-2017'de havalimanının ilk etabını açıyoruz.
-Sizin bu birliğiniz var ya o birilerini çıldırtıyor.
-Marmaray'ın da önünü kesmek istediler. 4 yıl geciktirdiler. Vatan hainleri yüksek hızlı trrenin kablolarını kestiler.
-Çok kısa zamanda Ankara-İstanbul hızlı trenini devreye alıyoruz.
-Şimdi 3. köprünün üzerinden bir de raylı sistem...Marmaray'ın güneyinden bir de lastikli sistem çift katlı tüp geçit. O da önümüzdeki yıl açılacak. Yavuz Sultan Selim de önümüzdeki yıl açılacak. Bugün temelini atacağımız bu proje tüm projelerimizi taçlandıran bir proje. Bu proje Türkiye'nin artık neleri başarabildiğini gösteriyor.
- Çok uğraştılar ama şu kardeşliğimizi örseletmedik. O kadar çok sabrettik ki işte o sabrın neticesi olarak bu günlere ulaştık. Bunlar sadece 33 yıl önce 1981 yılında bir iş adamı bayrak direği için ip imal etmişti. İthal edilen bayrak ipi artık Türkiye'de üretildiği için o zaman sevinmiştik. Bu kadar basit bir şey bile sevindiriyordu. Başarıya susamıştık.
- Yanıbaşımızda yanmış yıkılmış ülkeler ayağa kalkıp hatta bizim ülkemizden işçi alıp kalkarken bizim ülkemiz gereksiz tartışmalarla enerjisini heba ediyordu.
- İşte biz 12 yılda Türkiye'nin makus tarihini değiştirdik.
HAVALİMANI DEĞİL ZAFER ANITI İNŞA EDİYORUZ
- Bugün biz sadece bir havalimanı değil aslında bir zafer anıtı inşa ediyoruz. Sadece havalimanı değil milletin özgüvenini inşa ediyor asırlar süren kırkgınlığı bugün tamir ediyoruz.
- Bu projenin ne kadar büyük bir proje olduğunu görmek isterseniz bu projeye olan taarruzlara bakarak bile görebilirsiniz.
- Biz bu ihaleyi 1.5 yıl önce yaptık. Ondan sonra nükleer enerji santrali için Japonlarla yapmak üzere anlaşma imzaladık. 14 Mayıs'ta IMF'e borcu sıfırladık. MHP'den böyle aldık. DSP'den böyle aldık. Bunlar birilerini ciddi şekilde rahatsız etti.
- Günlerce sokağa çıkanlar polisle çatışanlar aslında hiçbir zaman neye karşı çıktıklarını neye alet olduklarını anlamadılar anlamayacaklar. Maşa olarak kullanıldılar. Piyon olarak kullanıldılar. Türkiye tarihi nitelikte başarılara imza atarken o sokağa çıkanlar Türkiye'nin yükselişini durdurmak için gafil avlandılar.
İŞADAMLARINI HEDEF ALDILAR. OPERASYONA YOLSUZLUK SÜSÜ VERDİLER
- O kadar gafiller ki. Onların derdi ne ağaçtı ne fidandı ne çiçekti. Bu eylemde yer alanlar en aznından neye alet olduklarını anlamıyorlardı. Ama 17 Aralık'ta 25 Aralık'taki ihanetn farkında olan bir örgüt çete karşımıza çıktı. Burada bu büyük ihaleyi kazanan işadamları hedefe konuldu. Amaç yolsuzluk değildi. Marmaray'ı, 3. köprüyü, bu projeyi engellemekti. Operasyona yolsuzluk görüntüsü verdiler. İftiralarla gerçek niyetini örtmek istediler. O senaryoları bozduk. O tuzakları bozduk. Engelleri kumpasları aştık bugün temeli atıyoruz.
BU FİRMALARA TEŞEKKÜR YAZISI YAZMALARI GEREKİRDİ
- 25 yıl sürece burayı yapacak ve işetecek 5 firmaya teşekkür yazısı yazmaları gerekirken böyle bir yanlışa girdiler.
- Bütün dostlarımız bize bakıp gıpta ediyor. Düşmanlarımız da bizi izliyor. Bu büyük projeyi engelleyemedikleri için onlar da büyük bir hayal kırıklığı yaşıyorlar. Şunu herkes bilsin; Türkiye artık eski Türkiye değil. Türkiye başarısızlığı kabullenmiş, talihine boyun eğmiş, kendisine çizilen role mahkum olmuş bir Türkiye asla değil. Türkiye engelleri aştı, kendisine biçilen elbiseyi yırtıp attı ve olması gereken yere ulaştı. Bu bölgede artık biz varız, bu dünyada artık biz de varız.
GÜNDEM BELİRLEYEN TÜRKİYE
Artık gündemi belirlenen bir Türkiye yok, gündem belirleyen bir Türkiye var. Artık istediği her denklemde Türkiye var ve bundan sonra da Türkiye var. Biz barış, dostluk, dayanışma, hukuk ve adalet için varız. Adaletin mücadelesini veriyoruz.
ÖLÜMDEN KORKAN DEĞİL ÖLÜMÜ KORKUTANLARDAN OLACAĞIZ
Biz bugün varız, yarın belli olmaz. Her şey olur. Biz ölüme inanmış insanlarız ama ölümden korkan değil ölümü korkutanlardan olacağız. Her canlı gibi bizler de ölümü tadacağız. Hiç ölmeyecekmiş gibi dünyaya, her an ölecekmiş gibi ebediyete çalışacağız. Bu makamları arkadan gelen kuşaklara bırakacağız Ancak bu dava kesintisiz olarak devam edecek. Türkiye kutlu yürüyüşüne kesintisiz devam edecek.
TÜRKİYE İMKANSIZ GÖRÜNENLERİ BAŞARIYOR
Türkiye imkansız görünenleri başarıyor, dünyanın en büyüğünü yapabiliyor. Biz olsak da olmasak da Türkiye bu şekilde ilerleyecektir. Milletimin her ferdinin bu şuur ve özgüven içinde olmasını istiyorum. Hayranlık duyan değil hayranlık duyulan bir millet olduğumuzu dünyaya göstermenizi istiyorum.
AÇILIŞ İÇİN TARİH VERDİ
- Açılışının da sözünü aldık: 19 Ekim 2017.
PROJENİN ÖZELLİKLERİ
DÜNYANIN EN BÜYÜK HAVALİMANI OLACAK
Proje tamamlandığında dünyanın en büyük havalimanı olması planlanıyor...Projenin yaklaşık maliyeti 10 milyar 247 milyon euro olarak açıklandı. İstanbulu dünyanın odağına oturtacak bu proje yaklaşık 79 milyon metrekarelik alana kurulacak havalimanının 2018'de tamamlanması hedefleniyor. Projede görev alan mühendisler, işçiler ve askerler "Türkiye'nin en büyük yatırımlarından biri olan inşaatın hazırlıklarında yer almaktan mutluyuz. Bu anı ölümsüzleştirmek için resimler çekiyoruz. Bu bizim şansımız" diyerek mutluluklarını dile getirdi.
150 MİLYON YOLCU KAPASİTELİ
Havalimanı inşaatı sona erdiğinde yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak. İnşaatında kullanılacak demir çelik miktarının 350 bin tona, alüminyum malzemenin 10 bin tona, camın ise 415 bin metrekareye ulaşması beklenen proje, 4 etapta tamamlanacak.
Yeni havalimanı tamamlandığında 165 yolcu köprüsü, terminaller arasındaki ulaşımın raylı sistemle yapıldığı 4 ayrı terminal binası, 3 teknik blok ve hava trafik kontrol kulesi, 8 kontrol kulesi, her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun müstakil 6 pist, 16 taksi yolu, 500 uçak park kapasiteli toplam 6,5 milyon metrekare büyüklü ğünde apron, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminali, devlet konuk evi, yaklaşık 70 bin araç kapasiteli açık ve kapalı otopark, havacılık tıp merkezi, oteller, itfaiye ve garaj merkezi, ibadethaneler, kongre merkezi, güç santralleri, arıtma ve çöp bertaraf tesisleri gibi yardımcı tesislerden oluşacak.
Kolin, Cengiz, Limak, Kalyon ve Mapa konsorsiyumunun kazandığı ihalenin ardından bölgede çalışmalar büyük bir hızla yürütüldü. Havalimanı arazisi içerisinde kalan tapulu arazilerin kamulaştırma çalışmaları tamamlandı. Projenin hayata geçmesiyle Türkiye, Avrupa'nın en önemli ulaşım merkezlerinden biri olacak. Başta istihdam olmak üzere oluşturacağı önemli ekonomik katkının yanı sıra birç ok boyutu ile değer oluşturacak bu proje Türkiye'nin gözesi olacak.
İLKLERİN PROJESİ
Yatırım kapsamında 25 bin araç kapasiteli otopark, Avrupa'nın en büyük havalimanı otoparkı olma özelliğine de sahip olacaktır. Bununla birlikte, geliştirilecek havalimanı şehri kapsamında oteller, hastaneler, ibadethaneler ve diğer karma yapılar yer alacak.
Havalimanına ulaşım, eş zamanlı projelerle sorun olmaktan çıkarılacak. Bölgeye ulaşım, metro hatları ve duble yollarla kolaylaşacak. 2018'e kadar projeyle birlikte tamamlanacak olan metro bağlantısı, Kuzey Marmara Otoyolu ve hızlı tren projeleri ile birlikte havalimanına ulaşım kolaylaşacak. Bu dev proje aynı zamanda İstanbul'un 'Global hava köprüsü' olacak.
150 BİN KİŞİ İSTİHDAM EDİLECEK
150 bin kişiye iş imkanı sağlayacak olan havalimanının ilk etabı 2016'da tamamlanacak. Proje, Kuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, metro hat ları, Yüksek Hızlı Trenlerle entegre olacak