• BIST 9703.71
  • Altın 2430.366
  • Dolar 32.529
  • Euro 34.865
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 29 °C
  • İzmir 28 °C

Anadolu yakasına ‘sürücüsüz’ metro

Anadolu yakasına ‘sürücüsüz’ metro
Yıl sonunda hizmete girmesi planlanan Üsküdar–Ümraniye-Sancaktepe-Çekmeköy metro hattı, Türkiye'nin ilk sürücüsüz metro hattı olacak.

Yıl sonunda hizmete girmesi planlanan Üsküdar–Ümraniye-Sancaktepe-Çekmeköy metro hattı, Türkiye'nin ilk sürücüsüz metro hattı olacak. Anadolu yakasının ikinci metrosu olacak hatta yine bir ilk olacak olan "Peron Kapı" sistemi kullanılacak.

Anadolu yakasında toplu ulaşımı kolaylaştıracak olan yeni metro hattıyla birlikte Üsküdar-Sancaktepe 24 dakikaya inecek. Hat, 20 kilometre ve 16 istasyon, depo sahası ve depoya bağlanan 2 bin 750 metre tünelden oluşacak. Hatta 126 vagon hizmet verecek. Çalışmaların 24 saat aralıksız sürdüğü metro inşaatında 2 bin 430 personel 11 istasyonun bir an önce tamamlanması için hizmet veriyor. Şu anda istasyonda elektromekanik sistemler ve tavan ve yan duvarların kaplaması yapılıyor. Üsküdar-Çekmeköy hattı diğer metro istasyonu ile bağlantılı olması nedeniyle önemli bir hat olma özelliği taşıyor. Hattın tamamlanmasıyla birlikte Anadolu yakasının ana ulaşım ağının önemli bir aksı tamamlanmış olacak. Otomatik sistemle kendisini park edebilme özelliğine sahip metro dünyadaki en yeni teknolojiyi de kullanıyor. Sürücü kabini olmayacağı için yolcular en önde tünelleri izleyerek seyahat edebilecek. Vagonlardaki olağan duruma karşı istasyon yönetimi vagonların içini kameralarla gözetleyecek. Rahat ve konforlu bir ulaşım için son teknoloji ile yeni metro hattı diğer metro hatlarından farklı olarak İstanbullulara hizmet verecek. Metronun sürücüsüz hizmet vereceği hatta vatandaşların güvenliği için de "Peron Kapı" sistemi kullanılacak.Yeni metro hattıyla birlikte vagonlara biniş sisteminde de değişikliğe gidiliyor. Vatandaşların güvenliği için vagona binmek isteyen vatandaşlar vagonun önüne yerleştirilecek olan "Peron Kapı'dan giriş yapacak.

SÜRÜCÜ KABİNİ YOK

Otomatik sistemle kendisini park edebilme özelliğine sahip metro dünyadaki en yeni teknolojiyi de kullanıyor. Sürücü kabini olmayacağı için yolcular en önde tünelleri izleyerek seyahat edebilecek. Vagonlardaki olağan duruma karşı istasyon yönetimi vagonların içini kameralarla gözetleyecek. Yeni metro hattında engelli vatandaşlarda hiç bir yardım almadan metro istasyonunu tek başına kullanabilecek. Üç ilçeden geçecek olan metro hattında Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Libadiye, Çarşı, Ümraniye, İnkılap Mahallesi, Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, Lise, Dudullu, Toplu Konutlar, Çekmeköy ve Sancaktepe istasyonlarının aralarında yer aldığı 16 istasyon olacak. Şehrin ulaşımında önemli bir yeri dolduracak olan metro hattının bitmesiyle birlikte Çekmeköy-Sancaktepe'den yolculuk süreleri, Üsküdar 24, Kartal 59, Yenikapı 36, Taksim 44, Hacıosman 68, havalimanı 68, Olimpiyat Stadı 78 dakika olacak.

ULAŞIM NEREDEN NEREYE OLACAK?

Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Sancaktepe metro hattıyla bağlantılı olacak ulaşım sistemleri de şöyle;

-Üsküdar istasyonunda Marmaray hattıyla Avrupa yakasına

-Altunizade istasyonunda yapımı planlanan teleferik hattı ve mevcut metrobüs hattına,

-Çarşı istasyonunda Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattına

-Dudullu istasyonunda ise Dudullu-Bostancı metro hattıyla bağlantı sağlanmış olacak.

Ayrıca Çekmeköy istasyonu sonrasında hat Sultanbeyli'ye uzatılacak.

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim