• BIST 9524.59
  • Altın 2491.091
  • Dolar 32.5133
  • Euro 34.7097
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 20 °C
  • İzmir 19 °C

Altıeylül’de Teknolojiyle Hizmet Ayağa Geldi

Altıeylül’de Teknolojiyle Hizmet Ayağa Geldi
Altıeylül Belediyesi Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından hizmete alınan yazılımlarla, Bilişim Teknolojilerinin tüm olanakları personelin ve vatandaşların...

Altıeylül Belediyesi Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından hizmete alınan yazılımlarla, Bilişim Teknolojilerinin tüm olanakları personelin ve vatandaşların kullanımına sunuldu. Vatandaşlar artık oturdukları yerden internet üzerinden tüm işlemlerini kolaylıkla yapabilecek.

Altıeylül Belediyesi Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından sürdürülen yeni çalışmalarla belediye personeli ve vatandaşlar işlemleri artık daha hızlı ve kolay bir şekilde yapabilecek. Belediye'nin yeni teknolojilerinden bahseden Altıeylül Belediye Başkanı Zekai Kafaoğlu; "Belediyemiz hizmetlerini vatandaşımıza daha etkili, aynı zamanda daha verimli sunabilmek konusunda her türlü teknolojik imkandan faydalanmaya çalışıyoruz. Çınarlıdere mezarlığımıza gerekli olan ada ve parsel bazındaki çalışmaları tamamlatarak MEBİS (Mezarlık Bilgi Sistemini ) kurduk. Sistem hem personel odaklı olarak belediyemiz otomasyon sisteminde çalışmakta, Hem de Web sitemizden vatandaş odaklı olarak vatandaşımızın hizmetinde bulunmaktadır. MEBİS sayesinde vatandaşlarımız dünyanın neresinde olursa olsun mevtalarının kabirlerini, görebilecek, izleyebilecek ileriki bir aşamada uzaktan kabirlerine bakım yaptırabilecek, çiçek ektirebilecek ve bunları canlı olarak da bilgisayarı başında izleyebilecektir" dedi.

Elektronik Belge Yazılım Sistemi'nin belediye içi yazışmalarla ilgili bütün süreçlerin bilgisayar ortamında yapılmasına olanak sağladığını belirten ve bu sistem hakkında da bilgiler veren Kafaoğlu "Gerek kurum içi birimlerimiz arası yazışmalarımızı gerekse diğer kamu kurum ve kuruluşları ile olan yazışmalarımızın sistem içinde yapılmasını sağlayarak; yazışmaların standartlaşması, sevk, paraf ve onay sürelerinin kısaltılması, harcanan emek, zaman ve kırtasiye maliyetlerinden tasarruf edilmesi, yazışmaların sağlıklı bir şekilde arşivlenmesi, hedeflenmektedir. EBYS İle; Tanımlı iş akışı yolları ile belgeleri zamanında doğru kişiye ve en kısa yoldan ulaşacak, birimlerde 7 gün 24 saat evrak alıp gönderebilecek. Belgelerin dolaşımı esnasında durumlarını takip edilebilecek, belgeler hızlı bir biçimde dosyalanarak arşivlenmesi sağlanacak. Aynı belgeye birden fazla noktadan aynı anda erişim imkanı sağlanabilecek. Belgelerin birden fazla noktaya aynı anda tek tuşla dağıtımı yapılabilecek, bekleyen ve işlem yapılan evraklar kontrol edilerek personelin performansı değerlendirilip, belgelere erişim ve erişilmezlik güvenliği sağlanacak." diye konuştu.

EBYS Sistem Yazılımı süreçlerinin Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından hazırlandığının altını çizen Kafaoğlu, tüm personel tarafından aktif olarak kullanıldığını sözlerine ekledi. Başkan Kafaoğlu yakın zamanda e-imza'nın hayata geçirilmesi ile yazışma ve belge paylaşımının bilgisayar ortamında resmi olarak yapılabilmesi ve kağıtsız ofise geçilerek, e-imza ile birlikte sadece kurum içi değil kurumlar arası yazışmaların sistem içinde yapılabilmesinin de sağlanacağı müjdesini verdi. Başkan Kafaoğlu, "EBYS tamamlanmış sistem aktif olarak çalışmaktadır. Çok yakında E-imza'yı devreye alıyoruz. Bunun yanı sıra GAÇ (Gelir Artırıcı Çalışmalar) projesi kapsamındaki GAÇSİS, yani Gelir Artırıcı Çalışmalar Sistemi Hazırlık aşamasında. Bu sistem sayesinde belediyemiz gelirleri daha ciddi bir kayıt sistemine dönüştürülecektir. Vatandaş odaklı belediyecilik anlayışımızı bilişim sistemlerimize taşıyarak, vatandaşlarımızın gerek belediyemiz ana hizmet binamızdaki ALBİM'e gelerek, gerekse diğer ek hizmet binalarımızda ve yine ALBİM MOBİL araçlarımızda iş ve işlem süreçlerini daha kolay, daha kısa süreli gerçekleştirebilmeleri amacıyla Altıeylül Vatandaş İlişkileri Sistemi (ALVİS) kurma çalışmalarımızı devam ettireceğiz. Ayrıca, Altıeylül İlçe Nabız Sistemi (ALİNS) ile vatandaşlarımızın her türlü taleplerini, her türlü şikayetlerini, her türlü başvurularını ve görüşlerini bir sistem havuzu içinde online olarak alabilecek, mahalle ve konu bazında ölçülendirebilecek, topladığımız veriler ışığında vatandaşımızın fikirlerini yönetimin karar süreçlerine dahil ederek daha isabetli, daha etkili faaliyetler gerçekleştirebileceğiz" şeklinde konuştu.

Altıeylül’de Teknolojiyle Hizmet Ayağa Geldi

Altıeylül’de Teknolojiyle Hizmet Ayağa Geldi

Altıeylül’de Teknolojiyle Hizmet Ayağa Geldi

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim