• BIST 90.383
  • Altın 144,560
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 6 °C
  • Ankara 3 °C
  • İzmir 9 °C

Bursa İnşaat Mühendisleri Odası: Körfez Köprüsünün Pahalı Geçişi Vatandaşı Yakar

Bursa İnşaat Mühendisleri Odası: Körfez Köprüsünün Pahalı Geçişi Vatandaşı Yakar
Bursa İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Mehmet Albayrak, İzmit köprüsünün 35 dolarlık geçiş fiyatı düşürülmez ise yetersiz talep yüzünden üstünü vatandaşın ödeyeceğini söyledi.

Bursa İnşaat Mühendisleri Odası (İMO), Gebze-Orhangazi- İzmir Otoyol Projesi'nin İzmit Körfez Geçiş Köprüsü ayağında incelemelerde bulundu. İMO üyelerine proje konusunda bilgi veren Yüksel Proje-Emay-Chodai İş Ortaklığı Eğitim Baş Mühendisi İrfan Ünal, köprüde bulunan toplam 113 tabliyenin 100'ünü yerleştirdiklerini kalanların ise bir kaç gün içersinde bitireceğini söyledi.

2018'DE BİTİRİLMESİ HEDEFLENİYOR

İMO Bursa Şubesi, üyelerinin mesleki ve teknik donanımlarını arttırmak için düzenlediği teknik gezileri sürdürüyor. İstanbul ve İzmir arası yolculuğu 3.5 saate indirecek Gebze-Orhangazi- İzmir Otoyol Projesi'nin İzmit Körfez Geçiş Köprüsü ayağına gerçekleştirilen gezide inşaat mühendisleri, 1550 metre orta açıklığı ile dünyanın en büyük 4'üncü asma köprüsünü son hali ile bir kez daha inceleme fırsatı buldu. Proje konusunda üyeleri bilgilendiren Yüksel Proje- Emay- Chodai İş Ortaklığı Eğitim Baş Mühendisi İrfan Ünal, otoyol uzunluğu 384 kilometre, toplam uzunluğu 433 kilometre olan projenin 2018 yılında bitirilmesinin hedeflendiğini söyledi.

"6 DAKİKADA KARŞIDASINIZ"

Körfez geçişi ile Altınova- Gebze arasında 90 kilometrelik karayolunun 12 kilometreye düşeceğini belirten Ünal, araçların 6 dakika da karşıya geçmiş olacağını ve yolun 78 dakika kısalacağını kaydetti. Projede çalışan 8 bin kişinin yüzde 10'unun mühendis olduğunu ifade eden Ünal, köprüde gelinen son noktayı aktardı. Tabliyelerin ağırlığının 285 ile 300 ton arasında değiştiğini dile getiren Ünal, şöyle konuştu:

"Köprüde 25 metrede bir düşey askı halatları var. Toplamda 210 adet askı halatı ile birlikte tabliyeler asılır duruma getiriliyor. Ana kabloya bağlanan vinçlerle tabliyeleri birleştirdik. Bu bize hız kazandırdı, hem ekonomik hem de zamandan tasarruf ettik. 52 adet, 25 metrelik tabliyeler birleştirilerek, 26 adet, 50 metre uzunluğunda tabliyelere ulaştık ve ağırlık 600 ton oldu. 113 tabliyenin 100'ü yerleştirilmiş durumda. Tabliye işinin birkaç gün içinde bitirileceğini umuyoruz. Tabliyeler bitirildikten sonra kaynak işlemleri başlayacak 600- 800 arasında kaynakçı bir ay süresince gece gündüz çalışacak. Kablolar sarılıp üzeri 25 yıl dayanıklı boya ile boyanacak."

"HIZLI TREN DE KÖRFEZDEN GEÇMELİ"

Teknik geziye katılan İMO Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Albayrak, birçok mühendislik tekniği ve teknolojisinin geliştirilmesine katkı sağlayan projenin, inşaat mühendislerinin ufkunu genişlettiğini belirtirken, Eğitim Baş Mühendisi İrfan Ünal'a sunumu için teşekkür etti. Proje başlamadan önce 3 şerit gidiş 3 şerit geliş olarak yürütülen İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nden hızlı tren hattının da geçtiğini fakat daha sonra bunun iptal edildiğini dile getiren Albayrak, hızlı trenin bölge için önemine değindi. Hızlı trenin Körfez'den geçmesinin ekonomik katkısının büyük olacağına dikkat çeken Başkan Albayrak, şöyle konuştu:

FİYAT DÜŞMEZ İSE ÜSTÜNÜ VATANDAŞ ÖDEYECEK"

"Her şeye rağmen proje İzmir, Bursa, Yalova ve çevre illerin ticari ve ekonomik kazancını arttıracaktır. Geçiş ücretlerinin yüksek olması da vatandaşları endişelendiriyor. Çözüm için 35 dolar + KDV olan geçiş ücreti işletme süresi uzatılarak düşürülebilir. Proje, günlük 75 bin araç garanti edilerek, yap- işlet- devret modeliyle imzalandı. Bu sayıya ulaşılamaması durumunda aradaki fark devlet tarafından işletmeciye ödenecek. Geçiş ücreti bu riskler göz önüne alınarak belirlenmeli."

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim