• BIST 83.067
  • Altın 146,627
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 4 °C
  • Ankara -1 °C
  • İzmir 4 °C

Bağışıklığınız değil vücudunuz zayıflasın

Fazla kilolardan kurtulmak için en uygun mevsime girildiğini söyleyen Diyetisyen Canan Aksoy, zayıflarken bağışıklık sistemini güçlendirmenin yöntemlerini anlattı:
- Havaların soğuması su tüketiminizi azaltmasın. Gereksiz bir zamanda acıktıysanız, önce bir bardak su için, açlık hissiniz 10-15 dakika içinde geçmediyse bir şeyler yemeyi düşünün. 
 
- Bu romantik mevsimde alkol alımınıza dikkat edin. Fazla alkol tüketimi bağışıklık sisteminize zarar vereceği gibi kilo almanıza da sebep olabilir. Alkol aldığınız geceler yatmadan önce bir bardak süt veya yoğurt tüketin.
 
- Meyve ve sebze tercihlerini çeşitlendirin, renklendirin. Renkler artıkça aldığınız vitamin ve antioksidan çeşitliliği artacaktır. Salatalarınız da mutlaka birkaç renk salatalık malzemesi olsun. Salata sosları gizli bir kalori kaynağı olabilir. Az yağlı ama limon-sirke-nar ekşisiyle tatlandırdığınız salataları tercih edin. 
 
- Meyve suyundan çok meyvenin kendisini yemeyi tercih edin. Meyve sularında şeker ve kalori oranı yüksektir.
 
- Günde 5-7 porsiyon meyve-sebze tüketin. İki öğünde salata, bir öğünde sebze, iki kere de yaklaşık bir yumruğunuz kadar meyve yerseniz bu rakamı tutturmuş olursunuz. 
 
- Haftada 2-3 kez yumurta tüketin. Kolesterolü yüksek olanlar için üst limit bu.
 
- Günde 10-15 tane fındık veya 3-4 tane ceviz veya 10 tane kadar kaju fıstığı yiyin. 
 
- Beyaz veya kepekli ekmek yerine, tam undan yapılmış ekmekleri tüketin. 
 
- Ana ve ara öğünlerinizde süt ve süt ürünlerine yer vermeyi ihmal etmeyin. 
 
- Ekinezya, adaçayı, ıhlamur, zencefil çayı içebilirsiniz. 
 
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim