Ancak işin bir de ekonomik yanı vardı. Siyah-beyazlılar, Passolig sistemi için 24 Mart tarihinde Aktif Bank ile 5 yıllığına 6 milyon dolarlık bir anlaşma imzaladı. Kulüp, ilk yıl bedeli olan 1.2 milyon doları ise peşin aldı. Bu rakamla kulüp içi borçlar kapatıldı.
Peki Beşiktaş, F.Bahçe gibi, maç başı 100 bin TL’lik cezayı kabullenip sezonu bitirmeyi neden denemedi? Zira, 65 bine yakın biletin satışa çıkacağı Fenerbahçe derbisinden gelecek yaklaşık 2 milyon TL’lik gelirle bu ceza rahatça ödenebilirdi. Araştırmalarımız, öncelikli nedenin yeni bir Olimpiyat Stadı faciasının yaşanmasını engellemek olduğunu ortaya koydu. Yönetim, istenmeyen olayların yaşanması ve yeniden uzun süreli ceza almaktan endişe etti.
BAKANLIK BASKI YAPTI
Ancak E-bilet’e geçilmesinin başka nedenleri de var. Siyah-beyazlı kulüp, geçtiğimiz haftalarda Spor Bakanlığı ile önce 4, sonra da 3 maçlık kombine sistemini görüştü ve Passolig’i yeni sezona bırakmak istedi. Bakanlık bunu şiddetle reddetti. Kendi sistemini kurmayı isteyen F.Bahçe örneğini gösteren Beşiktaş Yönetimi’ne, “Onlar stadın yüzde 80’ini kombine ile sattı, durumlarının aciliyeti yok. Ayrıca Bakanlığımız’ın F.Bahçe’nin sistemini onaylayıp onaylamayacağını zaman ve projeleri gösterecek” yanıtı verildi.
Bunun üzerine Beşiktaş kendi E-bilet sisteminin ne kadara mal olacağını araştırdı. Kulüp, maliyetin en az 1 milyon dolar tutacağı sonucuna ulaştı. Karlılığı tartışmalı bir sistem yerine yıllık 1.2 milyon dolar getirecek Passolig sistemi daha cazip geldi.
Beşiktaş’ın kararında haklı olup olmadığını zaman gösterecek. Ancak kısa vadede siyah-beyazlı taraftarın E-bilet’e büyük tepki gösterdiği açık. 7 Nisan’da piyasaya çıkan derbi biletlerinden şimdiye dek sadece 5 bin 500 kadarı sisteme yüklendi. Normal şartlarda iki günde biten biletlerin yüzde 95’i hala beklemede. Aralarında Çarşı’nın da bulunduğu tribün grupları da maça gitmeyeceklerini açıkladılar. Pazar günkü derbide tribünlerin 20 bin barajını aşmayacağı düşünülüyor.