escort ankara bayan brazzers porno kadıköy escort ümraniye escort ümraniye escort kombi servisi
  • BIST 107.895
  • Altın 151,838
  • Dolar 3,7068
  • Euro 4,3500
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 22 °C
  • İzmir 25 °C

Anne sütü için nane ve maydanozdan uzak durun!

Anne sütü için nane ve maydanozdan uzak durun!
Her anne bebeğini sağlıklı bir şekilde büyütebilmek ister. Kimi anneler emzirmede sıkıntı yaşamazken kimileriyse sütünün gelmemesinden şikayet eder. Bu aşamada emziren annelere ufak bir tavsiye: "Naneden ve maydanozdan uzak durun"

Obezite Doktoru Dr. Fevzi Özgönül "Doğum gerçekleştikten sonra bir annenin bebeği için en önemli görevi, onun dış dünyada güçlü ve sağlıklı olabilmesi için gerekli olan besini, yani anne sütünü üreterek ona vermektir" dedi.
PEKİ EMZİREN ANNE NASIL BESLENMELİ?

 

Sabah Kahvaltı: Bir anne mutlaka kahvaltı yapmalıdır. Toplumda şekerli içecek ve yiyeceklerin anne sütünü artırdığına dair çok yanlış bir inanış vardır. Şekerli içecekler ve tatlılar, sağlıklı gıdaların emilimini engellediği için tam tersi süt üretiminde aksamalara yol açar.
Kahvaltıda 1 tane kuru incir veya 1 tatlı kaşığı pekmez demir deposu olduğu için iyidir. 1 su bardağı da taze sıkılmış meyve suyu içilebilir. Bunlar dışında iştah ve istek olduğu ölçüde peynir, yumurta, zeytin, yeşillik ve diğer kahvaltılık ürünlerden yenilmelidir. Mısır gevreği ve çok fazla unlu yiyeceklerden ve maydanoz, naneden kaçınmak gerekir. Aralarda çok fazla çay ve kahve içmek de süt üretimini olumsuz etkiler, onun yerine doğadaki diğer doğum yapmış canlılar gibi su tüketimini artırmak çok sağlıklıdır.

 

Öğle Yemeği: Hazmı kolay ve besleyici değeri yüksek olan tencere yemeklerini, etli sebze yemeklerini, zeytinyağlıları tercih edelim. Su oranı yüksek olan ıspanak, pazı, karalahana, yeşil fasulye gibi sebze yemeklerini özellikle tercih edelim, ayrıca her yemekle birlikte bol miktarda marul salatası çok iyi gelecektir. Sadece bazen süt üretimini azalttığı söylenen maydanoz ve naneden ayrıca kızartma ve çok yağlı, unlu ve şekerli yiyeceklerden uzak duralım.
 

Akşam Yemeği: Özellikle hazmı zor olan ve uyku düzenimizi bozabilecek ve gaz oluşturacak baklagillerden, meyve ve salata gibi çiğ sebzelerden uzak durmanızı öneririm. Akşam ideali çorba ile başlayıp sonra açlığımız azalıncaya kadar pişmiş hafif bir sebze yemeği ile günü kapamaktır.
Dr. Fevzi Özgönül son olarak "Bedenin en rahat ettiği durum, ihtiyacı olan tüm besinlerin ritmik şekilde bedene alındığı durumdur. Bebek beslenmesinde öğün atlamak, uzun açlık dönemleri, sindiremeden yeni gıdanın verilmesi, besleyici değeri düşük gıdaların verilmesi nasıl uygun değilse aynı şekilde annenin beslenmesinde de bu kurallar geçerlidir" dedi.

Etiketler: ,
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim