büyür" sloganıyla biz de elimizi taşın altına koyduk. Sektörümüzü büyütme adına böyle güzel bir fuara imza atıyoruz. 11 sene önce 1 salonu ancak doldurarak bu fuarı gerçekleştirmiştik." diye konuştu.

Rusya krizinin de kendilerini etkilediğini belirten Halil Atalay, sözlerini şöyle sürdürdü: "Arap dünyası birbirini kırıyor, ciddi bir sıkıntı var, petrolden kaynaklanan bir daralma var. Rusya ile hem ekonomik anlamda, hem de kendi aramızda ki ikili ilişkilerde bir sıkıntı var. Rusya bizim için önemli bir pazar idi, hala da önemini yitirmiş değil. 15-20 yıldan beri Rusya ile olan ilişkilerimiz hem bebe ve çocuk sektörümüzün gelişmesine, hem de pek çok sektörün gelişmesine katkı sağladı. Ancak bizim dışımızda bir takım gelişmeler oldu. Bu sıkıntılar elbette bebe ve çocuk sektörünü de etkileyecek. Bizim dışımızdaki gelişmeler şüphesiz bir etki ediyor ancak Rusya'da ki sıkıntı son iki aydan beri geliştiği için biz önümüzdeki zaman diliminde nelerle karşılaşacağımızı bilmiyoruz. Fakat bizim sektörle alakalı şuan yaptığımız fuar çok anlamlı ve kıymetli olacak."

TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Murat Özkaya ise şunları dile getirdi: "Türkiye'de sektöründeki üretimin yaklaşık yüzde 70'ini karşılaşan Bursa firmaları ürün çeşitliliği kalitesi ve dünya pazarında önemli bir pazara sahip olma hedefi ile fuarda yeni kreasyonlarını sergileyecekler. Sektörün modasının en son trendlerinin sergileneceği fuarın ziyaretçi profili ise toptancılar, perakende mağazaları, zincir mağazalarının satın alma yetkilileri, mağaza market sahipleri, ihracat yapan dış ticaret firmaları yetkileri, bayilik almak isteyen girişimciler ve yurt dışı profesyonel ziyaretçilerden oluşmaktadır. Yapılan tanıtımlarla Afrika'dan Asya'ya, Avrupa'dan Ortadoğu'ya kadar geniş coğrafyadan alım heyetleri fuarımızı ziyaret edecek."

FUARDA NELER OLACAK?

Sektörün son trendlerini buluşturacak Junioshow fuarı 5 gün boyunca çok sayıda iş profesyonelini buluşturacak.

Çok sayıda ülkeden profesyonel iş dünyası temsilcileri, Junioshow Fuarı katılımcıları ile buluşacak. Fuar, Genç Tasarımcılar Ödül Töreni, Trend Sohbetleri, Trend Alanı ve Junio Defile etkinlikleri ile farklı bir konsepte sunulacak.

İki gün boyunca konusunda uzman kişiler tarafından, fuaye alanında gerçekleştirecek sohbetler ile ziyaretçilere ve katılımcı firmalara sektör hakkında bilgi verilecek. 15 Ocak Cuma günü saat 15.30'da düzenlenecek Junio Defile ile de fuar katılımcısı lider firmaların yeni koleksiyonları küçük mankenler tarafından sunulacak.

Bursalı bebe giyimciler Rusya açığını Junioshow Fuarı ile kapatacak

Bursalı bebe giyimciler Rusya açığını Junioshow Fuarı ile kapatacak

Bursalı bebe giyimciler Rusya açığını Junioshow Fuarı ile kapatacak

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim