• BIST 97.726
  • Altın 145,805
  • Dolar 3,5781
  • Euro 4,0003
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 21 °C
  • İzmir 20 °C

"Antalya tatilini 250 Euro’ya sattığım zaman içim kan ağlıyor"

"Antalya tatilini 250 Euro’ya sattığım zaman içim kan ağlıyor"
Antalya'da turizm acenteleri toplantısında konuşan Germany Premium Travel Agency Asbaşkanı Önder Sancarbarlaz, Antalya tatilini 250 Euro'ya sattığı zaman...

Antalya'da turizm acenteleri toplantısında konuşan Germany Premium Travel Agency Asbaşkanı Önder Sancarbarlaz, Antalya tatilini 250 Euro'ya sattığı zaman içinin kan ağladığını söyledi. Sancarbarlaz, bunun gerekçesini ise "Dubai'de 4 kola 1 sodaya 60 Euro ödedim. Var mı böyle bir gerçek? Ben bu parayı burada ödesem yürüdüğüm her yere kırmızı halı sererler. Verilen hizmet olağanüstü ama fiyat paritesi çok düşük." sözleriyle açıkladı.

Almanya'da uzun yıllar faaliyet gösteren sahibi Türk 13 turizm acentesinin kurduğu Germany Preium Travel Agencies (GPTA) adlı birlik Antalya'da Türk turizmcilerle buluştu. Kundu'daki Delphin Palace Otel'deki toplantıya otel temsilcileri ve kentte faaliyet gösteren turizm acenteleri katıldı.

Her yerin otelciliğe döndüğü, dünyada artık hastaneler ve okulların bile otellere dönüştürüldüğü çok zor bir piyasada yaşadıklarını belirten turizmci Hüseyin Baraner, büyüyen piyasanın hareketlilik getirdiği kadar işi zorlaştırdığını ve heyecanı azalttığını söyledi. Bunun için Türkiye'yi iyi bilen insanların ülkeyi daha iyi anlatabildiğini belirten Baraner, "15 Kasım'dan bugüne kadar Avrupa'daki tüm satış noktalarında yüzde 10 ile yüzde 70 arasında düşüş var iken sahibi Türk olan bürolarda yüzde 40'lara varan artış var. Demek ki bir ürünü, destinasyonu doğru anlatabiliyorsanız müşteri geliyor. Avrupa'da bizi uzun yıllardır en başarılı şekilde pazarlayan Türkiye'ye daha iyi hizmet verme odaklı turizm acentelerinin Almanya'da kurduğu bu birlikte Türkiye'ye müşteri kazandırmak için gayret gösteriyor." şeklinde konuştu.

"FUARDA 2 -3 KALEM DAĞITMAYLA OLMAZ"

40 yıldır turizm içinde olduğunu, açılan birçok otelin dolu olduğu zamanlarda en gereksiz işe bile angarya demeden koşturduğunu hatırlatan Baraner, sözlerine şöyle devam etti: "Oteller dolduğu yıllarda, Rusya'dan Almanya'dan çok önemli kişiler gelirdi. Hüseyin bizi uğraştırma deyip kimse ilgilenmezdi. Biz bunları hep sıcak tuttuk Antalya adına. Bakın öyle bir duruma geldik ki. Şimdi o insanlara muhtacız. Çok büyük firmalar var, bu işi "a'dan "z'ye gerçek bir kurumsal anlayışla yapıyorlar. Otelcilik sadece "a" harfiyle yapılmaz. Müşteriye hitap edebilmek için 28 harfi daha çalıştırmanız lazım. Bunun için de sosyal, sanatsal, sportif, medya ile ilişkiler var. Sürdürülebilirlik var. Fuarda 2 -3 kalem dağıtmayla, ayaküstü yemek ısmarlamayla bu iş devam etmez. Müşteriyi 10 yıllık bağlayan marketing çalışmaları yapılması lazım. Bizi anlayan destek veren dinamiklere ihtiyacımız var."

Avrupa'da artık tanıtımın fotoğrafla video kliplerle yapılmayacağına dikkati çeken Hüseyin Baraner, müşteriyle yüz yüze konuşmanın gerektiğini vurguladı. Diğer ülkelerin Türkiye ile ilgili değil, Türk turizminin gücüyle ilgili problemleri olduğunu kaydeden Baraner, "Herkes para kazanmak istiyor. Kimse bizi sevmediğinden aman bu Türkler demiyor. İşi iyi yaptığımız için biz kötüysek onlar kazanıyor. Ama piyasa o kadar acımasız ki. Küba dediğimiz zaman gülerdik, bunlar garnitürdü. Ama şimdi ana yemeğe dönüşüyor. Katar havayolları Almanya'dan neredeyse Antalya fiyatına insanları her yere taşıyor. Uçak sayısı artıyor fiyatlar düşüyor. 400 Euro'ya Antalya alamazken şimdi 380 Euro'ya Maldivler'i, Bangkok'ları alıyoruz. Şimdiki değil, bugünkü gerçeklerin dönüştüreceği 5 yıllık 10 yıllık pazarların durumunu değerlendirmemiz lazım." ifadelerini kullandı.

"MÜŞTERİYİ TÜRKİYE'YE YÖNLENDİRMEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ"

Turizm ülkesinde doğup turizmde dünya şampiyonu olan bir ülkede yetiştiği için kendini şanslı hissettiğini belirten GPTA Başkanı Osman Benzer, Almanya'daki acenteler içerisinde en iyi konumda olan acentelerin yüzde 10'unu Türk kökenli insanların oluşturduğunu söyledi. Derneği kurarken cirosu yüksek, işin profesyonelleri olan acenteleri seçtiklerini dile getiren Benzer, "Müşterilerimizin yüzde 40'ı Türkiye'yedir. Ama bu yüzde 40'ında yüzde 40'ı Türk kökenli turistlerdir. Acenteye gelen her Alman'a, Türkiye'yi cesur şekilde sunmaya gayret ediyoruz. Bizlerde önce güvence, sonra insani ilişkiler en son da fiyat gelmekte. Bizlerin müşterisini bir reklamla kandıramazsınız. Yıllardır bizlerle bağlı oldukları için benim en iyi tatilimi acente bilir der. Piyasadaki potansiyelden size en çok nasıl müşteri çıkarabiliriz bunları düşünüyoruz. Çünkü sizde memnun kalacak müşteri tekrar bizim kapımızı çalacak. Biz ofisimize gelen müşteriyi ikna edebilmek için "Türkiye'de en kaliteli tatili en uygun bu yıl yapabilirsiniz" diyoruz. Zaten müşteri bize gelmeden önce internetten bilgi alıyor. Bizi de danışman olarak gördükleri için, "ben acente üzerinden alırsam bir olumsuzlukta beni yönlendirebilirler" düşüncesi mevcut." diye konuştu.

Turizmde satış kanallarının çok önemli olduğunun altını çizen Osman Benzer, otellerin 50 müşteri fazla alabilmek için kapasitesinin üzerinde hizmet verme çabasının zarar getirebileceğini hatırlattı.

"ANTALYA'DA 5 GÜN TATİL 250 EURO, DUBAİ'DE 4 KOLA 1 SODA 60 EURO"

Müşterilerini Türkiye'ye yönlendirdiklerinde anlatılmaz bir mutluluk yaşadıklarını anlatan GPTA Asbaşkanı Önder Sancarbarlaz ise bazı operatörlerin başka bir destinasyona yönlenmesinin çok kolay olduğunu ancak kendilerinin Türkiye'ye vefa borcu olduğu için bunu asla düşünmediklerini söyledi.

Türkiye'de kaliteli hizmet ve fiyat paritesinin eşit olmadığını dile getiren Sancarbarlaz, "Dubai'de 6 yıldızlı otele gidiyorum ama Türkiye'deki hizmetin benzeri hiçbir ülkede yok. Antalya'da 5 gün uçak dahil tatili 250 Euro'ya sattığım zaman içim kan ağlıyor. Ama Dubai'de 4 kola 1 sodaya 60 Euro ödedim. Var mı böyle bir gerçek? Ben bu parayı burada ödesem yürüdüğüm her yere kırmızı halı sererler. Türkiye'deki hizmet hiçbir yerde yok. Buradaki performans gerçekten olağanüstü, hiçbir yerde kıyaslanamayacak derecede. Ama fiyat paritesi çok düşük. Bu kriz döneminde bile düşük fiyatlarla bu hizmeti verebiliyorsanız sizi tebrik ediyorum, helal olsun. Biz sizlerle birlikte bir şey yapmaya her zaman hazırız." şeklinde konuştu.

Toplantı, konukların düşüncelerini paylaşması ve soru cevap bölümünün ardından sona erdi.

Cihan

"Antalya tatilini 250 Euro’ya sattığım zaman içim kan ağlıyor"

"Antalya tatilini 250 Euro’ya sattığım zaman içim kan ağlıyor"

"Antalya tatilini 250 Euro’ya sattığım zaman içim kan ağlıyor"

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim