• BIST 9722.09
  • Altın 2428.571
  • Dolar 32.5199
  • Euro 34.8
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 21 °C
  • İzmir 20 °C

Beyaz Eşyada Korsan Yetkili Servis Tehlikesi

Beyaz Eşyada Korsan Yetkili Servis Tehlikesi
Beyaz eşyada yetkili servis olan esnafın başı, kendilerini yetkili servis olarak tanıtan kayıt dışı çalışan kişilerle dertte.

Beyaz eşyada yetkili servis olan esnafın başı, kendilerini yetkili servis olarak tanıtan kayıt dışı çalışan kişilerle dertte. Müşterilerin cihazlarını yüksek fiyatla tamir etmeye çalışan korsan servisler, işi yapamayınca müşteriyi gerçek yetkili servislerin adresine yönlendiriyor. Müşteri ile tartışma yaşayan yetkili servisler vatandaşları korsan servislere karşı uyararak, mağdur olunmaması için sadece 444'lü servis numaralarının aranmasını istedi.

Manisa Elektrik Teknisyenleri Esnaf Odası Adem Yüküm, korsan yetkili servislerle ilgili yaşadıkları sıkıntı nedeniyle oda binasında bir basın toplantısı düzenledi. Vatandaşları uyaran Yüküm, yetkilileri de göreve davet ederek kayıt dışı çalışan, hem esnafa hem vatandaşa zarar veren bu kişilerin tespit edilmesini istedi.

ZEHİR SAÇIYORLAR

Manisa Elektrik Teknisyenleri Esnaf Odası Başkanı Adem Yüküm, "Gündemimizdeki en büyük sıkıntı zehirli bir şekilde zarar veren kayıtlı dahi olsa ki kayıt dışı olduğunu tespit ediyoruz, başka bölgeden gelip Manisa'ya gelerek vatandaşların evlerini arayıp, "Biz özel servisiz, çalışmalarımız var. Size indirim yapıyoruz. Bakım ve onarım yapıyoruz" şeklinde evlere telefon edip, afişler yaptırarak, kapılar, pencerelere, duvarlara asıp evlere tamamen sızıyorlar. Bunlar da şuandaki meslek erbabına büyük zararı var. Bunların takipçisi olması gereken Vergi Dairesi, Meslek Odası Birlik Başkanımız Hasan Geriter tarafından, TSE tarafından veya SGK'ya buradan sesleniyorum bunların da duyarlı olmasını istiyorum. Bunların yer tespitinin yapılarak bunların yuvalarında tamamen zehirlerinin alınmasını istiyoruz. Bunlar zehir saçıyor. Hizmet verirken mevcut esnafa zarar veriyor, vergi veremeyecek duruma getiriyor, kriterlerini koruyamayacak duruma getiriyor. Sosyal güvenlik açısından ödediği Bağ-Kur'u, SGK'yı ödeyemeyecek duruma getiriyor. İş güvenliği ile ilgili yapmış olduğu bütün sağlıklı elemanlarına aylık ödedikleri parayı ödeyemeyecek duruma getiriyor. Tamamen mevcuda zarar veriyor."

İNTERNET ÜZERİNDEN ULAŞILIYOR

Manisa'da 8 aydan beri yetkili servis olan Hakan Şen ise son bir ayda kendilerine 12 kişinin gelerek şikayetçi olduklarını ve korsan servisler nedeniyle vatandaşlarla karşı karşıya kaldıklarını belirterek şunları söyledi: "Giden servislerin kalitesiz hizmetinden, müşterileri dolandırmalarından kaynaklı olarak bize ulaşmalarıyla bunları tespit ettik. İnternet çağında yaşıyoruz. İnternet kanalıyla web sitesi kuruyorlar. Kendi adresleri İzmir'de bir adres. Bu sitenin adı altında başlıca büyük markaların yetkili servislerinin ismini kullanarak, teknik servis ibaresini kullanarak insanları yanıltıyorlar. Müşteriye yetkili servis adı altında gittikleri için fahiş fiyat çıkarıyorlar, yüksek rakamlar çıkarıyor ve sorun yaşadıklarında da hangi markayla sorun yaşadılarsa o markanın adresine yönlendiriyorlar. Müşteri kapıdan girerken bize hakaret etmeye başlıyor. Müşteriyi bu yaşadıklarını açıklığa kavuşturana kadar sorun yaşıyoruz. Bu bizim garanti dışı işlerimizin yüzde 70'ine, 80'ine kadarını alıyor. Bize maddi kayıpları çok fazla. Bizim en büyük sıkıntımız bu korsan servislerin hem insanları kandırması, hem orijinal parça kullanılmaması, yetkili servis adı altında site kullanılması, bizim normalde 180 TL fiyat verdiğimiz bir işe 450-500 TL'ye kadar bir ücret almaları."

BİR TELEFONLA ULAŞIYORLAR

Manisa'da 15 yıldır yetkili servis olan Ersan Kuz da, "Bizim buradaki asıl amacımız odaya kayıtlı, vergisini veren, mahallelerdeki özel servislerden değil çünkü bu arkadaşlarımız da ekmek yiyor bu işten. Bizim buradaki tek amacımız kendini yetkili servis olarak tanıtıp, insanları yanıltan kişilerden bahsediyoruz. Vergisini vermiyorlar, odaya kayıtları yok. Sadece satın aldıkları bir telefon numarasıyla size ulaşıyor. İnsanların evine giriyorlar. Sonuçta eve gelen kişi eve girdiğinde çoğu zaman evin erkeği çalıştığı için evde bayanlar yalnız oluyor, çocuklar oluyor. Tanımadıkları kişilere kapılarını açıyor. Cihazların da yüzde 90'ını alıp iş yerlerine götürüyor. Çünkü gelen kişiler işi bilmiyor, işi bilmesine de gerek olmuyor. Yükü taşıyabilecek iki kişinin olması yeterli. Bir telefon numarasıyla eve iki kişi geliyor, cihazı alıp götürüyor. Ortalama 350 TL'den başlayan fiyat veriyorlar. Günde 3 iş yapsalar yaklaşık bin lira kazanıyorlar. Vergi vermiyorlar, eve geldiklerinde evdeki kişilerin can güvenliği yok, mal güvenliği yok, cihaz geri gelmeyebiliyor. Müşteri sinirlenip "Yeriniz nerede?" dediği zaman da yetkili servislerin hepsinin yerini biliyorlar direk bize gönderiyorlar müşteriyi. Bu kadar da pişkinler. Sonra biz müşterilerle kötü durumda kalıyoruz tabi iş işten geçmiş oluyor."

(HO-Y)

444'LÜ NUMARALARI ARAYIN

Kendi işyerlerinde sabit numaraları olmadığına dikkat çeken Kuz, "Şirketlerin bir çağrı merkezi numarası 444'lü numaralar var. Bir müşteri internette yetkili servisi aradığında Türkiye'de tüm servislerin ortak bir numarası var. O numara adı altında giriyor, tekrardan servisleri seçip il bazında ve ilçe bazında arama yapması gerekiyor. Müşterilere de 444'lü numarayı aramak zor geldiğinden bu korsan servislerinin ev telefonu gibi numaralarını aramak daha kolay geliyor. 444'e daha fazla para ödeyeceğini düşünüyor. Ama Manisa'daki yan komşuyu aramakla İstanbul'daki çağrı merkezini aramak aynı yazıyor." diyerek vatandaşların yetkili servislere ulaşması için mutlaka 444'lü yetkili servis numaralarını aramalarını istedi.

HER YERDE AFİŞLERİ VAR

Oda üyelerinin hepsinin yaka kimlik kartları olduğunu kaydeden Oda Başkanı Adem Yüküm de, "Bu kimlik kartlarımızda her şey detaylı yazıyor. Buna dikkat edilsin. Fiyat listemiz var. Servis adı altında 80 lirayı 100 lirayı geçen rakamlar oluyor. Oda fiyat listemizi baz alarak biz servis arıza tespit bedelini yazdık. Bunun dışında arızaya göre, yaptığı işe göre bir bedel alınıyor. Bunun dışında hiçbir bedel alınmıyor. Bu korsan servisler afiş bastırarak Manisa'nın her yerine asmış. Bunu direklere, kapılara her yere yapıştırıyorlar. "Ben servisim" diyerek birer birer evlere girip vatandaşı rahatsız ediyorlar. Afiş yapmış, meydan okuyor bu odaya, meydan okuyor bu esnafa. Doğruluk bunun neresinde? Bitireceğiz inşallah bunları" şeklinde konuştu.

Beyaz Eşyada Korsan Yetkili Servis Tehlikesi

Beyaz Eşyada Korsan Yetkili Servis Tehlikesi

Beyaz Eşyada Korsan Yetkili Servis Tehlikesi

Beyaz Eşyada Korsan Yetkili Servis Tehlikesi

Beyaz Eşyada Korsan Yetkili Servis Tehlikesi

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim