• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 10 °C
  • İzmir 15 °C

Ankara Metrosu’nda bakanlık ve belediye farklı şeyler söylüyor

Ankara Metrosu’nda bakanlık ve belediye farklı şeyler söylüyor
Ankara'da 2014 yerel seçimlerine yetişsin tamamlanmadan açılan Batıkent-OSB-Törekent ve Kızılay-Koru metrolarından Başkentliler sık sık şikayetçi oluyor.

Ankara'da 2014 yerel seçimlerine yetişsin tamamlanmadan açılan Batıkent-OSB-Törekent ve Kızılay-Koru metrolarından Başkentliler sık sık şikayetçi oluyor.

Şikayetlere ilişkin Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaların ise birbiriyle çelişkili olması dikkat çekiyor. "Vagon sayısının azlığı" ve "metroların yavaşlığı" için soru soran bir vatandaşa Bakanlık "ihale iptalini" öne sürerken, Büyükşehir Belediyesi ise "araçların peyderpey geldiği" cevabını verdi. Metroların yavaş olmasının da "sürücünün performansıyla ilgili" olduğu belirtilerek, metro şoförleri suçlandı.

TAMANLANMADIĞI İÇİN AKTARMALI YOLCULUK BAŞKENTLİLERİ BIKTIRDI

Yapımını Ankara Büyükşehir Belediyesi tamamlayamayınca Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na devredilen Batıkent-OSB-Törekent ve Kızılay-Koru metroları, 30 Mart 2014 yerel seçimlerinden hemen önce açılmıştı. Muhalefet partileri tarafından "seçime yetişsin diye acele açıldı" eleştirilerine muhatap olan her iki metro hattında da sinyalizasyon sistemleri tamamlanmadığı için aktarmalı yolcu taşıması yapılıyor. Vagon sayıları da az olan bu metrolardan Başkentliler sık sık şikayetçi oluyor.

İKİ KURUMDAN ÇELİŞKİLİ AÇIKLAMALAR

Ankara Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma Bakanlığı'ndan "vagon sayısının azlığı" ve "metroların yavaşlığı" için soru soran bir vatandaşa gelen cevaplar Ankara metrolarında yaşanan sıkıntıları ortaya koydu. Her iki kurumdan da birbirinden farklı açıklamalar geldi. Bakanlık "ihale iptalini" öne sürerken, Ankara Büyükşehir Belediyesi, "araçların peyderpey geldiğini" belirtti. Metroların yavaş olmasının da "sürücünün performansıyla ilgili" olduğu belirtilerek, metro şoförleri suçlandı.

Ulaştırma Bakanlığı'nın verdiği cevapta, araç alım ihalesinin "ihaleye katılan diğer firmaların mahkeme yolu ile süreci durdurmasından dolayı tamamlanamadığı" vurgulandı. Bakanlık cevabında mahkeme sürecinin "olumlu neticelenmesi halinde" araç alımının devam edeceği ve "metrolardaki aktarmaların kaldırılacağı" belirtildi.

"AÇILIŞTA VERİLEN SÖZLERİ NEDEN YERİNE GETİRMİYORSUNUZ?"

Batıkent-OSB-Törekent 12 Şubat 2014, Kızılay-Koru metrosu ise 13 Mart 2014 tarihinde düzenlenen görkemli törenlerle açılmıştı. Başkent'te yaşayan Abdullah Eyles isimli vatandaş, "Bilgi Edinme Kanunu" çerçevesinde Ankara Büyükşehir Belediyesi Mavi Masa'ya metroların durumunu sordu. Eyles, "Ankara OSB/Törekent'ten Kızılay'a aktarmadan hizmeti ne zaman gerçekleşecek? Açılışta verilen sözleri neden yerine getirmiyorsunuz?" diye sordu.

Eyles'e Mavi Masa'dan verilen cevapta "Ankara Metrosu hatlarında yolcu aktarmasız hızlı ve konforlu bir tren işletmesinin sağlanabilmesi için gerekli sinyalizasyon sistemleri entegrasyon çalışmalarının tamamlanması konusunda yüklenici firmalar çalışmalarına aralıksız olarak devam etmekte. Sinyalizasyon sistemleri entegrasyon çalışmalarının tamamlanmasından sonra aktarmasız yolcu taşıması yapılacaktır." denildi ve Ulaştırma Bakanlığı'ndan daha detaylı bilgi alınabileceği vurgulandı.

MAVİ MASA: ARAÇLAR YAVAŞ, ÇÜNKÜ ŞOFÖR SERİ DEĞİL

Mavi Masa cevabında ayrıca "Ankara Metrosunun yeni hatları için alınan yeni araç setleri peyderpey gelmeye devam etmekte" olduğu vurgulanarak şu ifade kullanıldı: "Zaman içerisinde yeni alınan metro araçlarının hizmete girmesi ile ticari serviste kullanılan trenlerimiz altılı araçtan oluşacak olup, bu ve benzeri sorunların ortadan kalkacağı düşünülmektedir."

Kızılay-Koru metrosunun "yavaşlığı" konusunda ise Mavi Masa'dan şoförü suçlayan bir açıklama geldi. Cevapta, Kızılay-Koru hattında tren hareketinin otomatik sürüş modunda değil manuel sürüş modunda yapıldığı kaydedildi. Cevapta, sürücü performansından kaynaklı bir yavaşlığın söz konusu olduğu belirtilerek, şu ifadelere yer verildi: "Bu nedenle seyahat süresi ve tren hızı tren sürücüsünün performansı ile doğrudan ilgilidir. Tren sürücülerine tren sürüşleri sırasında daha seri olmaları ve tahsis edilen maksimum hızı kullanmaları konusunda gerekli uyarılar yapılmıştır. Tam otomatik sürüş moduna geçildiğinde ise sorun tamamen ortadan kalkacaktır."

BAKANLIK: MAHKEME SÜRECİ OLUMLU OLURSA AKTARMA KALDIRILACAK

Mavi Masa'dan gelen cevabı bir dilekçe ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na ileten Abdullah Eyles, oradan daha farklı bir cevap aldı. 4 Şubat 2016 tarihli Bakanlık cevabında, "Ankara Metrosu için yapılmış olan araç alım ihalesi; ihaleye katılan diğer firmaların mahkeme yolu ile süreci durdurmasından dolayı tamamlanamamıştır." ifadelerine yer verildi. Ayrıca "mahkeme süreci olumlu neticelenmesi halinde araç alımı faaliyetlerinin devam edeceği ve metrolardaki aktarmaların kaldırılacağı" vurgulandı.

VATANDAŞ: KALABALIK, YAVAŞ VE ZAMLAR ÇİLEDEN ÇIKARIYOR

Abdullah Eyles isimli vatandaş, "Seçimlere yetiştirmek için acile açılan metrolar bir türlü bitirilmemiştir, halen iki yerde bir trenden inip karşıdaki trene binmek zorunda kalıyoruz. Ayrıca da kalabalık, yavaş işletilen metroya yeni yapılan zamlar her gün metroyu kullanmak zorunda kalan bizi çileden çıkartıyor." değerlendirmesinde bulundu.

Ankara Metrosu’nda bakanlık ve belediye farklı şeyler söylüyor

Ankara Metrosu’nda bakanlık ve belediye farklı şeyler söylüyor

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim