• BIST 90.009
  • Altın 145,788
  • Dolar 3,6175
  • Euro 3,9278
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 8 °C
  • İzmir 14 °C

Araç sayısı 13 milyona yaklaşacak

CVO Barometre'nin 2013 araştırmasına göre 2014 yılında Türkiye'de toplam hafif ticari ve binek araç sayısının 12,8 milyon adede yaklaşması öngörülüyor.

Türkiye'de toplam hafif ticari ve binek araç sayısının 2014 yılında 12,8 milyon adede, bunun içindeki filo araçları sayısının ise 2,3 milyon adede yaklaşması öngörülüyor.

TEB Arval desteğiyle gerçekleştirilen ve otomotiv sektörünün önemli bir alanı olan filo yönetimi konusundaki tek çalışma olan CVO Barometre'nin 2013 sonuçları açıklandı. Tüm filo profesyonelleri için referans kaynağı olma niteliğine sahip araştırma uluslararası çaptaki 16 ülkede yapılan analizlere dayanıyor.Toplam 16 ülkeden 5 bine yakın firmanın görüşlerinin yer aldığı rapor, Türkiye'de filo araç kiralama sektörünün de durumunu ortaya koyuyor.

Araştırmada, 2014 yılında Türkiye'de toplam hafif ticari ve binek araç sayısının 12,8 milyon adede, bunun içindeki filo araçları sayısının ise 2,3 milyon adede yaklaşması öngörülüyor. 2015 yılında ise toplam hafif ticari ve binek araç sayısının 13,6 milyon adede, filodaki araç sayısının ise 2,5 milyon adede yaklaşacağı tahmin ediliyor.

Araştırmaya göre, Türkiye'den katılan küçük ve orta ölçekli işletmelerin yüzde 61'i, filolarındaki araç sayısının önümüzdeki üç yıl içerisinde artacağı beklentisi içinde ve filolarındaki araç sayısının artacağı yönündeki beklenti ise bir yıl öncesine oranla yüzde 24'lük bir artış gösterdi. Türkiye'de binek ve hafif ticari filo araçlarının kullanım sürelerini uzatma yönünde bir beklenti yaşanıyor. Bu beklenti yalnızca Türkiye'de değil, Avrupa'da da yaşanıyor. Küçük ve orta ölçekli işletmelerde araç alımı yapılırken peşin satınalma ya da araç kredisi yöntemlerinin finansal yöntem olarak benimsendiğini gösteren rapora göre, Türk şirketleri genel itibariyle operasyonel kiralamayı ana finansal yöntem olarak görüyor.

Araştırma sonuçlarına göre Türkiye'deki profesyoneller operasyonel kiralama yöntemini tercih ederek filo bütçeleri üzerinde kontrol sağlamayı amaçlıyorlar. Peşin satın alma yöntemini tercih eden profesyoneller ise filo araçları üzerinde daha çok kontrol sahibi olmayı amaçlıyor. Aracı uzun süre kullanma tercihi ile kira kontranının uzunluğu arasındaki fark peşin satın alma yönteminin daha fazla tercih edilmesinin bir sebebi olarak görülüyor.

Kurumsal filo oranı toplam araç parkının yüzde 18'i

CVO Barometre 2013 sonuçlarına göre, 2012 yılı sonu itibarıyla binek ve hafif ticari araç birlikte düşünüldüğünde Türkiye'de yaklaşık 2,1 milyon şirket aracının olduğu tahmin ediliyor. Türkiye'de kurumsal filo oranının toplam araç parkının yüzde 18'lik dilimini kapladığı görülüyor. Son 10 yıla ait veriler incelendiğinde filo kiralama sektörünün istikrarlı bir şekilde büyüdüğü görülüyor. Bu durum gün geçtikçe şirketlerin araç konusunda dış kaynak kullanımına daha sıcak bakmaya başladığını ortaya koyuyor.

Raporda Türkiye'ye yönelik şu tespitlere yer verildi:

Filo boyutunun büyümesine yönelik beklentiler açısından Türkiye'deki profesyoneller son derece iyimser ancak araç kullanım sürelerinin uzatılması yönünde bir eğilim de bulunuyor. Operasyonel kiralama, çalışan sayısı 100'den fazla olan büyük şirketler için temel finansman yöntemi olarak öne çıkıyor. Ancak penetrasyon oranı Avrupa ülkelerine kıyasla düşük kalıyor. Avrupa ülkelerine kıyasla çok az Türk şirketi, çalışanlarının kişisel kullanım amaçlı olarak filo araçlarından yararlanmasına izin veriyor. 

Filo yöneticileri artık sürücü davranışlarının araçların toplam kullanım maliyeti üzerindeki etkilerine karşı daha bilinçli yaklaşıyor ve bu etkileri azaltacak önlemleri alıyor. Görüşülen profesyonellerin yüzde 10'undan daha azı söz konusu davranışların böylesine bir etki sahibi olmadığını üşünüyor.

Orta ölçekli şirketlerdeki filo yöneticilerinin yüzde 20'si ve büyük şirketlerdeki filo yöneticilerinin yüzde 36'sı hali hazırda bu etkiyi azaltacak önlemleri yürürlüğe almış bulunuyor. 

Büyük şirketlerdeki filo yöneticilerinin beklentileri, aracı doğrudan etkileyen hizmetler (bakım onarım, lastik, asistans vb.), yakıt yönetimi ve araç takip sistemleri gibi ürün ve hizmetleri kapsıyor. Türkiye'deki büyük şirketler araç takip sistemi yöntemini benimsiyor ancak araç sürücülerinin coğrafi konum ya da sürücü davranışı gibi bilgileri paylaşan araçların kullanımına karşı olduğu da görülüyor. Büyük şirketlerin yüzde 47'si filo araçları için araç takip sistemi kullanıyor.

www.istanbulhaber.com

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim